سرپرست اداره کل آموزش و پرورش گیلان:

معلمین، برگ‌های افتخار کتاب انسانیت و بشریت هستند | کار با دانش آموز از جنس ایثار است

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش گیلان در ادامه به خودگذشتگی جامعه معلمان اشاره کرد و گفت: جامعه معلمی سرشار از این ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌ها است. کار با دانش آموز از جنس ایثار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد فائزی در گردهمایی معلمان که در گلزار مطهر شهدای رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه عالی‌ترین جلوه‌های ایثار و فداکاری را در معلمان خودمان در پشت درهای کلاس دیدیم، خاطرنشان کرد: آنچه که انسان را از دیگر موجودات در تمام تمایلات و کشش‌های نیرومند جدا می‌کند، جلوه‌های ویژه انسانی است. در واقع آن‌هایی که از خود می‌گذرند و داشته‌ها و اندوخته‌های خود را برای رفع نیاز دیگران مصرف می‌کنند، آن‌ها برای ما یک قهرمان و یک سر و گردن از بقیه بالاتر هستند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش گیلان در ادامه به خودگذشتگی جامعه معلمان اشاره کرد و گفت: جامعه معلمی سرشار از این ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌ها است. کار با دانش آموز از جنس ایثار است و معلم همه احساس خود را در امر تعلیم و تربیت به کار می‌گیرد، مانند کسی که برای نجات شخصی از غرق شدن خود را به خطر انداخته و چون از خود گذشت، قهرمان است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، گذشتن از جان را، عالی‌ترین جلوه ایثار عنوان کرد و افزود: انسان با این فداکاری‌ها از نظر معنوی ارتقاء پیدا می‌کند. نزدیک به ۴ هزار شهید فرهنگی و تعداد کثیری از جانبازان و ایثارگران فرهنگی که جان خود را هدیه کردند. آن‌ها فقط از جان خود نگذشتند، بلکه این جانبازی را به دانش آموزان و نسل آینده خود نیز آموختند و این سندی از صداقت و سلامت جامعه فرهنگی است.

فائزی همچنین به اهمیت کار رسانه‌ها در معرفی زیبایی‌های ایثار معلمان اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها باید برای ثبت ایثار و فداکاری‌های آن‌هایی که چراغ علم و فداکاری را همیشه روشن نگه می‌دارند، نهایت تلاش خود را به کار برده و با معرفی موجب تکثیر این جلوه‌ها شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه معلمین ما عالی‌ترین مثال برای عرصه ایثار و فداکاری هستند، تصریح کرد: انقلاب ما مدیون تلاش‌های و فداکاری‌های فکری و فرهنگی شهید مطهری است. او شهیدپرور بود و در کانون اصلاح فکر جامعه نقش موثری داشت. زندگی استاد مطهری همیشه در حال یاد دادن و یادگیری خلاصه می‌شود، و در نهایت آن را با خون پاک خود و فداکاری از جان نشان داد. انشاء الله در راه شهدا باقی بمانیم و تا زنده‌ایم به این رسالت وفادار بمانیم.

Share