فرهنگ و سنت مردم کشور آلمان

تیم مجرب موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در کنار شماست تا از صفر تا صد مقوله مهاجرت به آلمان را توضیح داده و بهترین نحوه مهاجرت به این کشور را به شما معرفی کند.

 

کشور آلمان یکی از اولویت‌های افراد برای مهاجرت کردن به‌شمار می‌آید. شرایط مطلوب تحصیل در آلمان، سالانه افراد زیادی را برای مهاجرت از این طریق، ترغیب می‌کند. تحصیل پزشکی در آلمان، یکی از پرطرفدارترین رشته‌هایی است که دانشجویان از سراسر جهان برای ورود به آن تلاش می‌کنند. از آنجا که راه برقراری ارتباط مردمان کشورهای مختلف با یکدیگر، کسب آگاهی از فرهنگ است، در این مقاله قصد داریم تا به بررسی فرهنگ مردم آلمان بپردازیم، تا از این طریق شما به شناخت همه جانبه دسترسی پیدا کرده و بهترین تصمیم را اتخاذ کند.

اطلاعات عمومی در مورد آلمان

کشور آلمان با داشتن ۸۱ میلیون نفر جمعیت از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان به‌شمار می‌رود. این کشور قومیت‌، مذاهب و زبان‌های گوناگونی را در خود جای داده است و با وجود چند ملیتی بودن از امنیت و رفاه بسیار خوبی برخوردار است. اقتصاد کشور آلمان، پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا به‌شمار می‌رود و نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است.

ارزش‌های مردم آلمان

از جمله مواردی که برای مردم آلمان یک ارزش به‌شمار می رود، نظم و دقت است. این دو مقوله سرلوحه زندگی بسیاری از شهروندان آلمانی به حساب می‌آید. آلمانی‌ها، برنامه ‌ریزان متبحری هستند که به هیچ وجه وقت خود را هدر نخواهند داد و برای کوچک‌ترین مسائل زندگی خود برنامه‌ریزی می‌کنند و به طور کلی پیرو قوانین و مقررات هستند.

به حریم شخصی احترام بگذارید

حریم شخصی مسئله‌ای است که باید به آن احترام بگذارید،زیرا آلمانی‌ها به شدت برای حریم شخصی افراد ارزش و احترام قائل‌اند. آنان سرزده مهمانی رفتن را یک نوع بی‌احترامی تلقی می‌کنند و از انجام این‌ کار اجتناب می‌کنند.

دست خالی به مهمانی نروید

هنگام دعوت شدن به خانه یک فرد آلمانی، بهتر است هدیه کوچکی همراه خود ببرید. آلمانی‌ها برخلاف مردمان روس که گل زرد را نشان بد یمنی می‌دانند، علاقه بسیار زیادی به گل زرد دارند. علاوه بر آن هدیه دادن گل سرخ را نشان از ابراز احساسات و علاقه می‌دانند.

مردم آلمان بر خلاف روس‌ها تعارفی نیستند و هدیه را به محض دریافت کردن باز می‌کند. نکته دیگری که در رابطه با این نوع رفتار وجود دارد این است که مردمان کشور آلمان به شدت صریح و رک هستند و در لفافه صحبت نمی‌کنند، بنابراین خود را برای شنیدن هر تذکر و انتقادی از جانب آنان آماده کنید.

برخی از علاقه‌مندی‌ها و فرهنگ مردم آلمان

علاقه به موسیقی در آلمانی‌ها به وفور دیده می‌شود. باخ، بتهوون، واگنر، موتزارت و بسیاری از آهنگ‌سازان بزرگ عرصه موسیقی، آلمانی بودند و این علاقه همچنان در میان مردم آلمان پا بر جا است. سبک‌های بی‌نظیر معماری در طراحی کلیسا و منازل آلمانی، نشان از طبع هنرمندانه و خلاقانه مردمان این کشور دارد.

کشور آلمان به دلیل هم مرزی با کشور‌هایی مثل بلژیک، اتریش، فرانسه و دانمارک امکان سفر به کشورهای اطراف را برای شهروندان خود فراهم کرده است. این هم‌مرزی، توجه علاقه‌مندان زیادی را برای مهاجرت به آلمان جلب می‌کند.

مردمان آلمان ایام‌ تعطیل و اوقات‌ فراغت خود را در سفر کردن سپری می‌کنند و یا به انجام ورزش‌هایی مثل هاکی و هندبال می‌پردازند.

لطفاً دیر نکنید!

اگر برای قرار کاری دعوت شده‌اید، اگر قرار است وقت خود را با دوستان آلمانی‌تان بگذرانید، اگر می‌خواهید با وسایل نقلیه عمومی سفر کنید، لطفا آن تایم باشید. مردمان آلمان به شدت به نظم و وقت شناسی اهمیت می‌دهند و تأخیر را یک نوع توهین به‌شمار می‌آورند.

زباله ریختن ممنوع

شهروندان آلمانی، اهمیت بسیار زیادی به تمیزی و پاکیزگی خیابان‌ها می‌دهند و شما در سراسر شهرهای کشور آلمان، سطل زباله‌های عمومی را مشاهده می‌کنید. جالب است بدانید که کشور آلمان از جمله کشورهایی است که برای محیط زیست اهمیت زیادی قائل می‌شود و مسئله تفکیک زباله را با جدیت پیگیری می‌کند.

جمع‌بندی

مردمان کشور آلمان، چندان نژاد پرست نیستند و این مسئله برای افرادی که قصد مهاجرت دارند، یک پوئن مثبت بزرگ به‌شمار می‌آید. بانوان از جایگاه نسبتاً خوبی در این کشور برخوردار هستند و دارای حقوق برابری نسبت به مردان می‌باشند. اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید، کشور آلمان یک فرصت فوق‌العاده به‌شمار می‌آید.

تیم مجرب موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در کنار شماست تا از صفر تا صد مقوله مهاجرت به  آلمان را  توضیح داده و بهترین نحوه مهاجرت به این کشور را به شما معرفی کند. برای رفع ابهام و پیدا کردن پاسخ پرسش‌های خود با این موسسه حرفه‌‌ای در تماس باشید.

Share