در گفتگو با دیارمیرزا مطرح شد:

واکنش مدیرکل گمرک آستارا به شایعه تلف شدن گوسفندان در مرز آستارا

کریم رسولی، مدیرکل گمرک آستارا گفت: ترخیص ۶۱۰ راس دام وارداتی از گمرک این شهرستان منوط به اخذ کد رهگیری بانکی بوده و در صورت‌عدم اخذ این کد، این محموله دام زنده به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحویل داده خواهد شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل گمرک آستارا گفت: ترخیص ۶۱۰ راس دام وارداتی از گمرک این شهرستان منوط به اخذ کد رهگیری بانکی بوده و در صورت‌عدم اخذ این کد، این محموله دام زنده به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحویل داده خواهد شد.

کریم رسولی بیان کرد: در تاریخ ۲۱ و ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری دو محموله دام سبک به تعداد یک هزار و ۴۹۹ راس از مبدا فرانسه و از طریق مرز زمینی آستارا وارد جمهوری اسلامی ایران شد و پس از بررسی پرونده شرکت وارد کننده، معلوم شد که این محموله فاقد کد رهگیری بانکی است.

وی تصریح کرد: با اخذ تعهد کتبی از شرکت مذکور توسط گمرک این دام‌ها به دلیل پیشگیری از تلف شدن ترخیص شد و سومین محموله این شرکت شامل ۶۱۰ راس دام در تاریخ یکم خرداد وارد گمرک زمینی شد.

رسولی اضافه کرد: این شرکت به تعهدات خود در مسیر اخذ کد رهگیری بانکی برای تامین ارز خود عمل نکرده است و بر همین اساس سومین محموله آن در صورت‌عدم اخذ تعهد، با هماهنگی مقام قضایی به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحویل داده خواهد شد.

Share