در دیدار نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با حیدرعلی بالو مطرح شد؛

تعداد فارغ‌التحصیلانی که در گیلان مشغول به فعالیت می‌شوند، زیاد نیست

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از طرح مطالبات مردمی از سوی نماینده مردم رودسر و املش، گفت: دغدغه مردم رودسر و املش هم‌جهت با دغدغه‌های مسوولان بهداشت و درمان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام‌ محمد صفری، نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی امروز با همراهی مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان و روسای بیمارستان‌های حوزه انتخابیه رودسر و املش با حیدرعلی بالو، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان دیدار و گفت گو کرد.

حیدرعلی بالو، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تقدیر از طرح مطالبات مردمی از سوی نماینده مردم رودسر و املش، اظهار کرد: دغدغه مردم رودسر و املش هم‌جهت با دغدغه‌های مسوولان بهداشت و درمان است.

وی با اشاره به حضور خیران در شهرستان‌های رودسر و املش و توسعه نظام سلامت این شهرستان‌ها توسط نیکوکاران، افزود: حضور خیران آماده به سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت و درمان شهرستان‌های رودسر و املش، شایسته تقدیر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به برخی از محدودیت‌ها در راستای خدمات مطلوب به مردم، گفت: امکانات مالی، تجهیزاتی و نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان محدود است.

بالو بر ضرورت توزیع بهینه پزشکان متخصص تأکید کرد و افزود: متأسفانه علیرغم تلاش‌های صورت گرفته، تعداد فارغ‌التحصیلانی که در گیلان مشغول به فعالیت می‌شوند، زیاد نیست و در چنین شرایطی، توزیع بهینه پزشکان متخصص یکی از راه‌ها است.

وی، قرابت شهرستان‌ها به یکدیگر در گیلان را یکی از چالش‌های حوزه درمان در استان عنوان کرد و گفت: در چنین شرایطی، مردم تمایل دارند از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ‌تر و ترجیحاً برای درمان به مرکز استان مراجعه کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نیاز برخی از شهرستان‌ها به داشتن پزشکان متخصص نیز گفت: با توجه به محدودیت توزیع تعداد پزشکان متخصص، اولویت تخصیص پزشکان با شهرستان‌های با جمعیت نسبی بیشتر است.

حجت‌الاسلام‌ محمد صفری ملک میان، نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک انتصاب دکتر بالو به‌عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: درگذشته، نگاه مسوولان بهداشت و درمان به شهرستان‌های دور، کمتر از مرکز بود.

وی با اشاره به برخی از چالش‌های درمانی در شهرستان‌های رودسر و املش، افزود: برخی از بخش‌های درمانی و زیرساختی در بیمارستان‌های رودسر و املش، رشد و بهبود یافته، اما همچنان نیازمند تلاش بیشتر است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی، اداره بیمارستان‌ها به‌صورت هیئت‌امنایی و همچنین قرار گرفتن خیران سلامت در کنار کادر درمان را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: بخشی از تجهیز و توسعه بیمارستان املش مرهون تلاش اعضای هیئت‌امنا و بخشی از پیشرفت‌ها در بیمارستان‌های رودسر و املش را هم، مرهون خیران و نیکوکاران حوزه سلامت هستیم که در بسیاری از مناطق دیده نمی‌شوند.

پیگیری جهت توسعه بخش اورژانس رودسر، تجهیز بیمارستان املش و همچنین تغییر نگاه و رویکرد معاونت‌ها نسبت به شهرستان‌های دور از مرکز، از دیگر مطالبات و مباحثی بود که امروز از سوی نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح شد.

Share