مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در اختتامیه لیگ علمی؛

جذب ۵۰۱ نیرو در آموزش و پرورش از طریق ماده ۲۸ | بهره برداری از دو مدرسه بزرگ در رشت تا مهر

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، از جذب ۵۰۱ نیرو در آموزش و پرورش گیلان از طریق ماده ۲۸ آزمون استخدامی خبر داد و گفت: این جذب علاوه بر جذب دانشجومعلمانی است که از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد فائزی در حاشیه اختتامیه نخستین لیگ علمی دوره دوم متوسطه که در شهرستان لنگرود برگزار شد با اشاره به حضور ۴۵۰ تیم از مدارس استان گیلان در این رقابت ارزشمند، اظهار کرد: در نهایت ۳۵ تیم به مرحله استانی راه یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه رتبه های اول تا سوم را شناسایی کردیم، افزود: لیگ علمی با سایر آزمون ها و رقابت های علمی دانش آموزی تفاوت ماهوی دارد.

فائزی همچنین از برگزاری لیگ علمی دوره اول متوسطه خبر داد و عنوان کرد: در لیگ علمی از هر مدرسه پنج نفر یک تیم را تشکیل می دهند و به صورت گروهی و با مشارکت یکدیگر در آزمون شرکت می کنند و نتیجه نهایی نیز محصول یک کار و تلاش جمعی است.

فائزی هدف از برگزاری لیگ علمی را تمرین همکاری، کار تیمی و تعامل در بین دانش آموزان دانست و اضافه کرد: در کشور ما عملکرد انفرادی خوبی داریم، اما در حوزه کارهای تیمی و گروهی نتیجه قابل قبول نیست.

وی لیگ علمی را فقط درس و آزمون ندانست و یادآور شد: این آزمون فقط یک درس نبوده و دانش آموزان یک تجربه موفق اجتماعی را کسب کردند و این تجارب باید افزایش پیدا کند.

رتبه بندی مراحل دشوار خود را پشت سر گذاشته است

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در پاسخ به سوالی در رابطه با آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه بندی معلمان یادآور شد: رتبه بندی مراحل دشوار خود را پشت سر گذاشته اما آیین نامه دولت خرده مغایرت هایی دارد که در حال برطرف شدن است و تیم وزارتخانه و اداره کل آمادگی دارد به محض ابلاغ در کوتاه ترین زمان این طرح را قبل از مهرماه اجرایی کند.

وی از جذب ۵۰۱ نیرو در آموزش و پرورش گیلان از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ خبر داد و گفت: مجموع آورده های علمی و مصاحبه ای تحویل سازمان سنجش شده و به زودی اعلام نتیجه می شود و پذیرفته شدگان یک دوره یک ساله را در دانشگاه فرهنگیان خواهند گذراند؛ البته این جذب علاوه بر جذب دانشجومعلمانی است که از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند.

فائزی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید پذیرای حدود ۳۸۰ هزار دانش آموز در استان هستیم، اضافه کرد: ۱۶ میلیون دانش آموز در سطح کشور داریم اگرچه با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم، اما با کمک خیرین و اداره کل نوسازی مدارس تا مهر امسال دو مدرسه بزرگ را نواحی یک و ۲ رشت تحویل می گیریم.

جلالی: علم اقتدار است

محمدرضا جلالی نیز با ابراز خرسندی از برگزاری لیگ علمی و درخشش دانش آموزان لنگرودی اظهار کرد: انسان وقتی توانا شد که به زیور دانش آراسته شد.

فرماندار لنگرود گفت: بنا به فرمایش امام علی (ع) علم اقتدار است و هر کس این قدرت را به چنگ آورد، می‌تواند تحکم کند.

وی با اشاره به رشد تولید علمی کشور طی چند دهه اخیر اظهار داشت: یکی از مزیت های انقلاب اسلامی اسن است که در بحث تولید علم جایگاه بلندی در سطح جهان داریم.

جلالی با تاکید بر اینکه اقتدار اقتصادی بدون اقتدار علمی ممکن نیست، افزود: پیشرفت علمی نیاز ضرروی و بلکه نیاز اول کشور است.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه اقتدار علمی منجر به اقتدار امنیتی می شود، گفت: اگر امروز در دنیا میتوانیم در برابر استکبار مقاومت کنیم به واسطه اقتدار علمی در برخی حوزه ها است.

Share