مدیرکل نوسازی مدارس گیلان خبر داد؛

افتتاح ۱۰۲ کلاس درس در دهه فجر امسال | رتبه دوم مشارکت خیرین گیلانی در ساخت فضاهای آموزشی

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس گیلان گفت: خیرین مدرسه ساز در گیلان تاکنون یک هزار و ۵۹۸ کلاس درس در این استان برای تحصیل آینده سازان احداث کرده‌اند و در دهه فجر امسال ۱۰۲ کلاس درس با زیربنای ۹ هزار ۹۱۱ متر مربع با اعتبار ۱۱۷ میلیارد و ۷۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به بهره برداری می رسد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی دقیق در دیدار با فرماندار بندر آستارا اظهار داشت: این یک هزار و ۵۹۸ کلاس درس در ۳۸۱ فضای آموزشی با زیربنای بیش از ۱۲ هزار مترمربع توسط خیرین استان ساخته شده‌است.

وی با بیان اینکه طی چهارسال گذشته ۶۰ درصد فضاهای آموزشی در استان با مشارکت خیرین احداث شده‌است، اضافه کرد: تمام پروژه های افتتاح شده هفته دولت امسال نیز با مشارکت خیرین ساخته شده‌اند.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس گیلان بیان کرد: هم اینک بیش از ۵۰ فضای آموزشی در گیلان با مشارکت خیرین در دست احداث است.

وی با بیان اینکه به جز اشخاص حقیقی سایر نهادها برای ساخت واحدهای آموزشی نیز همکاری دارند، خاطر نشان کرد: هم اکنون ساخت ۸۳ واحد آموزشی با ۵۰۴ کلاس درس با همکاری بنیاد برکت در دست اجرا است، ضمن اینکه ۵۵ واحد آموزشی را پیش از این به اتمام رساندیم.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس گیلان با قدردانی از مشارکت خیرین در مدرسه سازی عنوان کرد: طی ۲ سال گذشته در حوزه جذب و مشارکت خیرین در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی به لحاظ مبلغ عنوان دوم کشوری را کسب کردیم.

وی بیان داشت: برکسی پوشیده نیست که دولت سیزدهم در سال گذشته به واسطه تحریم‌ها در زمینه ساخت فضای آموزشی با مشکلاتی مواجه بود اما خیرین دوشادوش دولت بدون هیچ چشمداشتی خالصانه مشارکت کردند.

دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به حوزه زیرساختی در نهاد مهم آموزش و پرورش دارد

فرماندار بندر آستارا در نشست با مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان، خواستار توجه ویژه نوسازی مدارس به تکمیل و تجهیز طرح ها و مراکز آموزشی شهرستان شد.

عنایت رضایی‌پور با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش و نقشی که می تواند در تربیت و پرورش آینده سازان ایفا کند، بیان کرد: توسعه زیرساخت های آموزشی شهرستان و توجه به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش ضروری است، امیدواریم با تلاش مجموعه آموزش‌وپرورش استان و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، اقدامات و اعتبارات کافی در حوزه ساخت و‌ تجهیز مدارس نیمه کاره شهرستان بطور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار بندر آستارا با اشاره به اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان در حوزه آموزشی گفت: مبلغ ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در حوزه زیرساختی و آموزشی برای مدارس در نظر گرفته شده است تا دانش آموزان عزیر بتوانند از این خدمات آموزشی استفاده بهینه داشته باشند.

رضایی پور با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به حوزه زیرساختی در نهاد مهم آموزش و پرورش دارد، افزود: پروژه های این شهرستان در حوزه آموزشی، ۳ مدرسه درحال ساخت می باشد که شامل ۲ مدرسه در روستای سیبلی و یک مدرسه در روستای لمیر محله عنبران است که در هفته دولت سال آینده مورد افتتاح و بهره برداری قرار خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به لزوم نوسازی، تعمیر، تجهیز و تخصیص امکانات آموزشی برای استفاده دانش آموزان مدارس این شهرستان، از مساعدت مدیرکل نوسازی مدارس گیلان در این خصوص قدردانی کرد و خواستار توجه ویژه نوسازی مدارس به تکمیل و تجهیز طرح ها و مراکز آموزشی شهرستان شد.

گفتنی است، استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش آموز است که در نزدیک چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

Share