نمایندگان مجلس، با تحت فشار قرار دادن وزیر بهداشت قصد دخالت در انتصابات حوزه سلامت استان گیلان را دارند

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به رییس‌جمهور درباره دخالت نمایندگان در انتصابات

اخیراً اخباری به گوش می‌رسد که نمایندگان مجلس، با تحت فشار قرار دادن وزیر بهداشت قصد دخالت در انتصابات در مهمترین منصب اداری حوزه سلامت استان گیلان یعنی دخالت در عزل و نصب سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان را دارند.

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور کشور در خصوص حواشی اخیر این دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر ابراهیم رئیسی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

بیش از یک سال از دولت مردم نهاد جنابعالی می گذرد. دولتی که شعارهای آن، نوید بازگشت به روزهای پر از امید دهه های ابتدایی انقلاب اسلامی را می داد. همان طور که مستحضرید عملکرد دولت شما در افکار عمومی در کارنامه اعمال نظام جمهوری اسلامی نوشته شده و طبیعتاً تاوان مشکلات و کاستی ها را نیز نظام اسلامی خواهد داد. از دولت مردمی انتظار حل معجزه وار مشکلات را نداریم و می دانیم که آسیب های به جا مانده از دولت قبل گریبان دولت شما را نیز گرفته است؛ اما تبعیت از قانون اساسی جمهوری اسلامی جز بدیهی ترین خواسته هایی است که مشروعیت دولت به آن وابسته است.

همان طور که مستحضرید اصل ۵۷ قانون اساسی که به صراحت به اصل تفکیک قوای سه گانه دلالت دارد، بارها مطالبه مقام معظم رهبری بوده است. آخرین مورد آن دیدار ایشان در تاریخ ۱۴٠۱/٠۳/٠۴ با نمایندگان مجلس بود که به صراحت به لزوم عدم دخالت نمایندگان به انتصابات دولتی اشاره نموده اند. مع الاسف در استان گیلان دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات به امری متداول تبدیل شده که باعث دور شدن از اهداف عالیه تعیین شده دولت و به بی راهه رفتن آنها خواهد شد.

عدم تغییر مدیران دولت قبلی در لایه میانی مدیریت کشور، یکی از مهمترین انتقاداتی بود که از ابتدا به دولت شما وارد بوده است. در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز پس از گذشت ۱۴ ماه، به تازگی شخصیتی انقلابی که متناسب شعارها و وجنات دولت شما است “آقای دکتر حیدرعلی بالو”، به سرپرستی دانشگاه منصوب شده است. اخیراً اخباری به گوش می رسد که نمایندگان مجلس، با تحت فشار قرار دادن وزیر بهداشت قصد دخالت در انتصابات در مهمترین منصب اداری حوزه سلامت استان گیلان یعنی دخالت در عزل و نصب سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان را دارند.

استان گیلان به رغم آنکه جز استان های محروم کشور محسوب نمی شود، به لحاظ امکانات و به خصوص در حوزه سلامت درگیر منجلابی از مشکلاتی است که حل آن ها روحیه ای انقلابی و تلاشی مجاهدانه می طلبد. در این حین که انتظار می رود، نمایندگان مجلس با نظارت دقیق و قانونمند در پی اصلاح امور (در این مورد به خصوص، مسائل مربوط به سلامت با نظارت و کمک به وزارت بهداشت) باشند، در حال تلاش برای اعمال نفوذ در مناصب کلان اداری استان هستند. بدیهی است که در صورت عدم جلوگیری از این اقدام غیرقانونی نمایندگان، دولت مردمی تحت تاثیر نفوذ مناسبات ناپاک سیاسی قرار می گیرد و استقلال دولت خدشه دار خواهد شد. طبیعی است که اگر ساختاری آلوده به فساد اداری شود نمی توان انتظار حل مسائل کلانی را داشت که سال ها است مردم عزیز کشورمان را آزار می دهد. از شما به واسطه روحیه فسادستیزی و انقلابی تان انتظار داریم استقلال دولت را حفظ نموده و پایبند به قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشید و از ورود هر گونه فساد به ساختار های اداری دولت تان جلوگیری نمایید.

Share