فرماندار آستارا خبر داد:

اعمال محدودیت‌های کرونایی در آستارا از چهارشنبه | در اعمال محدودیت‌ها با کسی شوخی نداریم

فرماندار بندر مرزی آستارا اظهار داشت: با اعلام وضعیت قرمز کرونایی در این شهرستان، کلیه محدودیت‌های ابلاغی از فردا لازم الاجرا است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عباس صابر در جلسه اضطراری ستاد کرونای بندر مرزی آستارا که در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: با اعلام وضعیت قرمز در شهرستان‌های آستارا و تالش در غرب استان گیلان، کلیه محدودیت‌های ابلاغی از سوی ستاد کرونای کشور در این شهرستان با مدنظر قرار دادن وضعیت «قرمز» لازم الاجرا می‌باشد.

اعمال محدودیت‌های کرونایی از فردا

وی با اشاره به اینکه همشهریان باید این موارد را رعایت کنند، ادامه داد: از فردا (چهارشنبه ۱۲ آذر) بازار بزرگ ساحلی و کلیه اماکن تجاری سرپوشیده تعطیل می‌شوند.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به اینکه کارکنان ادارات و نهادهای دولتی باید طبق مصوبات ابلاغیه ستاد عمل نمایند، افزود: تردد کلیه خودروهای غیربومی به این شهرستان قرمز ممنوع است و برای خودرو‌ها با پلاک بومی نیز از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح منع آمد و شد منظور گردیده است.

در اعمال محدودیت‌ها با کسی شوخی نداریم

وی ادامه داد: لغو تردد خودروها از تونل محور آستارا به اردبیل نیز بطور کامل انجام می‌گیرد و در اعمال محدودیت‌ها با کسی شوخی نداریم.

فرماندار آستارا با تاکید بر اینکه تخطی از این قوانین، برخورد قانونی در پی دارد، خاطرنشان کرد: در صورت نتیجه بخش نبودن تصمیمات فعلی دستورالعمل‌های جدیدتری نیز ابلاغ خواهد شد.

صابر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اجرای طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان، تصریح کرد: همشهریان در راستای شناسایی بیماران و قرنطینه و درمان آن‌ها نهایت همکاری را داشته باشند تا بتوانیم هر چه سریعتر از این ویروس منحوس نجات یابیم.

نماینده عالی دولت در آستارا در این جلسه با اشاره به بازدیدهای ۱۱ روز گذشته از اصناف این شهرستان گفت: در بازدیدهای بخش حمل و نقل درون شهری و برون شهری شاهد عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط برخی از این اصناف بودیم و افزایش خودسرانه کرایه‌ها نیز از جمله تخلفات این صنف بود.

وی با اشاره به لزوم نظارت جدی سازمان حمل و نقل شهرداری‌ها بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط رانندگان خودروهای عمومی گفت: نظارت جدی بر رانندگان خودروهای عمومی و همچنین نظارت بر کافی‌شاپ‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و مدارس نیز از جمله مواردی است که رعایت کافی در اعمال محدودیت‌ها مشاهده نشده و قطعا نظارت‌ها را بیشتر و با اهمال و کم کاری برخورد خواهد شد.

صابر با انتقاد ازعدم همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی در طرح شهید سلیمانی گفت: قطعا برخورد‌های حقوقی و قانونی با دستگاه‌های مورد نظر انجام می‌شود.

وی بیان کرد: از فردا اداره صمت به عنوان مسئول و برنامه‌ریز حوزه تجارت، بازرگانی و خدمات و شبکه بهداشت و درمان به عنوان ناظر در حوزه اصناف فعالیت دارند و اصناف متخلف به مدت ۱۵ روز پلمب می‌شوند.

گردن اتحادیه‌های متخلف باید شکسته شود

امام جمعه آستارا در این جلسه با انتقاد از چگونگی تدوین دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: متاسفانه به گونه‌ای ردیف مشاغل نوشته شده است که این اشکال محتوایی شهرهای زرد را به سوی نارنجی و شهرهای نارنجی را به سوی وضعیت قرمز سوق می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا گفت: با توجه به‌عدم نظارت‌های کافی، مشاغل متخلف بسته نشده است که نتیجه آن این وضعیت افزایش اسفبار ابتلا به بیماری است و رسانه‌ها و خبرنگاران باید با فرهنگ سازی، غنای جامعه را افزایش دهند.

وی بیان کرد: باید برخوردهای قانونی با اتحادیه‌های متخلف اصناف انجام شود و هیچ عذر و توجیهی قابل قبول نیست و گردن اتحادیه‌های متخلف که با جان مردم بازی می‌کنند باید شکسته شود.

حافظ نیا افزود: ارجاع ساکنین بیمار شهرستان‌های مجاور نباید به بیمارستان آستارا انجام شده و امکانات بیمارستان برای مردم این شهرستان صرف شود، ۲۰ درصد بیماران بیمارستان شهید بهشتی آستارا غیر بومی هستند و این افراد باید در شهر خودشان خدمات درمانی را دریافت کنند.

