در راستای همکاری‌های مشترک؛

تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه گیلان و دانشگاه علوم پزشکی گیلان منعقد شد

حیدرعلی بالو، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر شناسایی بیشتر اعضای هیات علمی دو دانشگاه با برگزاری نشست‌های علمی و معرفی مراکز تحقیقاتی برای آشنایی بیشتر و کم کردن فاصله اثربخشی تحقیقات در جامعه با اشتراکات دو دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، تفاهم‌نامه همکاری پنج‌ساله بین دانشگاه گیلان و دانشگاه علوم پزشکی استان به‌منظور هم‌افزایی استعدادها و ظرفیت‌های آموزشی ۲ دانشگاه به‌ویژه در جذب دانشجویان خارجی، به امضای رؤسای دو دانشگاه رسید.

فرید نجفی، رئیس دانشگاه گیلان در این نشست، اهمیت همکاری بین دانشگاه‌های گیلان و علوم پزشکی را در کنار توسعه علم و دانش پژوهی، تلاش برای حل معضلات استانی نظیر مسائل محیط زیستی و پسماند مهم دانست و افزود: دانشگاه گیلان و علوم پزشکی با تشریح برنامه‌های جامع و هدف‌گذاری مناسب می‌توانند در ارتقاء و پیشرفت سیستماتیک یاریگرهم باشند.

حیدرعلی بالو، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست بر شناسایی بیشتر اعضای هیات علمی دو دانشگاه با برگزاری نشست‌های علمی و معرفی مراکز تحقیقاتی برای آشنایی بیشتر و کم کردن فاصله اثربخشی تحقیقات در جامعه با اشتراکات دو دانشگاه تاکید کرد.

محسن محمدی گلنکش، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان، دکتر مهدی هدایتی شهیدانی مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه گیلان، دکتر میرعسکری مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه گیلان، دکتر شفقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی، دکتر قلی‌پور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و دکترعلیزاده مدیر بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این دیدار هریک به بیان دیدگاه و ضرورت و اهمیت برگزاری نشست‌های مشترک فصلی برای همکاری‌های بیشتر اشاره نمودند.

شایان ذکر است تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه گیلان و دانشگاه علوم پزشکی در۵ ماده و با محوریت همکاری در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی، همکاری در حوزه بین الملل، راه اندازی دوره‌های بین‌المللی، انجام پروژه‌های پژوهشی، طراحی و ایجاد دوره‌های مشترک تحصیلی با دانشگاه‌های خارجی و برگزاری دوره‌های استاندارد در آموزش زبان فارسی، مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه گیلان به امضاء روسای دانشگاه گیلان و علوم پزشکی گیلان رسید.

Share