استاندار گیلان در جمع خبرنگاران؛

تخلف مدیران را به ما اعلام کنید؛ برخورد می‌کنیم | مدیران به صورت مردمی و دستگاهی ارزیابی می‌شوند

عباسی اظهار داشت: در زمینه ارزیابی مدیران هم ارزیابی مردمی و هم ارزیابی دستگاهی داریم و تعارفی با هیچ احدی نخواهیم داشت، و با کارمند یا مسئولین خاطی برخورد می‌کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری اسدالله عباسی، استاندار گیلان به مناسبت هفته دولت عصر شنبه (ششم شهریور ماه) در سالن شهید انصاری رشت برگزار شد.

عباسی در این نشست ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: سعی خواهیم کرد جلسات مستمری با اصحاب رسانه داشته باشم و پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه در زمینه سرمایه‌گذاری اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است، اظهار کرد: در زمان روی کار آمدن دولت، مشکلات زیادی از جمله کرونا در کشور وجود داشت که خوشبختانه توانستیم این مسئله را کنترل کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گفت: با توجه به دیپلماسی عزت، حکمت و مصلحت، ارتباطات خوبی را با کشورهای جهان برقرار کردیم.

استاندار گیلان با اشاره به رشد افتتاح پروژه‌ها در استان نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی را فراهم کردیم.

سراوان پاکسازی می شود

وی یکی از مشکلات استان را بحث پسماند دانست و افزود: می‌دانستم اولین چالش بنده بحث محیط زیست و پسماند است که در همین راستا در هفته اول بازدیدهایی از سراوان و لاکان انجام دادم.

عباسی افزود: هیچ کاری در زمینه پسماند انجام نشده بود و مردم شاهد یک بی‌رحمی‌ای بودند که کسی توجهی به موضوع پسماند نمی‌کرد و همه کارها انباشه شده بود.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: با حضور وزیر در منطقه و بازدید از وضعیت پسماند دستوراتی صادر شد و با تخصیص بودجه کار در این زمینه آغاز شد.

وی با بیان اینکه ما در زمینه پسماند به طور جدی ورود کردیم، تأکید کرد: همانطور که قول دادیم سراوان را پاکسازی خواهیم کرد.

عباسی در زمینه شیرابه ورودی نیز گفت: قرار شد سه لیتر در ثانیه تصفیه شود و فکر می‌کنم بتوانیم زباله سراوان را کنترل کنیم.

استاندار گیلان از تشکیل کارگروه ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و تالاب انزلی خبر داد و تصریح کرد: منشأ آلودگی‌ها شناسایی شد و در این زمینه تصفیه‌خانه زندان لاکان رشت امروز (ششم شهریور) به بهره‌برداری رسید.

پروژه های استان تعطیل بود

عباسی در خصوص تعداد پروژه‌های نیمه تمام استان گیلان نیز در این جلسه گفت: در زمان معارفه بنده هیچ پروژه‌ای در استان فعال نبود و همه تعطیل بودند و مطالبات داشتند.

 وی مهم‌ترین منشاء آلودگی رودخانه زرجوب و گوهررود را فاضلاب رشت و لاکان دانست و تصریح کرد: تا زمانی که منشاء آلودگی این دو رودخانه شناسایی نمی‌شد نمی‌توانستیم آلودگی رودخانه زرجوب و گوهر رود را برطرف کنیم که در این خصوص امروز بعد از چندین سال تصفیه خانه لاکان رشت به بهره‌برداری رسیده و همچنین پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق تهاتر نفت برای تصفیه خانه فاضلاب رشت تخصیص پیدا کرده است.

استاندار گیلان ادامه داد: ۸۵۰ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که نیازمند ۷۶۰ میلیارد تومان بود که خوشبختانه با اقدامات دولت بخش اعظمی از این پروژه‌ها به سرانجام رسید.

موارد تخلف مدیران را به ما اعلام کنید؛ برخورد می کنیم

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا مبنی بر آقای استاندار گفته بودید که، با خودکار قرمز اسامی مدیرانی که در ادارات دچار فساد مالی، رانت‌خواری و رفیق بازی هستند اعلام خواهد شد و خواسته بودید که دیگران هم اسامی این مدیران را به شما معرفی کنند. این موضوع به کجا رسید و ایا لیستی به شما ارائه شد و برخورد کردید؟ و در همین راستا دیگر اینکه ایا ارزیابی از عملکرد مدیران دارید؟ اگر بله کی منتشر می‌کنید؟، گفت: مواردی را در ابتدای کار با آن برخورد کردیم و بخشی نیز پیشگیری کردیم، همچنین گزارش‌هایی که از قبل و در خصوص افراد گذشته اعلام شده بود، آنها را برکنار کردیم.

