از باغی که هرگز صاحبش نبودم درآمد میلیاردی دارم

در هنگام خرید خیارشور نیز مانند هر خوراکی دیگری، افراد پس از بررسی کیفیت خیارشورهای مختلف به دنبال اطلاع از قیمت خیار شور حلبی تولید شده توسط برندهای مختلف هستند تا بتوانند بهترین نوع این خیارشورها را انتخاب نمایند. خیارشور سحر همدان یکی از معروفترین خیارشورهای حلبی است.

دانشجوی شهریار بودم و زمان آزادم را در باغ خیاری کار میکردم تا خرجم را بدهم. مشتری هایی که به باغ می آمدند با خودم در ارتباط بودند و کم کم آداب فروش را آموختم. با چندین باغ قرار گذاشتیم تا فروش شان را به عهده بگیرم. امروز صدها باغ را اداره می کنم و درآمد بالایی دارم بی آنکه صاحبشان باشم.

خیار

مصرف انواع خیار و گوجه فرنگی ارومیه درکشور بسیار بالا می باشد چراکه این میوه با توهجه به کاربرد و استفاده های بسیاری که در مصرف آن وجود دارد این میوه را بسیار با ارزش کرده است از این رو خیار گلخانه ای گالاردو صادراتی نیز یک نمونه از این نوع خیارهای بسیار باکیفیت می باشد که با استفاده از روش گلخانه ای تولید می شود.

تجمع عناصر غذایی در خاک سطحی به یک مشکل جدی برای تولید خیار در گلخانه تبدیل شده است با این حال، هنوز در بسیاری از موارد، شیوه های مدیریت خاک تنها بر حفظ عملکرد محصول متمرکز است و صرف نظر از پایداری مرتبط با خواص شیمیایی خاک این مطالعه به منظور پیشنهاد کارشناسان انجام شد و عملکرد مدیریت پایدار خاک با بررسی تاثیر گونه های گیاهی پوششی و میزان نیتروژن محلول آبدهی شده بر عملکرد خیار و خواص شیمیایی خاک تاثیرگذار می باشد.

خیارشور حلب

در فرآیند تولید سنتی(محلی) یا همان خیارشور حلب، محصول عمدتاً فاقد مرحله بلانچینگ در مراحل اولیه تولید است. این فرآیند برای حذف آنزیم های مواد اولیه است و در واقع این عملیات حرارتی اولیه که معمولا در روش سنتی(محلی) امکان پذیر نیست، یکی از عوامل اصلی جلوگیری از تخریب محصول نهایی است. ضمنا یادآوری می شود که کلیه محصولات خیارشور نمکی و سرکه ای در روش صنعتی جهت جلوگیری از رشد عوامل میکروبی لازم است در طول فرآیند تولید پاستوریزه شوند که درحقیقت نشان دهنده برتری محصول صنعتی نسبت به محصول سنتی می باشد (محصولات خانگی).

لازم به ذکر است از دیگر عوامل تاثیرگذار بر کیفیت و سلامت این محصول که معمولاً در روش سنتی مورد فراموشی قرار می گیرد، می توان به عوامل آلودگی ثانویه توسط تولیدکنندگان سنتی و خانگی و اشتباهات انسانی و یا عواملی مانند آلودگی میکروبی در مواد اولیه اشاره کرد.

خیارشور سحر

در هنگام خرید خیارشور نیز مانند هر خوراکی دیگری، افراد پس از بررسی کیفیت خیارشورهای مختلف به دنبال اطلاع از قیمت خیار شور حلبی تولید شده توسط برندهای مختلف هستند تا بتوانند بهترین نوع این خیارشورها را انتخاب نمایند. خیارشور سحر همدان یکی از معروفترین خیارشورهای حلبی است.

اما خوب است بدانیم علت این تفاوت قیمت میان خیارشورهای مختلف چه چیزی است. در هنگام تعیین قیمت خیارشور عوامل زیادی هستند که تأثیرگذار می باشند. میزان خیارشوری که خریداری می کنید، برند و کارخانه تولیدکننده خیارشور، نوع بسته بندی خیارشور و کیفیت و تازگی خیارهای استفاده شده برای درست کردن خیار شور همگی از مهمترین عواملی هستند که در تعیین قیمت خیار شور حلبی بسیار تأثیرگذار می باشند.

Share