غول آلمانی که با کابل های خود به صنعت ایران کمک کرد

کابل پروفی باس دارای کیفیت بسیار بالایی است که می تواند بر سیگنال تاثیر دو چندانی بگذارد. فروشگاه الکتروبندیک نماینده زیمنس در ایران و ترکیه میباشد.

زیمنس غول دنیای صنعت

برند زیمنس ابتدا با نام زیمنس وهالسکه به‌ دست «ارنست ورنر فون زیمنس (Werner von Siemens) و یوهان گئورگ هالسکه (Johann Georg Halske) در سال در اکتبر ۱۸۴۷ بنیان‌گذاری شد .دولت آلمان در سال ۱۹۸۰ تصمیم به ایجاد پروتکل اختصاصی گرفت. در آن دوران وجود زمینس بر آن شد که با تعیین قرار داد هایی خط ارتباطی خود را برای تلگراف برای روسیه  به بیش از ۹۰۰۰ کیلومتر ارائه دهد. همچنین در زمینه کابل های دریایی هم بسیار قوی عمل کرده است. اما امروز هم توانسته است به صورت سیستماتیک رشد داشته باشد. این شرکت در ۴ حوزه مهم در صنعت کارکرد هایی را ارائه کرده است. با این حساب شرکت زمینس در صنعت اروپا تواسته است یکی از پیشگامان صنعتی در جهان باشد.

کابل پروفی باس نخستین بار در سال ۱۹۸۹ در المان ارتقا پیدا کرد و توسط زیمنس مورد استفاده قرار گرفت. پروفی باس در سیستم اتوماسیون برای انتقال داده مورد استفاده قرار می گیرد و شرایطی را ایجاد می کنند تا بتواند یک مسیر امن برای داده ها برقرار سازد. در واقع می تواند ارتباطی را بین HMI،PLC ، سنسور، درایو، محرک ارائه کند. این کابل در صنعت تولید و فرآوری ارتباطی پر کاربرد در سیستم میدانی دارد. با کمک پروفی باس می توان ارتباطی ارزان و تطبیق پذیر را تجربه کرد. در همین راستا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

کابل پروفی باس در شبکه از ارتباطات بین دو تجهیز که با یک دیگر در تبادل هستند، ارائه می شود.  ارتباط بین دو تجهیز به صورت بی سیم و یا با سیم از رسانه ای مانند کابل، فیبر نوری، امواج رادیویی برقرار شده است. استفاده از شبکه های صنعتی در سیستم های اتوماسیون دارای مزایایی بسیاری است که حجم کابل کشی، عیب یابی آسان ورودی و خروجی در صورت قطعی و یا اتصالی کاهش داده است.

کابل پروفی باس زیمنس

کابل های خاص زیمنس

کابل ها و شبکه های بسیاری در این حوزه وجود دارد که هر کدام با کارایی و ویژگی متفاوت، ارائه می شوند.

کابل پروفی باس زیمنس

همانطور که می دانید این کابل بسیار پرکاربرد است و می تواند در صنعت تولید بسیار موثر باشد. شبکه پروفی باس به ۳ قسمت تقسیم می شوند که به شرح زیر است:

Profibus DP

استفاده از این نوع شبکه در پروفی باس می تواند دیتاها را به موقعیت های غیر متمرکز، گرداوری کند. با این حساب می تواند اطلاعات بسیاری را با کمک کابل دورشته به اتاق کنترل منتقل سازد. استفاده از کابل پروفی باس DP  می تواند ارتباطی دو نیم طرفه برقرار سازد. این موضوع از آن جهت دارای اهمیت است که می تواند بسیاری از وسائل را به باس متصل سازد. این ارتباط به صورت دیجیتال انجام می گیرد.

Profibus PA

استفاده از این  نوع شبکه در پروفی باس در صنایع بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. تامین نیرو و انتقال دیتا در این زمینه از کابل واحد زوج سیم مورد استفاده قرار می گیرد.

Profibus FMS

 این شبکه هم با ارتباط برقرار کردن با باس و نوع جابه جایی سیگنال مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع کابل پروفی باس دارای فعالیت های ارتباطی گسترده است.

