انتقاد سرپرست فرمانداری آستارا از برخی مدیران:

مدیری که توان کار ندارد، کنار برود | نیاز بیمارستان آستارا به خرید یک دستگاه زباله سوز دیگر

سرپرست فرمانداری آستارا با اشاره به اهمیت بحث تفکیک زباله از مبدا بیان کرد: ۷۰ درصد مردم آستارا در حوزه تفکیک زباله از مبدا همکاری می کنند و در این حوزه شاهد کاهش ۳۰ درصدی زباله های خشک در سطح شهرستان هستیم.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه کارگروه پسماند شهرستان مرزی بندر آستارا در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

سرپرست فرمانداری آستارا با اشاره به اهمیت بحث تفکیک زباله از مبدا بیان کرد: ۷۰ درصد مردم آستارا در حوزه تفکیک زباله از مبدا همکاری می کنند و در این حوزه شاهد کاهش ۳۰ درصدی زباله های خشک در سطح شهرستان هستیم.

عنایت رضایی پور با اشاره به انتخاب ۴ روستای آستارا به عنوان پایه طرح تفکیک زباله از مبدا در روستاها تصریح کرد: ۴ روستای ویرمونی، حیران کانرود و چلوند آستارا به عنوان پایه این طرح انتخاب شدند و در حال حاضر این طرح در این روستاها اجرا می شود.

وی با اشاره به ساماندهی محل دفن زباله شهرستان بیان کرد: حدود ۱ میلیارد تومان اعتبار در گذشته برای ساماندهی ۴ هکتار از این محل اختصاص داده شده است اما این مبالغ کافی نبوده و نیازمند اعتبار مناسب برای اصلاح و ساماندهی محل دفن زباله شهرستان آستارا داریم.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به میزان زباله های عفونی در سطح شهرستان گفت: روزانه ۲۲۰ کیلوگرم زباله عفونی در بیمارستان و ۴۰ کیلوگرم زباله عفونی در مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان تولید می شود و با توجه به حجم بالا و ایجاد مشکلاتی برای دستگاه ۳۰۰ لیتری امحا و خرد کن زباله های عفونی شهرستان، نیاز به خریداری یک دستگاه جدید برای زباله های عفونی شهرستان داریم.

رضایی پور با اشاره به واگذاری جمع آوری زباله های عفونی ۵۷ مرکز و مطب پزشکی به یک شرکت متولی بیان کرد: این مورد باعث کاهش حجم زباله های ورودی به دستگاه زباله خرد کن عفونی شهرستان شده و تداوم این امر باعث افزایش بهره وری این دستگاه و جلوگیری از مشکلات بهداشتی در این حوزه می شود.

سرپرست فرمانداری آستارا با اشاره به لزوم انجام طرح تفکیک زباله از مبدا در بخش و شهر لوندویل بیان کرد: با رایزنی و همکاری باید این طرح را در جمیت ۲۵ هزار نفری بخش و شهر لوندویل نیز همانند آستارا اجرایی کرد و قرارداد با شرکت های این حوزه و حضور آن‌ها برای مشارکت در ساماندهی زباله لوندویل در کمترین زمان در دستور کار قرار بگیرد.

وی با انتقاد از عدم حضور برخی مسئولان در جلسات گفت: مسئولی که مسئولیت پذیر نباشد نباید این جایگاه را بپذیرد، مدیری که توان کار ندارد، میزهای خود را به افراد شایسته تحویل بدهند به طور یقین از این پس به طور کاملا قاطع با مدیران بدون انگیزه برخورد خواهد شد.

رضایی پور با اشاره به نقش رسانه ها در این حوزه گفت: آستارا یک شهر رسانه ای است که با کمک رسانه ها و ارائه پیشنهاد راهکارهای لازم باید آسیب ها را به حداقل ممکن رساند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آستارا در این جلسه با اشاره به رسیدگی به حقوق عامه مردم بدون شکایت فردی گفت: ما در خصوص حقوق عامه مردم منتظر شکایت کسی نبوده و تهدید علیه بهداشت عمومی یکی از موارد ورود دستگاه قضا به این حوزه است.

یاسر همدمی با تاکید بر لزوم مدیریت اجرایی حوزه پسماند تصریح کرد: اگر دفن زباله ها به صورت غیر اصولی و خارج از برنامه انجام شود گیرد، قانون به طور قاطع با خاطیان برخورد قانونی کرده و با هیچ شخصی تعارف نداریم.

Share