در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛

انتقاد فرماندار از عدم اسقرار “ایکس‌ری” در پایانه ریلی آستارا؛ به هیچ عنوان قابل توجیه نیست

رضایی پور با انتقاد از عدم استقرار دستگاه ایکس ری در پایانه ریلی آستارا تصریح کرد: این خلا به هیچ عنوان قابل توجیه نبوده و تلاش مرزبانی، گمرک و دستگاه‌های نظارتی با نبود این دستگاه زیر سوال رفته و باید در کمترین زمان ممکن این نقص رفع شود.

آش جوهری | دیارمیرزا، جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان مرزی بندر آستارا در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار بندر آستارا در این جلسه با اشاره به لزوم مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: توجه به تولید داخلی و رونق اقتصادی کشور باید همواره در اولویت فعالیت‌های مسئولان امر باشد و در این مورد با هیچ شخصی تعارف نداریم.

عنایت رضایی‌پور با اشاره به فعالیت شبانه روزی دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد: از ابتدای شهریور سال جاری تاکنون ۹ پرونده قاچاق کالا و ارز شامل ۶ خودروی سواری ورود موقت مجموعا به اررش ۲۳ میلیارد و ۶۴۳ میلیون و ۸۷۵ هزار تومان توسط گمرک آستارا تشکیل شده است و در حوزه کشفیات قاچاق کالا و ارز در مرز آستارا در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۳ درصدی هستیم.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری ۴ هزار و ۵۰۰ کیلو آرد یارانه‌ای خارج از شبکه و ۳ هزار و ۲۰۰ کیلو کنسانتره دامی توسط جهاد کشاورزی از افراد متخلف ضبط و جهت تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

فرپامدار با تاکید بر لزوم ارائه راهکارهای پیشگیری و کاهش جرائم حوزه قاچاق کالا بیان کرد: نهادهای آموزشی نیز باید در کنار متولیان امر با آگاه‌سازی و آموزش در میان مدارس و مردم در این حوزه به طور فعال حضور داشته باشند.

فرماندار بیان کرد: وجود معابر و کریدورهای غیر مجاز در شهرستان بهترین مسیر برای قاچاق کالا و ارز بوده و باید در کمترین زمان ممکن با انسداد و حضور پر رنگ دستگاه‌های متولی با این پدیده مبارزه کرد.

وی با انتقاد از عدم استقرار دستگاه ایکس ری در پایانه ریلی آستارا تصریح کرد: این خلا به هیچ عنوان قابل توجیه نبوده و تلاش مرزبانی، گمرک و دستگاه‌های نظارتی با نبود این دستگاه زیر سوال رفته و باید در کمترین زمان ممکن این نقص رفع شود.

نماینده عالی دولت در آستارا با تاکید بر لزوم افزایش میزان برخورد با جرائم حوزه قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: دستگاه قضا با برخورد قاطع توان بازدارندگی موثر این حوزه را داشته و جدیت در نحوه برخورد نیز از موارد تاکید شده کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

Share