فرماندار آستارا خبر داد:

برقراری گشت‌های مقابله با توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی در بازار ساحلی آستارا

رضایی‌پور با اشاره به لزوم نظارت مستمر در بازار ساحلی آستارا تصریح کرد: با هماهنگی با دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج و هیئت امنای بازار گشت‌های مقابله با توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی به طور مداوم برقرار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان مرزی بندر آستارا به ریاست عنایت رضایی‌پور فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به تلاش ماموران خدوم نیروی انتظامی با سوداگران مرگ بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۲۱ کیلو انواع مواد مخدر شامل شیشه، هروئین و گراس در شهرستان کشف شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

رضایی‌پور تصریح کرد: در این راستا ۲۲۲ نفر توسط پلیس دستگیر شده‌اند که ۱۳ نفر آن قاچاقچی بوده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۷۰ درصد افزایش داشته است.

نماینده عالی دولت در آستارا با بیان اینکه هشدار جدی افزایش مصرف و کاهش سن مصرف مواد مخدر را باید جدی گرفت، بیان کرد: متاسفانه سن مصرف مواد مخدر به شدت رو به کاهش است و خانواده‌ها باید به شدت به این مساله توجه کنند، ماده مخدر صنعتی گراس و شیشه از بیشترین موارد مصرف را شامل شده و باید با هوشیاری مراقب آینده فرزندان خود و سلامت جامعه باشیم.

وی با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در جلوگیری از مصرف مواد مخدر در میان دانش آموزان و کاهش سن مصرف بیان کرد: آموزش و پرورش در مدارس به طور جدی برای مقابله با این بلای خانمان سوز اقدام کند و با فرهنگ سازی، برپایی کارگاه‌های آموزشی مرتبط، برگزاری نمایشگاه‌های آگاهی بخشی و آسیب‌شناسی مواد مخدر، شناسایی مدارس آسیب‌پذیر در شهرستان و برگزاری مسابقات نقاشی و مقاله‌نویسی در خصوص مقابله با پدیده شوم مواد مخدر نقش قابل توجهی را ایفا کند.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به لزوم حضور پررنگ شبکه بهداشت و درمان شهرستان در این حوزه بیان کرد: سلامت مردم خط قرمز ماست و بسیاری از مردم با ناآگاهی از امور پزشکی و درمانی ممکن است مورد سوءاستفاده برخی سودجویان حوزه درمان قرار گیرند.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از توزیع مواد مخدر و انواع روانگردان‌ها و احتمال توزیع از طریق عطاری‌ها در قالب انواع شربت تریاک، متادون، قرص‌های روانگردان، ترامادول و ریتالین بر نظارت مشترک شبکه بهداشت و درمان و نهادهای مرتبط بر اصناف تاکید کرد.

فرماندار آستارا گفت: با تشکیل جلسات ماهانه و برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای متصدیان صنف عطاری و بازدیدهای مستمر از بازار، از هر گونه سوء استفاده از دغدغه درمان مردم جلوگیری خواهیم کرد.

رضایی‌پور ادامه داد: باید با افزایش سواد سلامت افراد و همچنین برنامه ریزی و نظارت مستمر بر عملکرد متصدیان اصناف، از سلامت جامعه در مقابله با انواع بیماری‌ها صیانت کنیم.

وی با اشاره به لزوم نظارت مستمر در بازار ساحلی آستارا تصریح کرد: با هماهنگی با دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج و هیئت امنای بازار گشت‌های مقابله با توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی به طور مداوم برقرار خواهد شد.

Share