نحوه استفاده و نگهداری از کپسول آتش نشانی پودر و گاز- اطفا یار

گروه اطفا یار آموزش اطفاء حریق رایگان بصورت تئوری و عملی را انجام می دهد، کافیست با شماره ۰۹۱۲۰۹۷۱۲۹۵ تماس حاصل نمایید.

در این مقاله به بررسی کپسول آتش نشانی پودر و گاز و نحوه نگهداری از آن می پردازیم. دانستن اجزای کپسول و طرز عملکرد آن میتواند شما را از آسیب در امان نگه دارد. بخشی از توضیحات این مقاله از سایت اطفا یار جمع آوری شده است.

جهت خرید و یا شارژ کپسول آتش نشانی با شماره ۰۹۱۲۰۹۷۱۲۹۵ تماس بگیرد.

خاموش کننده های پودر و گاز در وزن های ۱ – ۲ – ۳ – ۴ – ۶ – ۱۲ – ۲۵ – ۵۰ کیلویی تولید و در بازار موجود می باشند. قیمت کپسول پودر و خشک با توجه به برند آن متفاوت می باشد اما در دسته ارزان ترین و مقرون بصرفه ترین کپسول ها هستند.

 کپسول آتش نشانی پودر و گاز از چهار بخش کلی تشکیل شده است. ۱- بدنه یا سیلندر ۲- میلاب ۳- شیلنگ ۴- ماده فعال کننده

بدنه این نوع خاموش کننده ها دارای جوش هستند و به رنگ قرمز تولید می گردند. بر روی شیر آن مانومتر یا درجه قرار می دهند تا فشار گاز داخل سیلندر قابل دیدن باشد. دقت داشته باشید که تنها داشتن گاز برای عملکرد صحیح این نوع کپسول ها نیست بلکه باید مواد خاموش کننده آن نیز دارای استاندارد باشد.

در صورتی که تاریخ شارژ کپسول هم گذشته باشد باید برای تست و شارژ مجدد اقدام گردد. میتوانید با شماره ۰۹۱۲۰۹۷۱۲۹۵ برای مشاوره و شارژ مجدد تماس بگیرید.

میلاب وسیله ایست که داخل کپسول وجود دارد و برای هدایت مواد خاموش کننده از درون کپسول به بیرون قرار داده می شود.

شیلنگ کپسول با متصل شدن به خروجی کپسول عمل اطفاء را برای شما راحت تر می کند.

ماده فعال کننده کپسول ها در زمان های قدیم متفاوت بود اما امروزه از گاز ازت درون کپسول ها استفاده می شود. به این صورت که پس از پر کردن کپسول با مواد پودری بر روی آن مقداری گاز تزریق می کنند تا عامل فشار برای مواد خاموش کننده باشد.

این نوع کپسول ها برای حریق های گروه A , B , C استفاده می کنند. در آپارتمان ها بهترین نوع برای اطفاء هستند. در ادامه به نحوه مقابله با حریق با این نوع کپسول ها می پردازیم.

ابتدا برای اطفای هر نوع حریقی باید خونسردی خود را حفظ نمایید، سپس با انتخاب صحیح خاموش کننده ضامن آن را آزاد و بصورت جاروبی عمل اطفا را انجام می دهیم. توجه داشته باشید که حتما قبل از استفاده از کپسول پودر و گاز آنرا سر و ته کنید تا مواد رقیق شوند.

گروه اطفا یار آموزش اطفاء حریق رایگان بصورت تئوری و عملی را انجام می دهد، کافیست با شماره ۰۹۱۲۰۹۷۱۲۹۵ تماس حاصل نمایید.

Share