عباسی همچنین با تأکید بر اینکه در خصوص مدیران جدید گزارشی به ما اعلام نشده است، اظهار داشت: در زمینه ارزیابی مدیران نیز هم ارزیابی مردمی و هم ارزیابی دستگاهی داریم و تعارفی با هیچ احدی نخواهیم داشت، و با کارمند یا مسئولین خاطی برخورد می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه یکی از شعارهای ما مبارزه با فساد است، افزود: اتفاقا در بیانیه گام دوم مباحثی که پیش رو داریم مانند عدالت صحبت می‌کنیم، مبارزه با فساد است و این موضوع در سرلوحه کار ما قرار دارد.

استاندار گیلان ادامه داد: اگر مواردی مستند از تخلفات مدیران و مسئولین وجود دارد به ما اعلام کنید و یقین بدانید با این موارد برخورد جدی خواهیم کرد.

ماجرای سایت نفتی رودسر

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم توجه به تکمیل آزادراه رشت-قزوین و راه آهن رشت-آستارا بیان کرد: در خصوص آزادراه رشت-قزوین ۳۵۰ میلیارد تومان و راه آهن رشت-آستارا ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرده است.

عباسی نظرات عده‌ای در خصوص دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات را غیر قابل قبول دانست و گفت: همواره تعامل با نمایندگان و دیگر ارگان‌های جمهوری اسلامی بسیار کارساز و مفید بوده ولی تمامی انتصابات در استان گیلان با نظر خود بنده و استفاده از نظرات کارشناسان بوده است.

وی در زمینه ارتباطات با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: خوشبختانه ارتباط بنده با تمامی نمایندگان برقرار است و تمام سعی ما در این است که یک صدا از استان شنیده شود و چند دسته بودن وجود نداشته باشد.

عباسی، آیت‌الله فلاحتی به عنوان محور استان هستند و ما نیز به همراه قوه‌قضایه و نمایندگان مجلس سعی خواهیم کرد برای توسعه استان گیلان همدل باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان در خصوص سایت نفتی سردار جنگل رودسر نیز گفت: دولت یازدهم توجهی به اجرای مصوبه دولت دهم نبود همچنین به ما گفتند ما نفت تولیدی خود را نمی‌توانیم به فروش برسانیم!

وی اظهار کرد: در شروع کار خود مذاکرات و تفاهم‌نامه‌های اولیه صورت گرفته البته کارهای اجرایی شروع نشده است، اظهار داشت: در حال توجیه مقرون به صرفه بودن و فعال شدن این سایت نفتی هستیم.

اقدامات اولیه برای مسکن خبرنگاران

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت به تعهدات خود عمل کرده است، اظهار داشت: ما در اوایل کار، یک میلیارد تومان برای پروژه مهم و‌ ضروری می‌خواستیم، نمی‌توانستیم تأمین کنیم اما با سفر رئیس جمهور محترم به گیلان این مشکلات حل شد.

وی گفت: برخی مصوبات سفر به گیلان چندین ساله هستند و قطعا تأمین اعتبار آن به موقع صورت خواهد گرفت و مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین از اقدامات اولیه برای مسکن خبرنگاران گیلان خبر داد و تصریح کرد: در حال پیگیری جهت ارائه تسهیلات به خبرنگاران هستیم.

وی افزود: خبرنگاران گیلانی می‌توانند در بخش جهش مسکن ثبت‌نام کنند و ماه نگاه ویژه‌ای در این زمینه خواهیم داشت.

مدیرانی که سبب آلودگی محیط زیست شوند، جریمه خواهند شد

نماینده عالی دولت در گیلان در خصوص حل مشکلات رودخانه‌های زرجوب و گوهررود اظهار کرد: باید در این زمینه از تمامی دستگاه‌ها، نهادهای مردم‌نهاد و… کمک بگیریم.

وی ادامه داد: همه باید کمک کنیم تا مشکلات دو‌ رودخانه را حل کنیم؛ بنده به محیط زیست تأکید کردم که اگر دستگاه دولتی متخلف است و سبب آلودگی محیط زیست می‌شود را جریمه کنید، بنده نیز آن مدیر را دعوت می‌کنم سرپا نگه می‌دارم تا جریمه را پرداخت کند و سپس برود!

یکی از تأکیدات اصلی نخبگان آزادسازی سواحل بود

به گزارش دیارمیرزا، استاندار گیلان در خصوص آزادسازی سواحل گیلان نیز گفت: دستور هوشمندانه رئیس‌جمهور سبب شد که سواحل به مردم بازگردانده شود.

