در راستای بررسی مشکلات ترافیکی؛

نشست مشترک فرمانداران آستارا و نمین | همکاری تنگاتنگ راهداری و پلیس راه

جلسه هم اندیشی و بررسی مشکلات ترافیکی گردنه حیران آستارا با حضور فرمانداران شهرستان مرزی بندر آستارا و شهرستان نمین در منطقه حیران آستارا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار بندر آستارا در این جلسه با اشاره به اهمیت این شهرستان در سطوح بین المللی اظهار کرد: پس از فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار با پوتین و تاکید بر توجه به تکمیل راه آهن آستارا به رشت شاهد یک عظم جدی در اتصال کریدور شمال به جنوب هستیم.

عنایت رضایی‌پور با تاکید بر لزوم توجه به منطقه حیران آستارا به عنوان نگین گردشگری گیلان تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد صادرات استان از مرزهای آستارا صورت می‌گیرد و با توجه به ارز آوری عظیم گردشگری این منطقه برای اقتصاد کشور باید نگاه به آن نیز ویژه بوده و مسائل و مشکلات آستارا را دریابیم.

نماینده عالی دولت در این شهرستان با تاکید بر لزوم تسریع در روند پیشرفت فیزیکی پروژه تونل دوم حیران آستارا بیان کرد: عصر پیشرفت و توسعه آستارا فرا رسیده و با تکمیل تونل دوم محور آستارا به نمین و تعریض محور آستارا به استان همجوار شاهد گشودن گره‌های ترافیکی این مسیر و افزایش حضور گردشگر و رونق اقتصادی منطقه خواهیم بود.

رضایی‌پور با اشاره به اهمیت اولین نشست فرمانداران آستارا و نمین و لزوم همدلی و ارتباط مداوم مسئولان استان گیلان و اردبیل بیان کرد: هدف از برگزاری این نشست بررسی و کنترل ترافیک شهرستان در منطقه حیران آستارا و مشکلات حوزه راهداری که باعث سلب آسایش گردشگران بود که با رایزنی، مشورت و برنامه ریزی‌های مشترک و راهکارهای مناسب به یک جمع‌بندی مشترک رسیدیم.

فرماندار نمین نیز در این جلسه با اشاره به صمیمیت مردم و مسئولان شهرستان‌های آستارا و نمین بیان کرد: دولت سیزدهم گام‌های مهمی در جهت رفع محرومیت و اشتغال‌زایی را برداشته و در خصوص همدلی میان مسئولان استان همجوار نیز یکدل و یکصدا هستیم.

طیب امینی با اشاره به ظرفیت‌های زیرساختی شهرستان نمین بیان کرد: ۵۰ درصد واحدهای تولیدی استان اردبیل شامل ۷۰۰ واحد صنعتی تولیدی در این شهرستان در حال فعالیت هستند و کارخانه سیمان اردبیل، شهرک صنعتی، واحدهای بخش خصوصی و دیگر فعایت‌های مهم اقتصادی نشان از اهمیت این شهرستان در اقتصاد منطقه دارد.

امینی با اشاره به حضور هفتگی ۱۰ هزار نفر گردشگر در این شهرستان تصریح کرد: با توجه به همسایگی شهرستان آستارا و نمین و اشتراکات فرهنگی نزدیک و حضور گردشگران در محورهای مواصلاتی این دو شهرستان نیاز به نشست‌های متعدد جهت حل مسائل، مشکلات و گره‌های ترافیکی داریم.

فرماندار نمین با اشاره به مصوبات این نشست بیان کرد: طبق مصوبات این جلسه بر همکاری تنگاتنگ دستگاه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه دو شهرستان برای هدایت ترافیک خودروهای گردشگران در اواخر هفته تاکید شد.

امینی با اشاره به دیگر مصوبات در حوزه گردشگری تصریح کرد: هر دو شهرستان از قدمت فرهنگی بالایی برخوردار بوده و با توجه به مشترکات مهم فرهنگی آستارا و نمین بر همکاری‌های دوجانبه میان دستگاه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دو شهرستان تاکید شد.

Share