امام جمعه لاهیجان در یادواره شهدای آستارا؛

امروز پنجه در پنجه قدرتمند ترین دشمنان انداختیم | گام های خود را برای جهانی شدن برداشتیم

سلیمانی، ایستادگی در راه خدا را مایه قوام دین دانست و تصریح کرد: ما امروز با چهار گام رهبری، قانون، علما و مجاهدان جان بر کف، حرکت خود را برای جهانی شدن برداشتیم و دشمن نیز بیکار ننشسته و برای کاهش سرعت جهانی شدن انقلاب با برنامه ورود کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یادواره شهدای شهرستان مرزی بندر آستارا در مسجد صاحب الزمان(عج) شهرستان با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.

امام جمعه لاهیجان در این یادواره با اشاره به فراخوان نشریه معلوم الحال شارلی ابدو مبنی بر برگزاری مسابقه کشیدن کاریکاتور رهبر معظم انقلاب بیان کرد: امروز مسلمانان آگاه دنیا با راه انداختن جنبش رهبران از حضرت آقا حمایت کرده و تو دهنی بزرگی به کاسه لیسان رژیم غاصب صهیونیستی زدند.

حجت الاسلام سید عبدالجواد سلیمانی با اشاره به ضعف در قدرت جمع بندی شخصیت حضرت امام(ره) تصریح کرد: هر سال بُعد متفاوتی از پیر جماران شناخته می شود و صداقتشان و اعتماد مردم به ایشان یک ویژگی بزرگ است.

سلیمانی اندیشه امام را جهانی دانست و بیان کرد: حضرت آقا در قضایای اخیر، یکه و تنها در وسط جنگ احزاب در دوران سکوت برخی خواص به میدان آمدند، عده ای نه با رهبری، نه با مردم و نه با ارزش های انقلاب همراه نشده و دست معاندین را فشردند.

وی رهبری و قانون را بزرگترین عناصر برای جهانی شدن انقلاب دانست و بیان کرد: امروز در دنیا بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ زبان زنده وجود دارد و قرآن تنها به ۴۰ زبان ترجمه شده است، کم کاری و عقب ماندگی در این حوزه باید جبران شود تا بتوان فرهنگ اسلام را در جهان گسترش داد.

سلیمانی سومین عنصر برای جهانی شدن دین را علما دانست و عنوان کرد: برادری و اخوت توسط علما نهادینه می شود و علمای راستین و اسلام شناس، ارزش ها و افتخارات دین را رقم می زنند.

استاد حوزه و دانشگاه ایستادگی در راه خدا را مایه قوام دین دانست و تصریح کرد: ما امروز با چهار گام رهبری، قانون، علما و مجاهدان جان بر کف، حرکت خود را برای جهانی شدن برداشتیم و دشمن نیز بیکار ننشسته و برای کاهش سرعت جهانی شدن انقلاب با برنامه ورود کرده است.

وی ادامه داد: امروز پنجه در پنجه قدرتمند ترین دشمنان انداختیم و در حوزه های مختلف اقتصادی، سایبری، اجتماعی و فرهنگی به مبارزه با نقشه های دشمن پرداختیم، امروز دشمن به دنبال گرفتن هویت ملت ایران است و باید با آگاهی در تمام حوزه ها قدم برداریم.

امام جمعه لاهیجان وظیفه امروز مردم را در برابر جهانی شدن، شناخت دشمن و خودی از نا خودی دانست و تصریح کرد: امروز باید فقط تبیین را انجام داده و از قضات و دولت برای نهادینه کردن حجاب مطالبه کرد.

سرودن سرود های “سلام فرمانده”، “رفیق شهیدم” و “عاشق راه علی هستیم” توسط ابوذر روحی مداح گیلانی و روایتگری مرتضی هاشمی نسب از دیگر بخش های این یادواره بود.

Share