ساخت پروتز انگشت دست هوشمند برای اولین بار در ایران خبر ساز شد؟!

کلینیک ارتوپدی فنی پایار، از حضور پرسنل و پزشکان خبره و ماهر بهره برده و اسباب مورد نیاز برای ساخت یک پروتز با کارایی بالا را در اختیار دارد

ساخت پروتز انگشت دست در سال های گذشته با تحولات زیادی همراه بوده است. پیشرفت هایی که در ساخت انواع پروتز و از جمله پروتز انگشت دست به وقوع پیوسته، حیرت آور و شگفتی ساز ظاهر بوده اند. امروزه، افراد بدون آنکه هیچ محدودیتی از نظر انتخاب نوع پروتز داشته باشند، می توانند به یک کلینیک ارتوپدی فنی مراجعه کرده و با توجه به نیازها و نوع فعالیتی که دارند، یک نوع پروتز را انتخاب کرده و آن را نصب کنند.

اگر می خواهید در مورد انواع پروتز انگشتان دست، قیمت پروتز انگشت دست و نحوه ساخت آن اطلاعاتی به دست آورید، با ما در ادامه همراه باشید. ما قصد داریم یک راهنمایی جامع  و کامل در مورد این پروتز به شما ارائه دهیم.

انواع پروتز انگشت که باید بشناسید:

اگر بنا به هر دلیلی انگشت دستتان قطع شده است و یا به صورت مادرزادی یک یا چند انگشت دست ندارید، بهتر است برای ساخت پروتز انگشت دست اقدام کنید. این پروتز، نقص ناشی از نبود انگشت را جبران کرده و سعی می کند کیفیت زندگی فرد را بهبود دهد. پروتزهای انگشت، در هنگام انجام برخی فعالیت های کوچک، مانند استفاده از صفحه کلید و یا باز و بسته کردن دکمه ها، می توانند کمک کننده ظاهر شوند.

طبق گزارشات به دست آمده از خبرگزاری های مشرق، اینا، تسنیم و فارس، پایار از جمله کلینیک های ارتوپدی مطرح در کشور است که می تواند انواع و اقسام پروتز انگشت دست را بسازد و و بسیاری از نیازهای کاربران را تحت پوشش قرار دهد.

به خاطر داشته باشید، برای ساخت پروتز انگشت دست نوع آن باید مشخص باشد. برخی از انواع پروتز انگشت که باید بشناسید را در ادامه ذکر خواهیم کرد:

۱- پروتز انگشت غیر فعال

پروتز انگشت غیر فعال برای انجام برخی کارهای روزمره مفید به نظر می رسد. فردی که این پروتز را در اختیار دارد، نمی تواند شیء و یا کالایی را به کمک آن بگیرد و یا رها کند.

۲- پروتزهای سیلیکونی

پروتزهای سیلیکونی از یک ماده منعطف به نام سیلیکون ساخته شده اند. سیلیکونی که برای تولید این نوع پروتز به کار برده می شود، با پوست دست سازگاری دارد و این ماده باعث ایجاد حساسیت در پوست نمی شود. زیبایی، عملکرد و راحتی چند مورد از مزیت های پروتز انگشت ساخته شده از سیلیکون هستند. این نوع پروتز در برابر دما و اشعه ماورا بنفش مقاوم است و نگهداری از آنها نیز پیچیدگی زیادی ندارد. اگر از دستورالعمل نگهداری این نوع پروتز پیروی شود، هیچ گونه لکی به صورت دائم روی آن باقی نخواهد ماند.

۳- پروتز فعال با نیروی بدن

ساخت پروتز انگشت دست از نوع فعال با نیروی بدن، به سه شکل انجام می شود: پروتز فعال با مفصل، پروتز فعال با کابل و پروتز فعال با مچ دست. پروتز فعال با نیروی بدن دوام بالایی داشته و ظاهر آن پیشرفته به نظر می آید. از جمله امتیازات پروتز فعال با نیروی بدن می توان به طبیعی بودن حرکات انگشت دست اشاره داشت. این نوع، به کمک نیروی موجود در عضو باقی مانده از دست کنترل می شود و به همین دلیل است که حرکات آن طبیعی به نظر می رسد.

