فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه خبر داد:

اعضای باند حفاری غیرمجاز در دام پلیس آستانه‌اشرفیه | ۴ نفر حین حفاری شناسایی و دستگیر شدند

سرهنگ سیدمهدی نجفی‌پور، فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه از دستگیری ۴ نفر حین حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد و افزود: متهمان گودالی به قطر ۲ و عمق یک متر و ۵۰ سانت حفر کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه از دستگیری ۴ نفر حین حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمهدی نجفی‌پور اظهار داشت: هرگونه حفاری و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اموال تاریخی و آثار باستانی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

وی در ادامه گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای شهرستان آستانه‌اشرفیه، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه ماموران پاسگاه انتظامی کیسم با حضور در محل مورد نظر، ۴ نفر را حین حفاری غیرمجاز شناسایی و دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند، بیان داشت: متهمان گودالی به قطر ۲ و عمق یک متر و ۵۰ سانت حفر کرده‌اند.

این مقام انتظامی افزود: دستگاه موتور برق، پمپ آب کف کش، بالابر و سایر وسایل حفاری اعم از بیل و کلنگ در محل دستگیری متهمان کشف شد.

سرهنگ نجفی‌پور با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: حفظ و نگهداری از آثار باستانی وظیفه همگانی است.

Share