بهترین زمان سفر به اروپا کی می باشد؟ ارزانترین زمان

با توجه به اینکه قیمت سفر به کشورهای اروپایی در بعضی از فصل ها کمتر است به افرادی که از نظر بودجه مشکل دارند و نمی توانند هزینه های بالایی برای سفر پرداخت کنند توصیه می کنیم که در فصل های کم گردشگر به این کشورها سفر کنند.

وقتی از بهترین زمان سفر به اروپا صحبت می‌کنیم یعنی درباره مهم‌ترین معیار تصمیم گیری برای سفر حرف می زنیم. بیشتر افرادی که قصد سفر به کشورهای اروپایی را دارند هنگام خرید تورهای گردشگری اروپا به این فکر می‌کنند که چه زمانی به اروپا سفر کنند تا بتوانند از آب و هوای معتدل و مطبوع کشورهای اروپایی استفاده کنند، اما برخی دیگر از افراد که برای خرید تور اروپا اقدام می‌کنند به فکر استفاده از تخفیف های ویژه و شرکت در جشن ها و فستیوال های متعدد در تعطیلات کریسمس هستند.

انتخاب زمان سفر و خرید تور اروپایی بستگی به مسافران بستگی دارد که هنگام سفر بیشتر به چه چیزی توجه می کنند.

آیا از سفر در روزهای بلند و گرم تابستان لذت می برند و شلوغی مکان های توریستی برای آن ها اهمیتی ندارد یا اینکه اهل شلوغی نیستند و ترجیح می‌دهند در فصل های خلوت تر به کشورهای اروپایی سفر کنند.

میزان سرمایه نیز جز موارد اصلی تعیین کننده بهترین زمان سفر به اروپا است. همان طور که می دانید هزینه های خرید بلیط و رزرو هتل در فصل های اوج گردشگری بیشتر از سایر فصل ها هستند، بنابراین می‌توان گفت سفر به اروپا در فصل های گردشگری هزینه های بیشتری را نیاز دارد.

بهترین زمان سفر به اروپا از لحاظ شرایط آب و هوایی

فصل تابستان

فصل تابستان

اگر شرایط آب و هوا برای شما مهم باشد و بدون در نظر گرفتن بودجه و هزینه سفر، تنها برای خرید بهترین تور اروپا به شرایط آب و هوایی فکر می کنید، بهتر است بدانید که بهترین زمان سفر به اروپا از نظر آب و هوا فصل تابستان، از اوایل ماه ژوئن تا ماه آگوست است.

معمولاً اکثر گردشگران خارجی فصل تابستان را برای سفر به اروپا انتخاب می کنند. بیشتر کشورهایی که در مناطق شمالی اروپا قرار دارند حتی در تابستان هم آب و هوای خنک و مطلوبی دارند، اما اگر علاقه داشته باشید به کشور هایی سفر کنید که تابستان های گرمی دارند و بخواهید از تفریحات ساحلی لذت ببرید، می توانید به کشورهای اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و یونان سفر کنید که آب و هوای گرم تری دارند پس اگر به فکر خرید تور اروپا ۱۴۰۲ هستید اما هنوز تصمیم نگرفته اید در چه فصلی به اروپا سفر کنید بهتر است فصل تابستان را برای این کار انتخاب کنید و با خرید تور فرانسه ۴ شب و۵ روز از زیباترین روز های اروپایی در فرانسه لذت ببرید.

البته باید بدانید که فصل تابستان اوج شلوغی است و ممکن است مجبور باشید برای دیدن مکان های عمومی در صف های طولانی بمانید و هزینه های بالایی برای هتل و صرف غذا پرداخت کنید، اما افرادی که از نظر بودجه مشکلی ندارند و تنها قصد لذت بردن از آب و هوای مطلوب اروپا را دارند می توانند تابستان را برای سفر به کشورهای اروپایی انتخاب کنند.

همچنین اگر درباره اخذ ویزا اسپانیا سئوالی دارید به شما پیشنهاد می دهیم حتما مقاله مدارک لازم برای اخذ ویزا را مطالعه فرمایید.

فصل بهار

فصل بهار

ممکن است تصور کنید فصل بهار در کشورهای اروپایی هم مانند ایران بهترین آب و هوا را دارد، اما این طور نیست! کشورهای اروپایی معمولاً از اواخر زمستان تا اواسط بهار هنوز سرد هستند و پس از پایان اولین ماه از فصل بهار طبیعت زنده می شود و از نظر شرایط آب و هوایی برای سفر مناسب است.

