دبیر علمی دومین کنفرانس انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نواوری ایران اعلام کرد:

ارتباط بین دانشگاه‌ها و سازمان‌های نوآوری با برگزاری دومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری

دومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران با عنوان توسعه زیست بوم نوآوری، اجزا و فرآیندها به صورت حضوری و با مشارکت پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، مراکز نوآوری، سازمان‌های نوآوری و دانشگاه‌ها و با سخنرانان برجسته در تاریخ‌های ۱۸ و ۱۹ آبان امسال، در محل تالار مرکزی شهر رشت به میزبانی پارک علم و فناوری گیلان برگزار می‌گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیرملک‌پور، دبیر علمی دومین کنفرانس انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نواوری ایران اعلام کرد: دومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران با عنوان توسعه زیست بوم نوآوری، اجزا و فرآیندها به صورت حضوری و با مشارکت پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، مراکز نوآوری، سازمان‌های نوآوری و دانشگاه‌ها و با سخنرانان برجسته در تاریخ‌های ۱۸ و ۱۹ آبان امسال، در محل تالار مرکزی شهر رشت به میزبانی پارک علم و فناوری گیلان برگزار می‌گردد.

وی گفت: این رویداد فرصتی است برای جمع شدن فعالان زیست بوم نوآوری درکنار یکدیگر و تبادل تجربیات و ایجاد زمینه‌ای برای تبادل و به اشتراک گذاردن تجربیات موفقیت و بررسی شکست‌هایی که در زیست بوم نواروی شکل گرفته است.

امیر ملک‌پور در خصوص ویژگی این کنفرانس اعلام کرد: یکی از ویژگی‌هایی این کنفرانس، حضور دانشجویان و استادان دانشگاه در یک فضای تعاملی با یکدیگر است که می‌توانند در این فضا با یکدیگر مذاکره نمایند و همچنین برای دانشجویان عزیز و استادان دانشگاه که مقالات ارائه نمودند؛ این امکان را فراهم نموده‌ایم که مقالات در ISC و سیویلیکا نمایه شود.

ایشان با اشاره به حضور دانشجویان در این کنفرانس گفت: امکانات ویژه‌ای برای حضور دانشجویان علاقه‌مند به این حوزه فراهم شده است که بتوانند با ارائه مقالات در کنفرانس حضور یابد و از فضای تعاملی این کنفرانس با حضور استادان و نخبگان حوزه زیست بوم نوآوری بهره‌مند گردند.

وی افزود: کنفرانس توسعه زیست بوم نوآوری، با هم افزایی بین اجزاء زیست بوم نوآروی، زمینه‌های موفقیت کسب و کارهای دانش‌بنیان و کسب وکارهای که بر مبنای دانش و علم است را فراهم می‌نمایند. همچنین فرصتی است برای تجمیع تجربیات فعالان زیست بوم نوآوری که بتوانند باهم‌افزایی در رشد و توسعه کسب و کارهای نوپار، استارتاپی و ارتقاء فعالیت‌هایی که در مراکز رشد، شتابدهنده‌ها و کارخانه‌های نوآوری شکل می‌گیرند را هر چه بهتر و پویاتر دنبال کنند.

دبیر علمی این کنفرانس درباره حضور استادان دانشگاه و اعضای هیات علمی گفت: ما بدنبال این هستیم تا در این کنفرانس و در توسعه زیست بوم نواروی؛ ارتباط بین یکی از مهمترین اجزاء زیست بوم نوآوری که همان ارتباط بین دانشگاه‌ها و سازمان‌های نوآوری و بخش‌های فناوری است را فراهم نماییم و با برپایی این رویداد زمینه حضور افراد دانشگاهی را در کنار فعالان زیست بوم نوآروی و شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد و کارخانه‌های نوآوری را فراهم نمودیم.

در پایان دبیر علمی کنفرانس توسعه زیست بوم نوآوری گفت: از همه‌ی فعالان زیست بوم نوآوری و پارک‌های علم و فناوری، سازمان‌های نوآوری و دانشگاه‌ها، برای حضور در دومین کنفرانس انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران دعوت می‌کنم تا با حضور خود به هم‌افزایی و شبکه‌سازی در این کنفرانس رونق بخشیده و موجب تداوم برپایی این مجموعه تعاملات و کنفرانس‌ها شوند.

