بوکال فت چیست و چرا استفاده می‌شود؟

امروزه بسیاری از افراد به دنبال خدمات لیفت صورت هستند یا تصمیم می گیرند صورت خود را با تکنیک های مدرن جوانسازی مانند لیفت صورت و لیفت با نخ زیبا کنند.

جراحی بوکال فت یک تکنیک بسیار ساده و در عین حال جدید است که با استفاده از تجهیزات پیشرفته، چربی اطراف لب و گونه را کاهش میدهد یا حذف می کند. این روش طی یک عمل جراحی ساده در مطب زیر نظر پزشک متخصص انجام می شود و تاثیر زیادی در کاهش پری دور لب دارد. با افزایش سن و تاثیر عوامل مختلف، پوست ابرو و ناحیه پیشانی شل می شود و در نتیجه چهره فرد خسته و غمگین به نظر می رسد. استفاده از تکنیک های مختلف لیفت ابرو می تواند این مشکل را حل کرده و به جوانسازی صورت کمک کند. امروزه بسیاری از افراد به دنبال خدمات لیفت صورت هستند یا تصمیم می گیرند صورت خود را با تکنیک های مدرن جوانسازی مانند لیفت صورت و لیفت با نخ زیبا کنند.

بوکال فت

عمل بوکال فت

عمل بوکال و جراحی آن با یک برش کوچک در داخل گونه انجام می شود که زمان زیادی نخواهد برد. در واقع با کوتاه کردن داخل لب، توده چربی اطراف لب را تا حد امکان از بین می برند. البته میزان چربی برداشته شده برای هر فردی کاملا متفاوت است و این میزان چربی برداشته شده به میزان چربی دور لب او بستگی دارد. اما این افراد تحت تاثیر دلایل مختلف چربی در گونه ها و اطراف لب ها تجمع می کنند که در بسیاری از موارد با استفاده از رژیم های غذایی نادرست و نامناسب همراه است. گاهی به دلیل تجمع چربی طبیعی در قسمت پایین گونه ها و در کنار لب ها، صورت حالت ناخوشایندی به خود میگیرد که چندان برای افراد جالب نیست. اما بسیاری از افراد از برخی بیماری های خاص نیز رنج می برند که از جمله آنها می توان به کم کاری تیروئید، بیماری کلیوی و … اشاره کرد که حتی کمبود آب در بدن یکی از دلایل مهم تجمع چربی در پشت لب ها است. اما شایع ترین آنها مشکلات ارثی و مرتبط با سن خواهد بود. در هر صورت می توان از جراحی چربی بوکال برای برداشتن چربی برای هر مشکلی استفاده کرد.

نحوه انجام جراحی حذف چربی بوکال

همانطور که قبلا ذکر شد، جراحی چربی بوکال نوعی جراحی برای برداشتن چربی بوکال است. البته این روش با بی حسی موضعی و در نتیجه ایجاد یک برش کوچک انجام می شود. این برش از داخل دهان و وسط لب ها درست در جایی که چربی بوکال جمع می شود، دو تا سه سانتی متر ایجاد می شود. در نتیجه با ایجاد برش در محل مناسب با کمک تجهیزات پیشرفته، چربی موجود تخلیه می شود. این عمل نمی تواند بیش از نیم ساعت طول بکشد. اما بعد از عمل تورم در محل برش ایجاد می شود که قطعا ظرف یک هفته تا ده روز بعد از عمل از بین می رود. علت تورم نیز بریدگی در قسمت هایی است که در مجاورت اعصاب صورت قرار دارند. حال این کاهش چربی اضافی با لاغری صورت نقش مهمی در افزایش زیبایی دارد. لطفا توجه داشته باشید که همه افراد در حین جراحی از بیهوشی استفاده نمی کنند. زیرا در برخی موارد به دلیل کمبود چربی این کار تنها با بی حسی موضعی به راحتی قابل انجام است. اما اگر چربی صورت افراد بیش از حد باشد، با تشخیص جراح از بیهوشی ترکیبی استفاده می شود.