وی با بیان اینکه آزادسازی سواحل درست است که اولویت اول استان نبود ولی قطعا یکی از اولویت‌ها و خواست مهم مردم بود، گفت: در جلسه‌ای که با نخبگان داشتیم، یکی از تأکیدات اصلی نخبگان آزادسازی سواحل بود.

نماینده عالی دولت با اشاره به اینکه ۳۰ کیلومتر آزادسازی سواحل در گیلان انجام شد، اظهار کرد: این آزادسازی هزینه‌ای برای دولت نداشت و بودجه‌ای در این زمینه صرف نشد.

عباسی همچنین ادامه داد: در استان گیلان نسبت به مازندران در زمینه سرمایه‌گذاری در بخش سواحل، توجه کمتری شده است‌ و قطعا باید در این زمینه تلاش خود را بیشتر کنیم.

اختلاط برنج، به برنج گیلان ضربه زده است

وی فعال‌سازی صنایع را یکی دیگر از اولویت‌های کاری خود دانست و افزود: تلاش خودمان را انجام دادیم معادن استان را فعال کنیم.

نماینده عالی دولت در استاندار گیلان به نقش پررنگ کشاورزی در استان تأکید کرد و اظهار داشت: از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به بحران آب کشاورزی در سال گذشته، اصلاح شبکه‌ها، سردهنه‌ها و آب‌بندان‌ها را از اقدامات دولت در سال گذشته دانست و گفت: امسال هیچ زمین کشاورزی که سوخته باشد، نداریم و خوشبختانه نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش تولید داشتیم.

نماینده عالی دولت در گیلان، شناسنامه‌دار کردن باغ‌های کیوی را از دیگر اقدامات در زمینه کشاورزی عنوان کرد و تصریح کرد: در زمینه برنج نیز پیگیر این کار هستیم زیرا اختلاط برنج، به برنج گیلان ضربه زده است.

دولت‌های گذشته جرأت مردمی کردن اقتصاد را نداشتند

به گزارش دیارمیرزا، استاندار گیلان با بیان اینکه اقتصاد یک عمل تدریجی است، گفت: دولت می‌دانست مردمی کردن اقتصاد، تبعات اجتماعی دارد اما رئیس‌جمهور محترم گفتند که من آبروی خود را گرو گذاشتم تا این کار را انجام دهند و به تبعیت از مافوق بنده(رئیس‌جمهور) بنده نیز در این زمینه آبرو می‌گذارم.

عباسی با اشاره به اینکه دولت‌های گذشته جرأت مردمی کردن اقتصاد را نداشتند، گفت: توزیع عادلانه ثروت و یارانه کار سختی بود که جلوی فساد و رانت را گرفت و این کار نیازمند صبوری است.

نماینده عالی دولت در گیلان در خصوص عدم وجود اتوبوس جهت اعزام زائرین کربلا به استان‌های کرمانشاه و ایلام نیز گفت: این مشکل وجود دارد و قطعا سعی می‌کنیم این مشکل را حل کنیم.

کاندیدای وزارت رفاه نیستم

استاندار گیلان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شایعه شده که شما کاندید وزارت رفاه هستید، گفت: بنده این موضوع را تکذیب می‌کنم و در خدمت مردم گیلان خواهم بود.

استاندار گیلان در خصوص عدم دریافت حقوق کارگران سد شفارود، گفت: این مسئله ارتباطی به استانداری ندارد زیرا کارفرما وزارت نیرو بوده و بنده به عنوان استاندار از وزیر نیرو پیگیر هستم و امیدواریم مشکل برطرف شود و قول حل این مسئله نیز داده شده است.

بلدم از وزرا امتیاز بگیرم و نیازی به حضور وزرا در استان نیست

وی در خصوص انتقاد خبرنگاری مبنی بر عدم حضور وزیران و مسئولین کشوری در استان، گفت: من بلدم از وزرا امتیاز بگیرم و نیازی به حضور وزرا در استان نیست.

استاندار گیلان ادامه داد: اگر می‌خواهید هر هفته سه وزیر را به استان بیاورم، اما آیا آمدن وزرا در اینجا بدون فایده، ضروری است!؟ من هر وقت نیازی به حضور وزرا در استان باشد، قطعا او را به استان می‌آورم.

عباسی اظهار داشت: مبالغی که در این دولت و در زمان حضور بنده به استان آمده، بی‌سابقه بوده است پس اگر قرار است انتقادی شود باید مستند باشد نه به کلی‌گویی پرداخته شود.

Share