آیا تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان امکانپذیر است؟

یکی از موارد مهمی که باید قبل از تحصیل در دانشگاه ها و کالج های کانادایی به آن توجه کنید، مسلط بودن به زبان انگلیسی است. چرا که تدریس در کانادا به زبان انگلیسی و یا فرانسوی انجام می شود و مسلما اگر شما دانش زبانی لازم را نداشته باشید، نمی توانید اقدام به تحصیل در کانادا کنید.

زبان انگلیسی شما خوب نیست ولی سودای مهاجرت به کانادا را در سر دارید؟ همیشه از یادگرفتن زبان انگلیسی حس بدی داشته و به نوعی یک دیوار دفاعی برای یادگیری این زبان مهم و بین المللی داشته اید؟ شاید هر بار هم که به مهاجرت فکر کرده اید، با خودتان گفته اید که من موفق نمی شوم، چرا که زبانم در حدی نیست که مرا به عنوان مهاجر در کشوری خارجی آن هم کانادا بپذیرند. اما همه این ها نباید مانع شما برای رسیدن به بلند پروازی ها و رویاهایتان شوند.

ممکن است شما نیز یکی از میلیون ها افرادی باشید که دوست دارند در کانادا تحصیل کنند. دانشجویان بین المللی، کانادا را کشوری ایده آل برای تحصیل می دانند و با توجه  به اینکه استقبال از مهاجر و پذیرش ملیت های گوناگون در این کشور زیاد است، کانادا به بهترین گزینه انتخابی برای تحصیل، مبدل شده است. از طرفی تعداد زیادی دانشگاه با برنامه های تحصیلی به روز و با کیفیت در کانادا وجود دارد که شما می توانید با دریافت پذیرش از آن ها، زندگی خود را به طور کلی متحول کنید.

یکی از موارد مهمی که باید قبل از تحصیل در دانشگاه ها و کالج های کانادایی به آن توجه کنید، مسلط بودن به زبان انگلیسی است. چرا که تدریس در کانادا به زبان انگلیسی و یا فرانسوی انجام می شود و مسلما اگر شما دانش زبانی لازم را نداشته باشید، نمی توانید اقدام به تحصیل در کانادا کنید.

البته این به معنی آن نیست که کلا همه درها به روی شما بسته است و هیچ راهی برای تحصیل در کانادا برایتان وجود ندارد. راه حلی برای اینکه بدون مدرک زبان بتوانید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید وجود دارد و شما به انتهای خط نرسیده اید. در ادامه این مطلب به شما می گوییم که چطور می توانید بدون مدرک زبان، به تحصیل در کانادا، این کشور پیشرفته و دوست داشتنی بپردازید.

شانس تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان را دارید

شانس تحصیل در کانادا را دارید، حتی اگر زبان نمی دانید

ویزای دانشجویی بدون مدرک زبان!! مگر می شود؟ بله، شما می توانید بدون مدرک زبان، ویزای تحصیلی کانادا را بگیرید اما مسلما نمی توانید بدون دانش زبانی در دانشگاه های کانادا تحصیل کنید. به همین خاطر باید بدانید که برای ورود به اغلب کالج های کانادایی نیاز است که نمره آیلتس ۵ یا ۶.۵ داشته باشید. اگر مدرک زبان با این نمره را در اختیار نداشته باشید، کالج پذیرش مشروط برای شما صادر می کند. وبسایت canadim نیز اطلاعاتی در رابطه با اخذ مدرک آیلتس و نحوه اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا ارائه داده که به همین موارد اشاره کرده است.

بسیاری از کالج های کانادایی نیز، یک دوره پیش نیاز زبان ارائه می کنند و یا با موسسات زبان قرارداد می بندند تا دوره ای را برای متقاضیانی که شرایط زبان را ندارند، بتوانند مجوز ورود را پیدا کنند و مجبور به دست کشیدن از آرزوی خود مبنی بر مهاجرت به کانادا نباشند.

درست است که داشتن مدرک زبان نشان دهنده این است که شما به طور قطع، قصد مهاجرت و تحصیل در کانادا را دارید و همین مدرک می تواند تاثیر مثبتی در تصمیم گیری افسرهای مهاجرتی بگذارد، اما نداشتن مدرک زبان هم پایان کار شما نیست و بیانگر این نیست که محکوم به فراموش کردن خواسته خود هستید. کافیست درخواست تحصیل خود در کانادا را به دانشگاه هایی ارسال کنید که شرایط برگذاری دوره زبان را برایتان فراهم کنند.

