به مناسبت روز دهیاری‌ها برگزار شد؛

تجلیل از ۱۸ دهیار نمونه بخش مرکزی آستارا | مردم مسئول تنبل نمی‌خواهند

مرحبا با انتقاد از کم کاری برخی دستگاه‌های اجرایی در شهرستان بیان کرد: ما از محل اعتبارات در اختیار نماینده برای برخی روستاها اعتبارات قابل توجهی دریافت کردیم و برای نمونه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آستارا در برخی قسمت‌ها کم کاری کرده و این‌ها پذیرفتنی نیست! مردم مسئول تنبل نمی‌خواهند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیین تجلیل از دهیاران شهرستان مرزی بندر آستارا به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار آستارا در این جلسه روز دهیار را بهانه‌ای برای تقدیر از زحمات تلاش گران آبادانی روستاها دانست و بیان کرد: وظیفه دهیاران باز کردن گره‌ای از مشکلات مردم روستاها است و با نظارت و تصویب و تایید شورا، خدمت‌رسانی و اجرای برنامه‌های دولت را انجام می‌دهند.

عنایت رضایی‌پور با اشاره به سنگینی وظیفه و تعهد دهیاران در روستاها تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی دامنه خدمت به تمام روستاها رسیده است و نگهداری و تداوم این سرمایه بر عهده دهیاران است.

رضایی‌پور با تاکید بر لزوم توجه به مطالبات مردم روستا گفت: دهیاران وظیفه پیگیری جدی این مطالبات را بر عهده دارند و انتظار ما از دهیاران انجام کامل وظایف محوله در روستاها است.

وی گفت: امروز با درایت مجموعه فرمانداری و مسئولان در حوزه مدیریت شهری آستارا و روستاها آرامش حاکم شده است و این را مرهون تلاش همه عزیزان است.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به توجه جدی ادارات به میزهای جهادی خدمت تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید جهت اجرای تعهدات خود و پیگیری مشکلات مردم در میزهای خدمت پاسخگو باشند و به طور جدی از مدیران تمامی این مسائل را پیگیر خواهم بود، مدیران دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی مصوبات میزهای خدمت روستاها باشند.

انتقاد نماینده آستارا از اداره راهداری شهرستان؛ مردم، مسئول تنبل نمی‌خواهند

نماینده مردم آستارا در مجلس نیز در این آیین با اشاره به اختلال خدمت‌رسانی به مردم در برخی از روستاها بیان کرد: کشورمان در سال‌های گذشته دچار تحریم‌های ظالمانه بسیاری شده است اما با درایت و مدیریت مسئولان و پایداری، استقامت و ایستادگی ملت دشمن به اهداف کور خود نرسیده و نخواهد رسید و تمام تلاش ما برای رسیدن مردم عزیز به جایگاه وشان خودشان است.

غلامرضا مرحبا با اشاره به حاشیه‌پردازی عده‌ای تنگ نظر برای جعل خدمت‌رسانی به مردم برای خودشان تصریح کرد: خدمت برای ملت وظیفه ما مسئولان است اما نباید نتیجه بخشی و حل مشکلات امروز مردم عزیز شهرستان را عده‌ای به نام خودشان جعل کنند.

مرحبا با انتقاد از کم کاری برخی دستگاه‌های اجرایی در شهرستان بیان کرد: ما از محل اعتبارات در اختیار نماینده برای برخی روستاها اعتبارات قابل توجهی دریافت کردیم و برای نمونه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آستارا در برخی قسمت‌ها کم کاری کرده و این‌ها پذیرفتنی نیست! مردم مسئول تنبل نمی‌خواهند، چرا آسفالت معابر راه‌های روستایی تا این میزان به تاخیر افتاده است؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به رایزنی مکرر جهت دریافت اعتبار برای دهیاری‌های بخش مرکزی و لوندویل شهرستان بیان کرد: در دو مرحله مبلغ ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برای دهیاری‌های شهرستان دریافت کردیم و در مرحله سوم نیز حدود ۷۰۰ میلیون تومان تا پایان تابستان به دهیاری‌های بخش مرکزی و لوندویل آستارا اختصاص پیدا خواهد کرد تا در مجموع حدود ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار جهت حل مشکلات مردم شریف روستاها در اختیار دهیاران عزیز گذاشته شده باشد.

در این آیین از ۱۸ دهیار بخش مرکزی آستارا با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل به عمل آمد.

Share