در بازدید مدیرکل بازرسی گیلان تاکید شد؛

تکذیب فاسد شدن محموله صادرات یخچالی به دلیل توقف بیش از اندازه در مرز آستارا

مدیرکل گمرک آستارا گفت: در این مدت هیچ گزارشی مبنی بر فاسد شدن محموله صادرات یخچالی به دلیل توقف بیش از اندازه در مرز آستارا صورت نگرفته و صحت این فیلم را تکذیب می کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در چند روز گذشته تصاویری منتشر شده مبنی بر اینکه ۵۰۰ تن محصولات کشاورزی به ارزش حدود ۳۰۰ هزار دلار به دلیل تعلل در ترخیص کامیونهای حمل بار در گمرک آستارا، فاسد و دور ریخته شده است و در کنار این تصاویر، تصویر دیگری هم منتشر و در آن از ترخیص کامیونهای حمل بار در ۱۵ تا ۲۰ روز صحبت شده بود.

مدیرکل گمرک آستارا در این راستا با تکذیب فیلم منتشر شده گفت: در این مدت هیچ گزارشی مبنی بر فاسد شدن محموله صادرات یخچالی به دلیل توقف بیش از اندازه در مرز آستارا صورت نگرفته و صحت این فیلم را تکذیب می کنم.

علی حسین ذوالقدر با اشاره به چگونگی حضور کامیون های ترانزیت و صادرات در مرز آستارا بیان کرد: کامیون های صادرات یخچالی حاوی تره بار و مواد فاسد شدنی کمتر از ۲۴ ساعت و کامیون های ترانزیت بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از ورود به گمرک با انجام تشریفات قانونی از مرز آستارا به سوی جمهوری آذربایجان خارج می شوند و گاهی اوقات به دلیل تعلل طرف آذری این زمان بیشتر می شود.

وی ادامه داد: در هر شبانه روز به طور میانگین ۲۰۰ کامیون به کشور وارد و حدود ۲۰۰ کامیون نیز از کشور خارج می شود و تمام تلاش مجموعه گمرک، انجام تشریفات قانونی گمرکی برای کامیون های ترانزیت و صادرات کشاورزی در کمترین زمان ممکن است.

تاکید بر کاهش ترافیک کامیون ها در مرز آستارا

مدیر کل بازرسی گیلان نیز در بازدید از مرز های آستارا با تاکید بر لزوم عدم معطلی کامیون ها در این مرز اظهار کرد: امروز هیئت بازرسی با حضور در مرز آستارا این مورد را مورد بررسی کرد و طی تماس با استاندار گیلان و مذاکره نماینده عالی دولت در استان با کنسولگری جمهوری آذربایجان مبنی بر افزایش پذیرش کامیون ها از مرز آستارا و بازسازی پل فرسوده زمینی ایران و جمهوری آذربایجان پیگیری های لازم انجام شد.

دده جانی با اشاره به پخش فیلم مذکور در فضای مجازی بیان کرد: در این رابطه چیزی را مشاهده نکردیم و امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی و فرماندار آستارا، گمرک، انبارهای عمومی، پایانه مرزی و راهداری و حمل و نقل جاده ای شاهد کاهش ترافیک کامیون ها در مرز آستارا باشیم.

افزایش قابلیت تردد کامیون بین دو کشور با افتتاح پل جدید

فرماندار بندر آستارا در نشست بررسی مسائل و مشکلات صادرات و واردات در مرز آستارا با دده جانی مدیرکل بازرسی گیلان با اشاره به لزوم رفع موانع موجود اظهار کرد: مرز آستارا از مهمترین مرزهای کشور است و باید معضل ترافیک کامیون های ترانزیت در این مرز مرتفع شود.

عنایت رضایی‌پور با اشاره به روند پیشرفت فیزیکی پروژه پل اتومبیل روی مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بیان کرد: با تکمیل این پل قابلیت تردد کامیون بین دو کشور در این مرز به هزار عدد می رسد.

وی بیان کرد: همچنین ایحاد تیرپارک و تکمیل پروژه محوطه سازی گمرک و همچنین بازسازی پل قدیمی مرز آستارا از راه های مرتفع شدن مشکل ترافیک کامیون ها بوده و باید با همت جمعی و تسریع در تکمیل این پروژه ها مشکلات را در کمترین زمان ممکن حل کرد.

Share