بیشتر کشورهایی که در قاره اروپا قرار دارند، در ماه دوم و بهار آب و هوایی گرم دارند و برای سفر مناسب هستند. تعداد گردشگران هم در این ماه ها بسیار افزایش پیدا می‌کند و به دلیل برگزاری فستیوال های مختلف گردشگران بسیاری این فصل را برای سفر به اروپا انتخاب می‌کنند. کشورهایی مانند هلند، اسلوونی و سوئد کشور های زیبایی هستند به خاطر وجود گل های زیبا هر سال در این فصل میزبان، مهمانان فستیوال های مختلف هستند.

فصل پاییز

فصل پاییز

ارزانترین زمان سفر به اروپا در مقایسه با تابستان و بهار فصل پاییز است. این فصل از ماه سپتامبر آغاز می‌شود و تا ماه نوامبر هم ادامه دارد. بیشتر گردشگران که به آب و هوای خنک اروپا علاقه دارند و اصلاً طرفداری شلوغی نیستند می توانند در پاییز به اروپا سفر کنند.

البته بارش های باران رفته رفته آغاز می شوند و باید لباس گرم همراه خودتان داشته باشید. چرا که سرمای اروپا در این فصل آرام آرام خود را نشان می دهد. اگر با آب و هوای خنک مشکلی ندارید و نمی‌خواهید بیش از اندازه هزینه کنید، برای خرید تور اروپا پاییز ۱۴۰۲ از همین حالا اقدام کنید.

فصل زمستان

شاید تصور کنید که فصل زمستان هم جزء فصل های خلوت و کم گردشگر در اروپا است، اما بسیاری از مسافران برای شرکت در فستیوال ها و جشن های متعدد کریسمس در فصل زمستان به اروپا سفر می کنند. ماه دسامبر تا فوریه این جشن ها فستیوال‌ها و چراغانی های زیبا در سراسر شهرهای اروپایی دیده می‌شوند و برای گردشگران خارجی که جشن های کریسمس ندارند، بسیار جذاب است که در این فصل به کشورهای اروپایی سفر کنند و همچنین از تخفیف های ویژه فروشگاه ها در بلک فرایدی استفاده کنند.

بهترین زمان سفر به اروپا از لحاظ قیمت

بهترین زمان سفر به اروپا از لحاظ قیمت

بهترین زمان سفر به اروپا از نظر قیمت برای افرادی مهم است که نمی خواهند زیاد هزینه کنند و می خواهند با پرداخت هزینه های معمولی از زیبایی های کشورهای اروپایی لذت ببرند.

بیشتر افراد تصور می‌کنند که با خرید تور لحظه آخری اروپا نیازی نیست که هزینه‌های بالایی بپردازند. صرف نظر از اینکه تور لحظه آخری اروپا تنها به درد افرادی می خورد که ویزای آن ها آماده است، باید بگوییم که هزینه تور لحظه آخری اروپا هیچ تفاوتی با سایر تورهای دیگر ندارد و هزینه های تور در هر فصلی ثابت هستند.

اگر بخواهیم از نظر قیمت بهترین زمان سفر به کشورهای اروپایی را مشخص کنیم بهتر است بگوییم که اوایل فصل بهار و اواخر پاییز از نظر قیمت مناسب تر از سایر فصل های دیگر هستند.

چرا که هم هزینه بلیط هواپیما و رزرو هتل کاهش پیدا می‌کند و همین که هزینه بازدید از اماکن تاریخی کمتر می شود. البته در زمستان نیز قیمت بسیاری از هتل ها پایین می آید و هزینه خرید بلیط هواپیما کم می شود، اما همانطور که گفتیم در روزهای کریسمس هزینه ها دوبرابر می شود.

پس بهتر است اگر قصد سفر به کشورهای اروپایی مانند فرانسه را دارید و نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید با خرید تور پاریس ۵ روزه یک سفر کم هزینه و خاطره انگیز را برای خود و افراد خانواده برنامه ریزی کنید.

کلام پایانی

انتخاب بهترین زمان سفر به اروپا به خود شما بستگی دارد. ما در این مقاله شرایط آب و هوایی کشور های اروپایی در فصل های مختلف را بررسی کردیم. با توجه به اینکه قیمت سفر به کشورهای اروپایی در بعضی از فصل ها کمتر است به افرادی که از نظر بودجه مشکل دارند و نمی توانند هزینه های بالایی برای سفر پرداخت کنند توصیه می کنیم که در فصل های کم گردشگر به این کشورها سفر کنند، اما اگر شما جزء آن دسته افرادی هستید که از نظر هزینه مشکلی ندارید و تنها می خواهید از روزهای تابستان و تفریحات تابستانی در کشورهای اروپایی لذت ببرید، می‌توانید در فصل های شلوغ مانند تابستان به اروپا سفر کنید.

Share