مدیرکل گمرک آستارا تاکید کرد:

خودروهای لوکس دپو شده در گمرک آستارا نداریم | مردم از خرید خودروهای گذر موقت خودداری کنند

مدیرکل گمرک آستارا با تاکید بر اینکه خودروهای لوکس وارداتی و نو دپو شده در گمرک آستارا نداریم گفت: مردم از خرید خودروهای گذر موقت خودداری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سعید نادری در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه در رابطه با خودروهای لوکس وارداتی و نو، آمار ما در گمرک مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان کاملا منفی است و به هیچ وجه نداریم اظهار کرد: در گمرک آستارا تنها خودروهایی داریم که فقط مربوط به مسافرینی هستند که از خارج با خودروی خود وارد کشور شده اند و به دلیل بیماری کرونا نتوانستند خودروی خود را از کشور ما خارج کنند، چرا که مرز بسته بود.

وی افزود: به محض اینکه مرز باز شود، طبیعتا صاحبان خودروها به گمرک مراجعه کرده و اقدام به خروج خودروهای خود خواهند کرد.

نادری با اشاره به بحث ورود موقت خودروهای خارجی به کشور از طریق گمرک مرزی آستارا اظهار کرد: به اطلاع مردم می‌رسانم که با توجه به اینکه خودروها به صورت ورود موقت از خارج وارد کشور می‌شود، طبیعتا باید در یک بازه زمانی دو تا سه ماهه دوباره مرجوع شوند.

مدیرکل گمرک آستارا تصریح کرد: متاسفانه بعضی افراد سودجو می‌آیند و از آنها سوءاستفاده می کنند و خودروهای فوق را به مردم می‌فروشند.

وی گفت: از همگان تقاضا داریم از خرید این خودروها خودداری کنند؛ چرا که این خودروها به صورت گذر موقت وارد کشور می شوند و قطعا در صورت خرید چنین خودروهایی، توسط پلیس راهور پلاک گذاری نخواهد شد لذا مردم در این زمینه دقت و حساسیت لازم را داشته باشند.

 گمرک مرزی آستارا به عنوان یک اداره کل در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، ترانزیت داخلی و خارجی، کارنه تیر بین المللی، مبدا و مقصد کارنه تیر، کاپوتاژ، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند و یکی از قدیمی ترین و موثرترین واحدهای گمرکی جمهوری اسلامی ایران در شمال کشور و استان گیلان است.

Share