کابل پروفی باس در اتوماسیون صنعتی

کابل پروفی باس و پروفی نت زیمنس

پروفی نام برده شده، بر اترنت استاندارد تاثیر می گذارد. پروفی باس و پروفی نت در این زمینه می تواند شبکه های اتوماسیون صنعتی را هدایت سازد.

تفاوت های آن دو به شرح زیر است:

  • کابل پروفی باس در فیلد باس سریال کلاسیک قرار می گیرد. با داشتن شبکه پهنای باند بیشتر و ارائه پیام های سریع و اندازه پیام بزرگ توانسته است نسبت به رقیب خود بهتر عمل کند.
  • رنگ پروفی باس بنفش است اما رنگ کابل پروفی نت سبز است.
  • اتصالات انجام شده در پروفی نت به صورت RJ45 است.
  • پروفی باس تا سرعت ۱۲mb/s اطلاعات را ارائه می کند اما پروفی نت دارای سرعت ۱۰۰mb/s است.
  • پروفی نت به صورت مصرف کننده است اما پروفی باس در تعامل بین دو master و slave است.

تفاوت مد باس و پروفی باس

این دو پرتکل دارای تفاوت های بسیاری هستند که می توانیم به چند نکته در آن ها اشاره کنیم.

  • مدباس روی اترنت با چند راهبر فعالیت هایی دارد اما پروفی باس کاملا برعکس آن عمل می کند.
  • کابل پروفی باس به آلمانی و مدباس به انگلیسی صحبت می کنند.
  • مدباس بر مبنای دو سیم بودن است و برای انتقال داده از فریم منحصر به فرد استفاده می کند.
  • مدباس در استفاده از رابطه سنسور ها و تجهیزات جانبی از پی ال سی استفاده می کند اما پروفی باس برای انتقال داده بین دو پی ال سی با سرعت بالاتری کار می کند.

محصولات زیمنس که بخاطر آن به شهرت دست یافت

محصولات صنعتی بسیاری در این زمینه وجود دارد، دارای خط تولیدات کارخانجات و پالایشگاه های بسیاری است. که این محصولات صنعتی به شرح زیر است:

  • پی ال سی

پی ال سی در کابل پروفی باس یکی از محصولات صنعتی که می تواند یکی از اجزا جدایی ناپذیر صنایع باشد. برند های بسیای در مشابه پی ال سی وجود دارد که در حال ارائه خدماتی در این زمینه است، اما پی ال سی با ویژگی پر کاربرد خود دارای محبوبیت بسیار بالایی است. وجود پی ال سی باعث رشد و پیشرفت در زمینه تکنولوژی شده است.

  • ترانسمیتر فشار

یکی از محصولات صنعتی که وظیفه تشخیص مقدار فشار و گزارش هایی را دارد، ترانسیمیتر فشار است. این محصول به صورت عدد دیجیتالی به اندازه گیری فشار مطلق، فشار تفاضلی، اندازه گیری جریان و اندازه گیری سطح می پردازد. استفاده از تکنولوژی هایی که در این زمینه وجود دارد می تواند کمک کند تا راحت تر فشار های مختلف را اندازه گیری کرد. از نظر و جنس و کیفیتی که ترانسمیتر ها دارند می توانیم به چدن و استیل ضد زنگ بودن آن ها اشاره داشت. همچنین دارای نمایشگر های ال سی دی هم هستند.

کلام پایانی

کابل پروفی باس دارای کیفیت بسیار بالایی است که می تواند بر سیگنال تاثیر دو چندانی بگذارد. این کابل ها در انواع متنوعی ارائه می شود که با توجه به نیاز مصرف کننده، ارائه شده اند. این کابل با سرعت بالا و سیم کشی کمتری همراه است که کارکرد بسیار بهتری را ارائه می کند. فروشگاه الکتروبندیک نماینده زیمنس در ایران و ترکیه میباشد. پروفی باس در اتومایسون تغذیه و صنعتی آنالوگ و دیجتال مورد استفاده قرار می گیرد.

Share