بالو در نشست مشترک با گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

گیلان دومین استان برخوردار بیشترین اعضای هیئت علمی علوم پزشکی است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان وجود اساتید نخبه و کارآمد را یکی از مزایایی استان دانست و اظهار کرد: گیلان به سبب داشتن اعضای هیئت علمی نسبت به جمعیت، دومین استان برخوردار اعضای هیئت علمی علوم پزشکی در کشور پس از تهران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، گروه هیئت علمی چشم دانشگاه با حیدرعلی بالو، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست، دیدار و گفتگو کردند.

حیدرعلی بالو، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، وجود اساتید نخبه و کارآمد را یکی از مزایایی استان دانست و اظهار کرد: گیلان به سبب داشتن اعضای هیئت علمی نسبت به جمعیت، دومین استان برخوردار در کشور پس از تهران است.

وی، توزیع نامناسب خدمات درمانی در استان را یکی از چالش‌های نظام سلامت دانست و افزود: در حال حاضر، ۶ بیمارستان در سطح استان وجود دارد که با ضریب اشغال تخت حدود ۱۰ درصد، فعالیت می‌کنند و این نشان میدهد خدمات سلامت متناسب با جمعیت توزیع نشده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه رشت جزو معدود مراکز استان‌هایی است که طی چند دهه اخیر در آن بیمارستان دولتی ساخته نشده، گفت: این در حالی است که مردم استان اغلب برای دریافت خدمات به مرکز استان مراجعه می‌کنند.

بالو همچنین به فرسودگی بیمارستان‌های مرکز استان اشاره کرد و گفت: استان گیلان علاوه بر بیمارستان‌های فرسوده، با کمبود شدید تخت درمانی به انضمام تمامی امکانات و تجهیزات لازم در رشت مواجه است.

وی کمبود و بعضاً فقدان فضای فیزیکی را تهدیدی برای نظام آموزش پزشکی و اعتبار بخشی‌های وزارتی برشمرد و افزود: کمبود فضای فیزیکی، یکی از نقاط ضعف دانشگاه علوم پزشکی گیلان است و با توجه به سالمندی و بار بیماری در آن، لازم است همه گروه‌های سیاسی و علمی برای تامین تخت درمانی و کمک به نظام سلامت وارد میدان شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان دو معضل زباله سراوان و کمبود بیمارستان را از عمده چالش‌های شهرستان رشت دانست و افزود: با بهره برداری از بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی پروفسور سمیعی در سایت لاکان، بخشی از مشکلات حوزه درمان رشت حل می‌شود.

بالو همچنین به بخشی از کمبودهای گروه‌های آموزشی از جمله گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و گفت: در تلاشیم با تامین بخشی از تجهیزات در رشت و همچنین آموزشی کردن برخی از بیمارستان‌ها در قطب‌های استان، خدمات درمانی با کیفیت را عادلانه و متوازن به مردم ارایه کنیم.

اعضای گروه هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست، به بیان توانمندی ها، ظرفیت‌ها و همچنین نیازمندی‌های گروه پرداختند.

Share