رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تشریح کرد؛

چرا باید گوشت بوقلمون مصرف کنیم؟ | رتبه اول گیلان در تولید گوشت بوقلمون کشور

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به جذابیت سرمایه گذاری در حوزه پرورش بوقلمون گفت: گوشت بوقلمون به دلیل طبع گرم، آنتی اکسیدان، چربی میان‌بافتی کم، دارای پروتئین بالا است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همایش مصرف گوشت بوقلمون با حضور مدیر سایر ماکیان وزارت جهاد کشاورزی، صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مدیران کل شیلات، دامپزشکی، رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان و معاونین و مدیران سازمان و مسئولین استانی در مرکز آموزش تحقیقات کشاورزی برگزار شد.

صالح محمدی، رییس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه گیلان یکی از استانهای مهم در حوزه امنیت غذایی کشور است، یادآور شد: گیلان با دارا بودن آب و هوای ایده آل جهت تولید انواع محصولات کشاورزی در حوزه پرورش طیور نیز جزء سه استان برتر کشور است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه برای تامین پروتئین مورد نیاز عموما روی گوشت مرغ تمرکز شده است، افزود: گوشت بوقلمون به دلیل ویژگی های نظیر رنگ و جنس متفاوت گوشت(۶۰ درصد گوشت سفید و ۴۰ درصد گوشت قرمز) و تأثیر زیاد آن در سلامتی باید بیشتر در سبد غذایی خانوار قرار بگیرد که در این زمینه سرانه مصرف ما از سایر کشورهای تولید کننده گوشت بوقلمون پایین تر است.

محمدی با تاکید بر اینکه در راستای شعار سال ظرفیتهای سرمایه گذاری گیلان بیشتر شناسانده میشود؛ افزود: صنعت نوپای پرورش بوقلمون یکی از ظرفیت‌های استان است و هم اکنون ۸ واحد تولید بوقلمون مادر با ۵۵ هزار قطعه در گیلان مشغول فعالیت هستند که رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده ایم.

وی افزود: در حوزه جوجه یک روزه بوقلمون نیز ۱۸ واحد جوجه کشی با ظرفیت ۱۵۵ هزار تخم در هر دوره پرورش فعالیت دارند که بیشتر از دو میلیون قطعه جوجه یکروزه توسط گیلان به سایر استانها ارسال میشود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به جذابیت سرمایه گذاری در حوزه پرورش بوقلمون گفت: گوشت بوقلمون به دلیل طبع گرم،دارای آنتی اکسیدان برای جوانی، چربی میان‌بافتی کم، دارای پروتئین بالا است و میتواند برای کسانی که به گوشت قرمز حساسیت دارند کاربرد بالایی در سلامتی انها داشته باشد.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ مصرف گوشت بوقلمون اشتغالزایی و ارتقای سلامت را از اهداف برگزاری همایش دانست و گفت: معرفی و توسعه صنعت بوقلمون از اولویت‌های ماست، بوقلمون قابلیت توسعه صنعتی و نیمه صنعتی را داراست و جهاد کشاورزی آماده حمایت از تولید کنندگان این عرصه است.

محمدی در پایان گفت: این همایش برای اولین بار در گیلان برگزار شده و قطعا مصرف گوشت بوقلمون در ارتقای سلامت جامعه مفید خواهد بود.

Share