محمدرسول سماکچی در گفتگو با دیارمیرزا؛

نمره قبولی به استاندار گیلان نمی‎دهم | نماینده عالی دولت در استان انتظارات را برآورده نکرد

محمدرسول سماکچی گفت: در استانداری چندین انتصابات خوب داریم و چندین انتصابات بد صورت گرفته است که می خواهند با چند انتصاب خوب، انتصابات بد خود را لاپوشانی کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرسول سماکچی فعال سیاسی استان گیلان در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم گفت: آیت الله رئیسی به عنوان رییس دولت سیزدهم برای پیشبرد و اعتلای کشور شب و روز نمی‌شناسد و تمام توان خود را برای حل مشکلات کشور به‌ کار گرفته است.

پیشکسوت صنعت استان با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که آقای رییسی بتواند در کوتاه مدت بر همه مشکلات فائق شود، افزود: طی هشت سال گذشته و سالهای قبل از آن، کشور را شخم‌ زده و کند وکاری‌هایی در مملکت انجام شد که سبب بروز خسارت در حوزه ارز، بودجه و طلا شد و به مراتب آن تمام مملکت را خالی کردند و یک کشور جنگ زده به آقای رئیسی تحویل دادند.

وی با تاکید بر اینکه دولت رییسی، دولت کار و تلاش بوده و همراهی با راهبردهای مقام معظم رهبری داشته است، گفت: به همین علت، عناد، دشمنی و کینه از داخل و خارج نسبت به این دولت بیشتر شده است و در برابر اقدامات اساسی رییس جمهور قرار گرفته اند و به همین منظور نمیتوانیم اکنون وضعیت را مطلوب ببینیم.

سماکچی ادامه داد: رییس دولت سیزدهم تلاش و کوشش خود را بکار گرفته است اما دشمنان با کارهای خود جلوی اقدامات اساسی دولت را گرفتند.

به علت سوء مدیریت نعمت‌های الهی را هدر دادیم

وی در ادامه به وضعیت استانهای مختلف در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: نمی توانیم تمام استانها را یکپارچه ببینیم، استان گیلان در مقایسه با استانهایی مانند یزد، اصفهان، آذربایجان شرقی و مرکزی و…فرق‌های اساسی دارد و با توجه به اینکه گیلان از نعمت‌های الهی پر بهره است اما متاسفانه به علت سوء مدیریتی که همیشه در گیلان وجود داشته، این نعمت‌های خدایی را هدر دادیم.

سماکچی ادامه داد: در استان یزد بیکاری صفر است اما در گیلان بیکاری بیداد می‌کند.  در یزد صنایع به خوبی در حال کردن هستند اما گیلان با اینکه قبل از انقلاب در صنعت نساجی رتبه سوم یا چهارم کشور بوده اما الان صنعت نساجی ما با خاک یکسان شده است. این نشان میدهد که مدیران ما در استان به نعمات خدایی بی توجه بوده اند.

این فعال سیاسی یادآور شد: آنچه که کاملا مشهود بوده این است که ما آن تلاشی را که از نماینده عالی دولت آیت الله رئیسی در گیلان انتظار داشته ایم را تاکنون ندیده‌ایم.

سماکچی با اشاره به این مطلب که بیش از۵۰۰ واحد صنعتی در استان تعطیل و نیمه تعطیل هستند گفت: بالغ بر ۱۰۰ کارخانه واگذار شده به بانک‌ها در استان به تعطیلی کشیده شدند. این کارخانه‌ها خصوصی نیستند و متعلق به دولت هستند و استانداری می‌تواند با تشکیل کمیته‌های خاص و به صورت جهادی در راه اندازی آن‌ها با ورود سرمایه گذار گام بردارد.

