مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

نرخ سرویس مدارس استان گیلان مشخص شد | آیا این نرخ ها در عمل اجرا می شود؟

فائزی از اعلام نرخ سرویس مدارس در استان گیلان خبر داد و گفت: مدیران مدارس پاسخگوی اعتراض خانواده‌ها روی نرخ سرویس‌ها هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، محمد فائزی در گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه پس از مدتی بلاتکلیفی، وضعیت سرویس مدارس روشن شده است اظهار داشت: با مصوبه شورای شهر و با ابلاغ فرمانداری یکی دو روزی است که نرخ سرویس مدارس مشخص شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر اینکه لیست قیمت سرویس‌های مدارس تهیه شده است عنوان کرد: این لیست مصوب در معرض دید اولیا دانش‌آموزان قرار دارد و مدارس و مدیران پاسخگوی اعتراض خانواده‌ها روی نرخ سرویس‌ها هستند.

فائزی ابراز داشت: نرخ سرویس مدارس تا سه کیلومتر رفت اگر با سواری، ون و تاکسی و خطی مجاز باشد با ظرفیت مجاز ۳۸۲ هزار تومان تعیین شده و اگر خودرو مینی بوس باشد نرخ آن ۲۱۰ هزار تومان خواهد بود.

وی اضافه کرد: اگر برخی مدارس در روزهای پنج شنبه فوق برنامه برای دانش‌آموزان داشته باشند نرخ تاکسی سرویس ۴۳۴ هزار تومان و مینی‌بوس ۲۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان برای مسافت پنج کیلومتر هم ۴۱۹ هزار تومان برای تاکسی و ۲۳۱ هزار تومان در نظر گرفته شده که در همین مسافت نرخ با لحاظ کلاسهای فوق برنامه پنج شنبه به ترتیب ۴۷۷ هزار تومان و ۲۶۳ هزار تومان خواهد بود.

فائزی ادامه داد: در مسافت شش کیلومتر هم برای سرویس‌های مدارس تاکسی ۴۶۲ هزار تومان و برای مینی بوس ۲۵۵ هزار تومان مصوب شده که این نرخ هم با احتساب روزهای پنج شنبه به ترتیب ۵۲۵ هزار تومان و ۲۹۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه برای مسیرهای شرایط خاص تا ۲۵ درصد افزایش نرخ سرویس مدارس وجود دارد خاطرنشان کرد: نرخ‌هایی که علی الحساب و قبل از تعیین قانونی از اولیا دانش‌آموزان بابت سرویس مدارس گرفته میشد بیشتر از اینها بود که تلاش کردیم نسبت به قانون‌مند کردن آن اقدام کنیم.

Share