اگر یک پلن تحصیلی مشخص و برنامه ریزی مدون داشته باشید، در کنار ارائه برگه پذیرش دانشگاه می توانید شانس تحصیل در کانادا را حتی بدون داشتن مدرک زبان، پیش از مهاجرت، داشته باشید. برای اینکه به موفقیت خود قطعیت ببخشید، بهتر است که با یک وکیل خبره مشورت کنید و بگذارید او پرونده مهاجرتی شما را به طور حرفه ای پیش ببرد.

اسامی دانشگاه هایی که دانشجویان را بدون مدرک زبان پذیرش می کنند

برخی دانشگاه های کانادا، دوره های فشرده یا ترمیک زبان را پیش ازشروع ترم، برای دانشجویان ارائه می کنند تا مشکلی برای تحصیل آنان وجود نداشته باشد. در زیر برخی از آن ها را به شما معرفی می کنیم:

  • دانشگاه ساسکاچوان
  • دانشگاه وینیپگ
  • دانشگاه بروک
  • دانشگاه رجینا
  • دانشگاه کارلتون
  • دانشگاه مموریال
  • دانشگاه کنکوردیا

بدون مدرک زبان در کانادا تحصیل کنید

شرایط تحصیل در کانادا را بدون داشتن مدرک زبان می دانید؟

توجه داشته باشید که تحصیل در کانادا صرفا محدود به مقاطع دانشگاهی نمی شود و ممکن است شما در سنین پایین تر از دانشگاه، خواهان تحصیل در مدارس کانادایی برای ابتدایی، راهنمایی و یا دبیرستان خود باشید و در نهایت بخواهید دیپلم کانادایی دریافت کنید. متقاضیانی که می خواهند به جمع دانش آموزان کانادایی بپیوندند، در سنین پایین مثلا کمتر از ۱۸ سال، می توانند در دوره های زبان برای آماده سازی قبل از ورود به مدرسه، درخواست بدهند.

واضح است که دانشجویان برای تحصیل در کانادا مجبور به اثبات داشتن مدرک زبان نیستند و آن ها می توانند مهارت های زبان خود را که شامل، خواندن، نوشتن، صحبت کردن، درک مطلب و شنیدن است را در کلاس های زبان قبل از ورود به دانشگاه فراگرفته و با ارائه مدرک معتبر زبان، راه خود را برای ورود دانشگاه های کشور کانادا باز کنند. جالب است بدانید که بالغ بر ۲۱۰ موسسه آموزشی در کشور کانادا وجود دارند که به ارائه آموزش های هدفمند زبان انگلیسی و فرانسه می پردازند.
نکته مهم در رابطه با تحصیل در کانادا آن است که شما می توانید همراهی والدین خود را با روش تحصیلی داشته باشید و آن ها را به عنوان همراه برای زندگی در کانادا حفظ کنید. اگر دانش آموزی با سن پایین زیر ۱۲ سال هستید، می توانید یک نفر را به عنوان قیم خود معرفی کنید تا هزینه های تحصیل شما در کانادا را تقبل کند. هزینه تحصیل در کانادا بسته به مدارس، نوع آن ها که خصوصی یا دولتی باشند، استان محل قرارگیری شان و … متغییر است. اما چیزی در حدود ۱۸.۰۰۰ تا ۴۵.۰۰۰ دلار کانادا را باید برای روند تحصیل در نظر بگیرید.

ویزای تحصیلی کانادا را بدون دردسر بگیرید

برای اینکه ویزای تحصیلی کانادا را بدست بیاورید، ممکن است به درستی ندانید که باید چه مراحلی را طی کنید و از قوانین و شرایط دولت کانادا برای پذیرش تحصیلی آن هم بدون مدرک زبان آگاهی کاملی نداشته باشید. پس می توانید برای کسب اطلاع از شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا و قوانبن این روش، اینجا کلیک کنید.

برای اینکه بدانید شرایط تحصیل در کانادا را دارید یا خیر، لازم است که از نحوه پذیرش دانشگاه ها اطلاعات کافی داشته باشید. علاوه بر این باید به فکر انتخاب استان و دانشگاه مناسب هم باشید. مراحل ارزیابی دانشگاه ها و ایالت ها و البته اخذ پذیرش در دانشگاه ها را می توانید به کارشناسان حرفه ای و خبره پارسی کانادا بسپارید.

Share