سیدهادی سیدافقهی: حاج قاسم برنامه‌های آمریکا را خنثی کرد

اقدام روسیه در اوکراین هوشمندانه بود | اگر این اقدام نمی‌شد جنگ جهانی سوم رخ می‌داد

کارشناس ارشد مسایل سیاسی و غرب آسیا گفت: در طول عمر خود فرهنگ انقلاب اسلامی را در جهان و کشورهای منطقه اشاعه داد و نقش بسیار مهمی در شکل گیری هندسه جدید قدرت جهانی داشت.

سید هادی سید افقهی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدهادی سیدافقهی روز شنبه در نشست سیاسی بصیرتی با بسیجیان و پاسداران سپاه ناحیه مرکزی رشت اظهار کرد: بعد از فروپاشی شوروی سابق، جهان از دو قطبی خارج و به قدرت تک قطبی رسید و آن قدرت آمریکا بوده است.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی؛ امام راحل(ره) با این امر مقابله کرد و جهان را از تک قطبی خارج کرد. کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دلایل حمله روسیه به اوکراین بیان کرد: اقدام روسیه در اوکراین هوشمندانه بود زیرا اگر این اقدام نمی شد جنگ جهانی سوم رخ می داد از آنرو که در اوکراین عملیات گسترده ناتو علیه روسیه در حال انجام بود.

افقهی با تأکید بر لزوم توجه به شکل گیری قدرت و هندسه جدید جهانی در منطقه افزود: تحولات بین روسیه، اوکراین و ناتو نشان می دهد که نظم جدیدی در جهان در حال شکل گیری است.

کاردار سابق ایران در لبنان در ادامه به نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه اشاره و بیان کرد شهید سلیمانی نقش مهمی در شکل گیری هندسه جدید قدرت جهانی داشت و در طول عمرخود فرهنگ انقلاب اسلامی را در جهان و کشورهای منطقه اشاعه داد که نقش بسیار مهمی در شکل گیری هندسه جدید قدرت داشته است.

افقهی با تأکید بر لزوم توجه به شکل گیری قدرت و هندسه جدید جهانی در منطقه افزود: تحولات بین روسیه، اوکراین و ناتو نشان می دهد که نظم جدیدی در جهان در حال شکل گیری است.

وی حضور جمهوری اسلامی و نیروی قدس در سوریه و عراق را مستشاری دانست و تصریح کرد: کشور روسیه و عراق برای مقابله با داعش از جمهوری اسلامی ایران دعوت کردند اما حضور کشورهایی مثل آمریکا بدون دعوت و در واقع دخالت و تجاوز در امور دیگر کشورهاست.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با استناد به رهنمودهای مقام معظم رهبری، هندسه جدید جهانی را متوجه شد و ادبیات انقلاب را در جامعه و منطقه رواج داد و پیروزی جمهوری اسلامی به گواه دشمنان ایران یک زلزله عظیم بود که پس لرزه های آن رژیم صهیونیستی را نابود خواهد کرد.

وی تصریح کرد: از اینرو آمریکا همواره به دنبال این بود تا به کشور ما نفوذ کند و به همین دلیل دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی را گرفتند.

وی با اشاره به دشمنی ایدئولوژی برخی از کشورهای عربی منطقه با جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای عرب که خصومت ایدئولوژی با جمهوری اسلامی دارند با دشمنان قسم خورده ایران متحد شده و روابط خود را عادی سازی کردند تا انقلاب اسلامی را سرنگون کنند و سردار سلیمانی چندین سال گذشته این امر را پیش بینی کرده بود.

وی نقش سردار شهید سلیمانی در شکل‌گیری هسته بین الملل بسیج را بسیار مؤثر خواند و بیان کرد: سردار سلیمانی تمام ظرفیت های نهضتی و مقاومتی منطقه را شناسایی و با گفتمان، تشکیلات سازی و آموزش محور مقاومت را در منطقه تقویت کرد که این نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی برای ایجاد یک معادله جدید جهانی گام مهمی برداشته است.

افقهی با اشاره به نقشه شوم استکبار برای ایجاد خاورمیانه جدید در منطقه بیان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ سعی داشتند تا خاورمیانه بزرگ را تجزیه و به خاورمیانه کوچک مبدل کنند ولی جمهوری اسلامی و شهید سلیمانی اجازه این کار را نداد و تمام برنامه های آمریکا را خنثی کرد.

وی ادامه داد : اگر خاورمیانه جدید تشکیل می‌شد مقاومت کشورهای اسلامی به خطر می افتاد و دیگر ایران به عنوان یک کشور قوی و تاثیرگذار در منطقه و جهان محسوب نمی شد.

کارشناس مسایل غرب آسیا در خاتمه گفت: در واقع این جمهوری اسلامی بود که با جهادگری های جوانان خود بالاخص شهید سردار قاسم سلیمانی نقشه های آنان را باطل و خنثی ساخت.

Share