توضیحات دکتر علی باستی

دکتر علی باستی رئیس پارک علم و فناوری گیلان و دبیر اجرایی دومین کنفرانس انجمن علمی پارک های فناوری و سازمان های نواوری ایران اعلام کرد: دومیـن کنـفرانس ملی انجمن علمی پـارک‌های فنـاوری و سازمان‌های نـوآوری ایـران با عنـوان توسعه زیست بـوم نـوآوری، اجزا و فرآینـدها به میزبانی پارک علم و فناوری گیلان در ۱۸ الی ۱۹ آبان ماه امسال در شهر رشت برگزار می شود.

وی به عنوان دبیر اجرایی این کنفرانس از همه کسانی که در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور در حال فعالیت هستند دعوت کرد و گفت: از همه علاقه‌مندانی که در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور در حال فعالیت هستند، کسانی که در سازمان‌های دولتی مثل پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و دانشگاه‌های کشور و یا مجموعه‌های خصوصی مانند صندوق‌های پژوهش و فناوری، صندوق‌های نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها، کارخانه‌های نوآوری، مراکز نوآوری و کل اجزای سیستم نواوری کشور برای حضور در این گردهمایی و این کنفرانس دعوت می‌کنم.

وی در ادامه گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام به نشانی وبگاه انجمن stpia.ir مراجعه نمایند. و همچنین تمامی اطلاعات و اخبار کنفرانس، برنامه‌ها و زمانبدی رویدادها در این وبگاه قابل مشاهد می‌باشد.

دکتر باستی افزود: بعد از دوسال و شرایط کرونایی که ارتباط و شبکه‌سازی را به اجبار محدود کرده بود این کنفرانس فرصت خوبی است که اجزای زیست‌بوم نوآوری کشور کنار یکدیگر و در شهر زیبای رشت گردهم آیند تا بتوانند از تجربیات خود و هم‌افزایی و تبادل نظرات یکدیگر بهره‌مند گردند.

دبیر اجرایی دومین کنفرانس توسعه زیست بوم نوآوری درباره افراد متخصص و صاحبنظران دعوت شده در این گردهمایی گفت: سعی ما این است که در این کنفرانس افراد کلیدی و متخصصین کشور را دعوت نماییم تا در کنار یکدیگر با شبکه‌سازی و ارائه راهکارهای مناسب در ایجاد فرآیندهای توسعه زیست بوم نوآوری کشور تاثیرگذار باشند. در این کنفرانس مهمانانی از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم تحقیقات و فناوری، متخصصانی از صندوق نوآوری و شکوفایی کشور و صاحبان شرکت‌های نوآور و فناوری، سرمایه‌گذاران دعوت کردیم و علاوه بر آن پنل‌های مختلفی پیش بینی نمودیم تا افراد مطلع در حوزه فناوری و نوآوری در این پنل‌ها حضور یابند.

وی افزود: همه‌ی افرادی که در حوزه فناوری و نوآوری به‌صورت تجربی و یا علمی فعالیت دارند می‌توانند در قالب ارائه مقاله و یا بصورت حضوری در این کنفرانس حضور یابند و یا افرادی که تمایل ارائه مقاله خود بصورت سخنرانی را دارند، می‌توانند مطلب خود را از طریق وبگاه انجمن ارسال نمایند و پس از تایید کمیته ارزیابی می‌توانند به عنوان ارائه دهنده مقاله و سخنران در کنفرانس حضور یابند.

دکتر علی باستی در پایان ضمن دعوت مجدد از دست‌اندرکاران حوزه زیست بوم نوآوری کشور در این کنفرانس گفت: تمرکز ما در این کنفرانس بیشتر بر روی شبکه سازی اجزای مختلف زیست بوم نواوری و هم افزایی افراد مختلف این اکوسیستم است تا با شناخت علمی و دقیقتری بتوانیم در توسعه زیست بوم نوآوری و فناروی کشور گام مؤثری برداریم.

Share