در نشست مشترک مدیران جهاد کشاورزی گیلان با مجمع نمایندگان

دو مشکل کشاورزی گیلان آبگرفتگی و کمبود آب است | تلاش برای راه اندازی موزه ابریشم

داداش پور رییس توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه علی‎رغم افول نوغانداری از سال ۸۰ تا ۹۰، اظهار کرد: هنوز اعتقاد داریم که نوغانداری می‌توانند مجددا به اقتصاد روستاییان ما برگردد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست مشترک مدیران جهاد کشاورزی گیلان با مجمع نمایندگان استان عصر امروز برگزار شد.

طاهری رییس شعب بانک کشاورزی استان گیلان در این نشست با بیان اینکه ۹۰ درصد پرداخت بانک کشاورزی در بخش کشاورزی است، اظهار کرد: ۸۰ درصد منابع را توانستیم در استان جذب نماییم.

وی با بیان اینکه ۶۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم، اظهار کرد: ۴۸ درصد پرداختی در استان گیلان در بخش کشاورزی توسط این بانک و با کمک جهاد کشاورزی پرداخت شد.

طاهری با اشاره به اینکه ۲۵۶۸ فقره در بخش مکانیزه کردن بخش کشاورزی پرداخت کردیم، گفت: ۷۴۴۲ فقره پرونده را بخشودگی دادیم.

وی با اشاره به اینکه در بخش بیمه کشاورزی مشکل داریم، اظهار داشت: بحث پرداخت غرامت صرفا با توجه به تخصیص است.

طاهری با اشاره به اینکه تعامل بسیاری خوبی بین جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی وجود دارد، اظهار داشت: بودجه که برای پرداخت غرامت وجود دارد کافی نیست.

رییس شعب بانک کشاورزی با بیان اینکه بانک کشاورزی ۸ هزار میلیارد از دولت طلبکار است، اظهار کرد: پرداخت بدهی دولت به بانک کشاورزی باعث می‌شود که بتوانیم خدمات بیشتری به کشاورزان بدهیم.

تلاش برای راه اندازی موزه ابریشم در گیلان

داداش پور رییس توسعه نوغانداری کشور در این جلسه با بیان اینکه علی‎رغم افول نوغانداری از سال ۸۰ تا ۹۰، اظهار کرد: هنوز اعتقاد داریم که نوغانداری می‌توانند مجددا به اقتصاد روستاییان ما برگردد.

وی با اشاره به اینکه در ۴ سالی که مرکز نوغانداری افتتاح شده است گفت: در این ۴ سال ۵۴ درصد افزایش تولید داشتیم.

داداش پور با بیان اینکه برای رشد نوغانداری کارهای مختلفی از جمله توزیع رایگان درخت توت، استمرار بیمه نوغانداران و… صورت پذیرفت، اظهار کرد: بیشتر پیله های تولیدی در استان خراسان تبدیل به نخ می شود و باید برای ساخت کارخانه برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم موزه ابریشم را در گیلان راه اندازی کنیم، تصریح کرد: ابریشم به صورت علمی در ایران پیگیری نمی شود و در این مورد همایشی در مهر ماه برگزار می کنیم.

دو مشکل کشاورزی در گیلان آبگرفتگی و کمبود آب است

عظیمی مجری طرح نوسازی و تجهیز اراضی کشاورزی با بیان اینکه نیازمند یک طرح بزرگ برای استان هستیم، اظهار کرد: طرحی در سال ۹۴ تحت عنوان طرح جامع کشاورزی شمال با محوریت برنج پیشنهاد دادیم.

وی با بیان اینکه دو مشکل کشاورزی در گیلان آبگرفتگی و کمبود آب می‌باشد، اظهار کرد: مشکلات زهکشی در استان گیلان باعث می شود کشت مجدد در گیلان انجام نشود ولی در مازندران در سال دوبار کشت می شود.

Share