نماینده انزلی در مجلس عنوان کرد؛

تصمیم‌گیری از راه دور؛ معضل تالاب انزلی | انتقاد از عملیاتی نشدن فیبر نوری

نماینده انزلی در مجلس گفت: بزرگترین مشکل تالاب انزلی از زمانی شروع شد که برای حل مشکلات آن خارج از شهرستان تصمیم گرفته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، احمد دنیامالی در دومین جلسه پدافند غیر عامل شهرستان بندرانزلی که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، اظهار کرد: بزرگ‌ترین مشکل تالاب انزلی از زمانی شروع شد که برای حل مشکلات آن خارج از شهرستان تصمیم گرفته شد؛ در حالی که برای حل مشکلات تالاب باید از نزدیک در جریان روند امور باشیم.

وی با تاکید بر جدیت مسئولان شهرستانی برای پیگیری و حل معضلات تالاب، افزود: اگر مسئولین شهرستانی بودند و تصمیم می‌گرفتند، حریم تالاب ۱۰ هزار هکتار اضافه نمی‌شد.

دنیامالی تصریح کرد: در کارگروه تالابی که خارج از انزلی تشکیل می‌شود برخی از افراد حتی پایشان را به آب تالاب نگذاشتند و این مسئله باید توسط فرماندار پیگیری شود و مباحث مربوط به تالاب با تایید مسئولین محلی باشد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش در پدافند غیر عامل تصریح کرد: با توجه به اهمیت آموزش در موضوعات پدافند غیر عامل هر اداره و سازمان باید یک نقشه پدافند غیرعامل و نقشه راه داشته باشد.

وی همچنین با انتقاد از عملیاتی نشدن فیبر نوری مخابرات در سطح شهرستان بندر انزلی گفت: در بسیاری از شهرستان ها این موضوع انجام شده ولی هنوز در بندر انزلی این مشکل را داریم؛ در حالی که انزلی یک شهرستان جلگه ای و خطی است و نباید انقدر مشکل داشته باشیم و باید از لحاظ پوشش رادیو و موبایل در بهترین شرایط باشد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با قول مساعدت و پیگیری این مسئله در سطح مسئولین ملی تاکید کرد: باید کمک کنیم تا در بحث جمعیت سیار و شناور که تعداد آن به ویژه در ایام عید تابستان بسیار هم زیاد است؛ همچنین با توجه به جمعیت پذیری شهرستان این مسئله را مدیریت کرده و زیر بنا های آن به خوبی فراهم شود.

Share