۴- پروتزهای فعال با نیروی الکتریکی

در ساخت پروتز انگشت دست که با کمک نیروی الکتریکی کار می کند، از نیروی موتورها بهره برده می شود. ظاهر این نوع پروتز زیبا نیست و برخی افراد مجبورند از دستکش های سیلیکونی برای پوشاندن پروتز استفاده کنند. الکترودهای حساس این نوع پروتز، حرکات مچ دست را شناسایی کرده و به پروتز انتقال می دهند.

۵-پروتز هیبرید

یکی از جدیدترین و هوشمندترین انواع پروتز انگشت دست، پروتز هیبرید است. این پروتز، ترکیبی از قطعات غیر فعال، قطعات فعال با کمک نیروی بدن و قطعات برقی است. این نوع، عملکرد فوق العاده ای داشته و از جمله اندام های مصنوعی راحت، با دوام و کاربردی به شمار می رود. به خاطر داشته باشید، برای ساخت این نوع پروتز، به فناوری و تجهیزات پیشرفته ای نیاز است و تنها برخی از کلینیک های ارتوپدی فعال در کشور قادرند این نوع پروتز را بسازند.

ساخت پروتز انگشت دست هوشمند برای اولین بار، در کدام مرکز در ایران انجام شد؟

ساخت پروتز انگشت دست از نوع هوشمند، در ماه های گذشته سروصداهای زیادی به پا کرده است. همه کسانی که در اثر یک حادثه و یا به صورت مادرزادی انگشت دست خود را از دست داده اند، مشتاقند در مورد پروتزهای هوشمند اطلاعات کاملی به دست آورده و زندگی شان را با یک تحول جانانه و شگفت انگیز همراه کنند.

نکته ای که خوب است در مورد پروتز انگشت دست هوشمند مصنوعی مورد توجه قرار دهید، پیچیده بودن فرآیند ساخت آن است. تمام کلینیک های ارتوپدی فنی حاضر در کشور، قادر به ساخت این نوع پروتز نیستند؛ زیرا تکنولوژی و فناوری آن را در اختیار ندارند. به همین سبب، قبل از اقدام برای ساخت پروتز انگشتان دست هوشمند باید کلینیک معتبر و توانمند بر ساخت این پروتز شناسایی شود.

کلینیک پایار ، همان مجموعه ای است که برای اولین بار در کشور، شروع به ساخت پروتزهای هوشمند کرد. این کلینیک به تجهیزات و فناوری مورد نیاز برای ساخت این پروتز مجهز بوده و قادر است یک پروتز با کارایی بالا در اختیار کاربران قرار دهد. به این صورت می توانید مطمئن باشید که هزینه ای که برای ساخت پروتز در نظر گرفته اید، در یک جای دست و صحیح صرف شده و قرار است زندگی تان شکل و رنگ تازه به خود بگیرد.

یک دستورالعمل ساده برای ساخت پروتز انگشت دست؛ این روش قابل اعتماد است!!!

ساخت پروتز انگشت دست باید توسط کلینیک های ارتوپدی فنی متخصص و با سابقه صورت گیرد. در این کلینیک ها، همه چیز از تخصص و مهارت گرفته تا وسایل و ابزار مورد نظر به کار گرفته می شود تا یک اندام مصنوعی با عملکرد بالا در اختیار کاربران قرار گیرد.

از جمله کلینیک های مطرح و قابل اعتماد در کشور، پایار است. کلینیک ارتوپدی فنی پایار، از حضور پرسنل و پزشکان خبره و ماهر بهره برده و اسباب مورد نیاز برای ساخت یک پروتز با کارایی بالا را در اختیار دارد. چنانچه قصد دارید، هزینه ای که برای ساخت پروتز در نظر گرفته اید به هدر نرود، با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید. یا برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره پروتز انگشت دست ، عبارت ” قیمت پروتز انگشت دست پایار ” را سرچ کرده و بر روی لینک اول کلیک کنید.

Share