وی افزود: در زمان ریاست آقای رییسی در قوه قضاییه، کارخانه رشت الکتریک که وابسته به اصلاحات بود و چهار خانم آن را تصاحب کرده بودند، توانستند کارخانه را از دست آن‌ها خارج و به صاحب اصلی آن یعنی  بازنشستگی کشوری واگذار کند، اما سه سال از این موضوع میگذرد ولی هنوز هیچ اقدامی در استان برای راه اندازی آن گرفته نشده است.

دادگستری گیلان باید جور مدیران اجرایی را بکشد

سماکچی در مورد کارخانه پوشش نیز گفت: این کارخانه با ۸۴ هکتار زیر بنا و با همت قوه قضاییه از دست سوداگران خارج شد، اما مثل بقیه کارخانه‌های صنعتی کاری صورت نگرفت و فقط یک سالن ۱۵۰۰متری را راه اندازی و ریسندگی می‎کنند که در برابر آن مقدار زمین هیچ است.

وی افزود: استاندار باید پاسخ دهد که چه کاری برای رشت الکتریک، پوشش و ابریشم گیلان در صومعه سرا انجام نداده است؟! ابریشم گیلان را قوه قضائیه و دادگستری با تلاش بسیار پس گرفتند.

سماکچی افزود: برای حل مشکلات استان باید استاندار پیش گام شود و از متولیان امر در سازمان صمت و جهاد کشاورزی برای حل مسائل برنامه و گزارش کار بخواهد و نیز از بخش خصوصی استفاده کنند اما متاسفانه در استان کسی به کسی نیست. اینقدر در استان گیلان مدیران اجرایی‌ ضعیف عمل می‌کنند که در بیشتر اوقات دادگستری گیلان از جنبه پیشگیری از جرم برای رفع مشکلات وارد میدان می شود.

می خواهند با چند انتصاب خوب، انتصابات بد خود را لاپوشانی کنند

این فعال سیاسی درباره با روند انتصابات صورت گرفته در استان نیز به دیارمیرزا گفت: بسیاری از کسانی که الان مدیریت را در استان دارند از دولت قبل هستند. در حالی که آقای رییسی در سفر به گیلان عنوان کرده بود که کسانی که مسبب اوضاع موجود هستند باید از کار کنار بروند. اما چه کسی باید این امر را اجرایی کند؟!

وی افزود: در استانداری چندین انتصابات خوب داریم و چندین انتصابات بد صورت گرفته است که می خواهند با چند انتصاب خوب، انتصابات بد خود را لاپوشانی کنند.

سماکچی ادامه داد: وقتی فردی مومن و متعهد را به عنوان مدیرکل  امور اجتماعی استانداری منصوب می‌شود این برای لاپوشانی کردن انتصاب معاون عمرانی است که از مدیران به جا مانده از دولت قبل است و نباید اساسا معاونت عمرانی به ایشان سپرده می شد.

سماکچی ادامه داد: در حوزه علوم پزشکی نیز می بینیم که دکتر بالو به عنوان مدیری متدین، حزب اللهی، اصول گرا که حتی یک روز در بخش خصوصی کار نکرده و تمام وقت در دانشگاه حال کار است و مطب هم ندارد،  میخواهد برای استان کار کند اما متاسفانه استاندار با ایشان کار نمی کند! این چه معنایی می تواند داشته باشد؟!

وی ادامه داد: استانداری که مشروعیت و مقبولیت خود را از هیات وزیران دارد و در جلسه هیات دولت یک رای را وزیر بهداشت به ایشان داده است، می بینیم که الان استاندار گیلان در مقام مخالفت با وزیر بهداشت است.

سماکچی با تاکید بر لزوم یکدلی، همدلی و همزبانی برای رفع مشکلات استان گفت: چرا باید در گیلان چنین اختلافاتی را شاهد باشیم؟! اما با این مشکلات عدیده و درهم تنیده و ادامه این روند نمی توان مشکلات را حل کرد.

این فعال سیاسی اصول گرا در پایان به دیارمیرزا گفت: به عنوان یک شهروند و کنشگر سیاسی و اقتصادی نمره قبولی به استاندار گیلان نمی‎دهم.

Share