در مراسم معارفه سرپرست فرمانداری رشت؛

استاندار گیلان: انتخاب فرمانداران بر عهده بنده است، سهم‌خواهی را نمی‌پذیرم

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه سهم‌خواهی را نمی‌پذیرم، گفت: اگر افرادی به دنبال نمایندگان بدوند تا برای تعرفه خود امضا جمع کنند بدانند که بنده دور زدن استانداری‌ را نمی‌پذیرم چرا که انتخاب فرمانداران بر عهده بنده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی در جلسه معارفه حمیدرضا امام پناهی به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان رشت و تودیع علی فتح اللهی گفت: در دولت سیزدهم با توجه به شعارهابی که وجود داشته همه توان خود را برای عملکرد مناسب به کار بسته ایم و با توکل به خدا و تکیه بر آرای مردمی در حال انجام کار هستیم.

استاندار گیلان گفت: دولت رییسی دولت مردمی است و از سوی دیگر اعتماد مردم آسیب دیده است، در شرایط سختی کشور را تحویل گرفتیم و در این شرایط سخت نباید همیشه به گذشته انتقاد کنیم بلکه باید به افق آینده نگاه کنیم و صیانت از جان مردم از اولویت های ما است.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون اظهار کرد: استان گیلان در تزریق واکسن دز اول به ۹۴ درصد و دز دوم به ۸۷ درصد رسیده است و تزریق دز سوم نیز آغاز شده است.

عباسی با بیان اینکه در گذشته در بحث تامین کالاهای اساسی نگرانی هایی وجود داشته است، افزود: امروز این مشکلات کمتر شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن اظهار کرد: اقدامات خوبی شده است و احداث ۱۱ هزار واحد مسکن در استان کلید خورده و سعی داریم تا دو سال آینده به تعهدات خود عمل کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به مشکلات اشتغال در گیلان افزود: باید بتوانیم از تمام ظرفیت‌ها همچون اقتصاد دریا و گردشگری استفاده کنیم، ضمن حفظ اشتغال موجود جهت توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش‌های جدید بتوانیم از ظرفیت‌های خود استفاده کنیم.

مردم نباید دنبال مسئولان باشند

به گزارش دیارمیرزا؛ عباسی با اشاره به اینکه فرارهای مالیاتی باعث می‌شد اقدامات اقتصادی دولت تحقق پیدا نکند، بیان کرد: بر اساس اختیاراتی که به استانداری اعطا شده در این راستا صندوق توسعه استانی ایجاد می شود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید فاصله خود را با مردم کم کنند، افزود: مدیران نباید درب را به روی مردم ببندند، بسیاری از مشکلات مردم بودجه و اعتبارات نیست بلکه فاصله بین مدیران و مردم است.

عباسی یادآور شد: نباید پشت میز باشیم و مردم دنبال مسئولان باشند و روزهای سه شنبه نیز نباید هیچ جلسه ای برگزار شود.

استاندار گیلان با تأکید بر تسریع در تکمیل خطوط آهن رشت – آستارا – انزلی بیان کرد: در بخش کشاورزی هم باید دلالی‌ها را حذف کنیم تا کشاورز به حق خودش برسد، نباید با سیاسی کاری بهانه آورده شود و محصولات کشاورزی ما در هر بخشی همچون چای، برنج و مرکبات به خارج از کشور برده شده یا به قیمت ارزان فروخته شود.

عباسی در ادامه اظهارات خود فرمانداری شهرستان رشت را بسیار با اهمیت برشمرد و گفت: رشت مرکز استان است و باید نگاه ویژه ای به رشت داشته باشیم. وظیفه همه است که مسئله پسماند سراوان، ترافیک، رودخانه‌های زرجوب و‌ گوهررود را پیگیری کنند تا بتوان برای گردشگری گیلان و رشت درآمدزایی کرد اما در تمام این سال‌ها مورد غفلت واقع شده است.

وی با بیان اینکه با تمام وجود با جان و دل خدمت می‌کند، تصریح کرد: اندوخته و تجارب خود را تقدیم استان می‌کنم و در این خصوص از تمام افکار و اندیشه‌ها استقبال می‌کنم اما سهم‌خواهی را نمی‌پذیرم.

مشورت آری؛ سهم خواهی هرگز

به گزارش دیارمیرزا؛ عباسی با تاکید بر اینکه با نمایندگان از شرق تا غرب استان مشورت خواهم کرد اما انتخاب فرماندار بر عهده استاندار است، افزود: تشکل های سیاسی نباید دستوری عمل کنند بلکه مشورتی صحبت کنند تا انشالله کارها درست انجام شود.

استاندار گیلان اظهار کرد: افرادی که به دنبال نمایندگان میدوند تا برای تعرفه خود امضا جمع کنند، بدانند که دور زدن استانداری‌ را نمی‌پذیرم چرا که انتخاب فرمانداران بر عهده بنده است اما از مشورت‌ها استقبال خواهم کرد.

وی افزود: امام پناهی فرد جوانی است که در عرصه سیاسی کار کرده است و باید ایشان هم حواسش باشد که برای فعالیت در رشت تمام توان خود را بکار بگیرند. وقتی رییس جمهور روز جمعه را کار میکند بر من هم واجب است که از مافوق خود اطاعت کنم چون کارهای عقب مانده زیاد است.

استاندار گیلان در پایان اظهار کرد: بنده زیاد اهل این نیستم که سرعتی کار کنم زیرا ضریب خطا بالا میرود. به دنبال جوان گرایی هستیم  و سرعت و دقت را درکنار هم در کار پیش خواهیم گرفت.

Share