حضور ۶۱ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی آستارا | عده‌ای هنوز کرونا را باور نکرده‌اند

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا در این جلسه با اشاره به حضور ۱۰۰ تیم در طرح غربالگری شهید سلیمانی در این شهرستان گفت: ۱۸ تیم ستادی نیز در کنار این تیم‌ها طرح غربالگری شهید سلیمانی را بصورت خانه به خانه انجام می‌دهند و تا امروز از ۲۴۰۰ خانوار این شهرستان تب‌سنجی و غربالگری را انجام شده و ۲۹ مورد مشکوک به کرونا نیز شناسایی شده است.

دکتر فرید بصیری مقدم گفت: متاسفانه برخی دستگاه‌های اجرایی دیگر به شبکه بهداشت و درمان و بسیج کمک نمی‌کنند و اهمیت این طرح ملی را احساس نکرده اند.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته ۳۶۸ مورد بازدید از اصناف به عمل آمده و ۲۶ مورد از اصناف متخلف به دستور قضایی پلمب شده است.

بصیری مقدم بیان کرد: عده‌ای هنوز کرونا را باور نکرده‌اند و همین‌عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی افراد بی‌توجه، باعث جان باختن مردم کشورمان بطور روزانه می‌شود.

وی با اشاره به حضور ۶۱ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی آستارا تصریح کرد: راهروهای این بیمارستان مملو از بیمار است و اگر رعایت نکنیم وضعیت های بسیار بدتری را شاهد خواهیم بود.

بصیری مقدم ادامه داد: روزانه ۱۲۰ الی ۲۴۰ کامیون از مرز آستارا تردد می کنند و انبارهای سورتینگ محصولات کشاورزی در آستارا که در صادرات کالا به کشورهای دیگر اقدام می کنند و فعالیت افراد در این انبارها از علت های گسترش کرونا در این شهرستان است و پایش و غربالگری این انبارها نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

۶۱ تست کرونا مثبت در آستارا از اول ماه

رئیس بیمارستان شهید بهشتی آستارا در این جلسه با اشاره به وضعیت کنونی شیوع کرونا در این شهرستان گفت: از ۶۱ بیمار مشکوک به کرونا ۱۴نفر با تست قطعی کرونا مواجه هستند و ۳۴ بیمار متفرقه دیگر نیز در این بیمارستان بستری هستند و تمام تلاش مدافعان سلامت، بهبودی بیماران این شهرستان است.

دکتر حسین احمدی گفت: از اول آذر تا امروز ۶۱ مورد تست مثبت PCR کرونا در آستارا داشتیم و لزوم رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم بیش از پیش احساس می شود.

معرفی ۴۲ مورد از اصناف به تعزیرات حکومتی

حسین ابوالحسنی رئیس اتاق اصناف شهرستان مرزی بندر آستارا در جلسه با اشاره به عدم همکاری برخی از اتحادیه‌های اصناف در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: برخی از اتحادیه ها با عدم همکاری در اعمال محدودیت ها، اتفاقات نامناسبی را پدید می آورند که در روزهای آینده برخورد ها را شدیدتر خواهیم کرد.

محسن آهنی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا در این جلسه با اشاره به آمار برخورد با اصناف بی توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: در روزهای گذشته ۴۲ مورد از اصناف به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی ادامه داد: در اوایل سال جاری ۱۵۰ مورد پلمب اصناف متخلف را داشتیم و با اعمال محدودیت های جدید نیز بطور کاملا قاطع با متخلفان برخورد خواهد شد.

از ۹۵۱۲ نفر از مردم آستارا تا امروز غربالگری انجام شده است

به گزارش دیارمیرزا، فرمانده سپاه ناحیه آستارا در این جلسه با اشاره به انجام طرح غربالگری شهید سلیمانی در این شهرستان، گفت: این طرح از روز شنبه در سه سطح فرماندهی قرارگاه، فرماندهی عملیات و جانشینی قرارگاه آغاز به کار کرده و متاسفانه به جز چند اداره همکاری قابل توجهی را از سوی دستگاههای اجرایی شاهد نبودیم.

سرهنگ بهزاد قنبری بیان کرد: بیماریابی، مراقبت و سلامت جسمی و فکری مردم اولویت این طرح است و از ۹۵۱۲ نفر از مردم آستارا تا امروز غربالگری انجام شده است و کرونای ۲۹ نفر از ۸ خانوار در این طرح مثبت شده و با توجه به نیاز افراد مبتلا به حمایت غذایی، توزیع ۸۰۰ بسته حمایتی برای نیازمندان و خانوارهای کرونا مثبت در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: امروز نیاز به افزایش تب سنج و شیلد برای اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی داریم و متاسفانه برخی دستگاه های اجرایی متوجه اهمیت و حساسیت این طرح ملی نیستند و نیاز به کمک همه نهادها داریم.

برخورد پلیس با متخلفان و افراد بی‌توجه به محدودیت‌ها

سرهنگ محمد نمازی فرمانده انتظامی آستارا در این جلسه با اشاره به برخورد پلیس با متخلفان و افراد بی‌توجه به محدودیت‌ها گفت: متاسفانه حیاط خلوت قلیان سراها و عدم همکاری برخی افراد باعث گسترش این بیماری شده است و قطعا پلیس برخوردهای خود را سلبی و قاطعانه تر خواهد کرد.

Share