مدیرکل آموزش و پرورش گیلان؛

حق و حقوق معلمان مدارس غیرانتفاعی نباید ضایع شود | مخالف فروش مدارس بلااستفاده هستم

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه این مجموعه کاری به مسائل سیاسی ندارد، گفت: دغدغه ما در حوزه آموزش و پرورش باید رشد و ارتقای سطح دانش آموزان باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان صبح روز یکشنبه در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه آموزش و پرورش برای انجام مأموریت‌های خود نیازمند فضایی آرام و به دور از هرگونه تنش است، افزود: ما دانش آموزان را با واقعیت‌های زندگی باید پرورش دهیم اما در حالت کلی ما را در آموزش و پرورش چه به سیاست و سیاست زدگی؟

محمد فائزی در ادامه اظهار کرد: این مجموعه کاری به مسائل سیاسی ندارد و عملکرد ما در حوزه آموزش و پرورش باید در راستای رشد و ارتقای سطح دانش آموزان باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در رابطه با عملکرد دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: دانشگاه فرهنگیان یک شجره طیبه بود که سال‌ها تربیت و پرورش نیروهای نظام آموزشی و همچنین معلم را به سمت جلو پیش برد.

فائزی با تاکید بر اینکه اکنون دانشگاه فرهنگیان در دوره اعتلا و شکوفایی است، در خصوص افزایش ظرفیت این دانشگاه گفت: مجتمع آیت الله بهجت در فومن و مجتمع مرحوم دکتر محفوظی در رودسر به دو دانشگاه دیگر ما در رشت اضافه شد و در حال استفاده خواهران و برادران خواهد بود.

وی بر لزوم ثبت‌نام به موقع در مدارس و دریافت شهریه‌های مدارس طبق مصوبات قانونی تاکید کرد و افزود: امسال ما همه تلاش خود را در خصوص ثبت‌نام به موقع و دریافت وجه اصلی شهریه کردیم که خداراشکر ۹۰ درصد اسامی در سامانه ثبت دانش آموز انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در سال جاری تمام شعار و تلاش ما شفاف‌سازی بوده است، یادآور شد: ما به همه مدیران شفاف‌سازی محدوده مقرر و مصوب دریافت شهریه و حق و حقوق اولیا را ابلاغ کردیم.

فائزی در خصوص سامانه دریافت شکایت آموزش و پرورش گفت: سامانه دریافت هرگونه شکایت از اولیا با آدرس اینترنتی shekayat.medu.ir در خدمت اولیا برای بررسی شکایت‌ها و شفاف‌سازی عملکرد‌ها خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در خصوص جذب نیروهای معلم گفت: جمعی از نیروهای پیش دبستانی و دبستان که از سال‌های دور در حال فعالیت هستند در سال گذشته به صورت پیمانی جذب و در سال جاری تلاش ما برای جذب افراد باقی مانده از لیست خواهد بود تا این عزیزان هم جذب در سیستم آموزشی شوند.

فائزی در پاسخ به سوال دیارمیرزا مبنی بر برنامه آموزش و پرورش گیلان در رابطه با مدارس بلااستفاده روستایی، گفت: این مدارس در مالکیت دولت بوده و آموزش و پرورش نماینده دولت در این زمینه است. برخی از این مدارس مورد بهره‌برداری مجدد قرار گرفته‌اند و می‌توانیم برخی از آنها را نیز بفروشیم یا اجاره بدهیم اما مخالف فروش این مدارس هستیم و بهترین کار بهره‌برداری از آنهاست.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در پاسخ به سوال دیگر دیارمیرزا مبنی بر اینکه راهکار شما در برخورد با برخی مدارس غیرانتفاعی که حقوق معلمان حق التدریس را به طور کامل پرداخت نمی‌کنند، چیست؟، یادآور شد: دغدغه ما این بوده که همواره با نیروهای حاضر در مدارس غیرانتفاعی طبق قانون کار برخورد شود تا حق و حقوقی از آنها ضایع نشود.

Share