لیفت ابرو چیست؟

ابروها نقش مهمی در زیبایی فرد دارند و هر تغییری در ظاهر آن ها محسوس خواهد بود. عوامل مختلفی می توانند باعث افتادگی ابروها شوند و چهره فرد را گیج و ناراحت نشان دهند. در اینجا به برخی از این عوامل اشاره می کنیم:

ژنتیک

برخی از افراد دارای ابروهای افتاده ارثی هستند و این مشکل ناشی از عوامل محیطی نیست. اگر شما یکی از این افراد هستید، می توانید با استفاده از انواع تکنیک های لیفت ابرو، ظاهر بالای صورت خود را بهبود ببخشید.

اخم کردن

به شدت اخم کرد

بسیاری از افراد عادت دارند همیشه اخم کنند، حتی زمانی که ناراحت و عصبانی نیستند! این افراد از افتادگی ابرو رنج می برند زیرا فشار روی ابروهایشان بیشتر از دیگران است.

افزایش سن

حالا به مهمترین دلیل افتادگی ابروها می رسیم – تاثیر پیری. با افزایش سن، پوست و ماهیچه های صورت خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند و شل می شوند. اما این یک پدیده طبیعی در روند پیری است و همه با آن مواجه هستند.

لیفت با نخ

همین چند سال پیش، تنها راه درمان شلی و افتادگی پوست در افراد، جراحی لیفت صورت بود. این عملیات بسیار پیچیده با خطرات فراوان و بهبودی بسیار طولانی و دشوار همراه بود. علاوه بر این، روش های جوانسازی زیادی مانند هایفوتراپی وجود دارد که سابقه طولانی تری دارند. اما نتایج اکثر آنها با نتایج نهایی لیفت صورت به هیچ عنوان قابل مقایسه نبود. تا به امروز، نخ یکی از محبوب ترین و موثرترین روش های غیر جراحی برای سفت کردن پوست شل با بافت های ضعیف است. لیفت صورت با نخ همچنین شامل مناطق کوچکی از چربی در قسمت پایین صورت و بدن است. باید گفت که در علم زیبایی شناسی، نخ ها به سفت شدن پوست ضعیف و تحریک کار کلاژن های جدید کمک می کنند. یکی دیگر از تاثیرات جالب روش لیفت با نخ، توانایی این لیفت صورت در آنالیز چربی (مرگ سلول های چربی) است که در درمان نواحی چرب صورت و بدن و همچنین تحریک کلاژن ها و سفت شدن پوست بسیار مفید و موثر است.

انواع نخ در لیفت

در این روش به کمک نخ های فلزی یک قاب زیر پوست برای جوانسازی درست می کنیم. اندازه و ضخامت این نخ ها به اندازه یک تار مو است. این نخ ها را می توان از فلزات گران قیمت مانند پلاتین، طلا، الیاف مصنوعی مانند پلی استر یا نایلون یا ترکیبی از پلیمرهای مصنوعی با عناصر دیگر تهیه کرد. لیفت صورت با نخ با سه نوع نخ انجام می شود: نخ های جاذب پس از مدتی جذب بدن می شوند. این نخ ها از مواد زیست سازگار ساخته شده اند. بافت های بدن انسان در طول اتصال خود به آنها واکنشی نشان نمی دهند. سلول های پوست تقسیم می شوند و در مجاورت داربست های ساخته شده از این رشته ها قرار می گیرند. به همین دلیل حتی پس از خیساندن نخ ها، اثرات آن دائمی و قابل مشاهده است.

نخ مخلوط

نخ های کامپوزیت به گونه ای طراحی شده اند که بخشی از آنها جذب پوست می شود. دانستن این نکته مفید است که بخشی از نخ به صورت تکه های کوچک زیر پوست باقی می ماند. معروف ترین برند این نخ های چینی نخ silhouette installift است. ساختار این نخ ها به گونه ای است که جذب پوست می شوند اما در طول آنها قطعات مخروطی شکلی وجود دارد که جذب پوست نمی شوند و همیشه زیر پوست باقی می مانند. علاوه بر این، این مخروط ها بسیار کوچک هستند و از بیرون قابل مشاهده نیستند. جدا از همه این نکات، بعد از مدتی آن ها را زیر پوست خود حس نخواهید کرد. مشکلی که این نخ ها می توانند با آن روبرو شوند این است که پس از گذاشتن به سختی تکان می خورد.

Share