رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش در گفتگو با دیارمیرزا؛

حضور دانش آموزان در تمامی مناطق قرمز ممنوع است | مدارس از بخشنامه آموزش و پرورش پیروی کنند

فلیحی گفت: تنها آموزش در مدارس مناطق قرمز غیرحضوری شده است اما پرسنل مدارس به دلیل اینکه کارمند دولت هستند و با توجه به مدیریت هوشمند کرونا، باید در مدارس حضور یابند و تدریس خود را انجام دهند.

صابر عاشری لشت‌ نشائی | دیارمیرزا، با توجه به پیام‌ها و تماس‌های زیاد کادر اداری و آموزشی مدارس همچنین اولیای دانش آموزان با دیارمیرزا در خصوص عملکرد متفاوت مدارس درباره رعایت شیوه‌نامه‌های کرونا و حضور یا عدم حضور پرسنل مدارس یا دانش آموزان، دیارمیرزا برای پیگیری این ماجرا با سعید فلیحی، رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان گفتگو کرد.

فلیحی در گفتگوی اختصاصی با دیارمیرزا با تأکید بر اینکه بخشنامه اداره کل آموزش و پرورش گیلان کاملا واضح و مشخص است، تصریح کرد: علاوه بر صدور بخشنامه، ما به صورت مستمر با مدیران مناطق مختلف آموزش و پرورش جلسه داریم و توضیحات کامل را به آن‌ها داده‌ایم.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس امیکرون و به استناد مصوبات یکصد و نوزدهمین جلسه ستاد کرونای گیلان اعلام کردیم که آموزش در کلیه مراکز آموزشی شهرستان‌های با رنگ‌بندی قرمز تا بهبود وضعیت کرونا، به صورت غیر حضوری برگزار می‌گردد.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گیلان افزود: تنها آموزش در مدارس مناطق قرمز غیرحضوری شده است اما پرسنل مدارس به دلیل اینکه کارمند دولت هستند و با توجه به مدیریت هوشمند کرونا، باید در مدارس حضور یابند و تدریس خود را انجام دهند.

فلیحی در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا مبنی بر اینکه «اگر مدارسی در روستا یا مناطق شهری امکانات آموزش غیرحضوری را نداشته باشند معلمان باید در مدارس حضور یابند یا خیر؟»، گفت: ما این اختیار را به روسای ادارات دادیم که با هماهنگی فرمانداران اگر مدارسی امکانات آموزشی ندارند یا شرایط حضور در مدرسه فراهم نیست، تصمیمات موردی و اقتضایی را در مورد این گونه مدارس اتخاذ نمایند.

وی در واکنش به اینکه گزارش‌هایی از حضور دانش آموزان در مدارسِ مناطق قرمز رسیده است، گفت: ما تأکید کردیم حضور دانش آموزان در تمامی مناطق قرمز ممنوع است و باید آموزش به صورت غیرحضوری برگزار گردد اما در بعضی از مناطق که کلاس‌های کم جمعیت دارند یا دروس کارگاهی هنرستان‌ها که امکان آموزش غیر حضوری وجود ندارد با توجه به اقتضای منطقه و تصمیم ستاد کرونا شهرستان، مدارس می‌توانند کلاس‌ها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار نمایند.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گیلان در پایان تأکید کرد: تمامی مناطق استان گیلان باید از بخشنامه آموزش و پرورش پیروی کنند. همکاران و اولیای محترم دانش آموزان می‌توانند آخرین تصمیمات در خصوص چگونگی استمرار فعالیت‌های آموزشی و پرورش هر منطقه و شهرستان را معاونین آموزشی ادارات آموزش و پرورش جویا شوند.

Share