فرماندار آستارا خبر داد؛

فعالیت طرح‌های ساحلی از ۸ خرداد | لزوم استقرار ناجیان غریق در طرح‌های ساحلی

عنایت رضایی‌پور با اشاره به فعالیت طرح‌های ساحلی از ۸ خرداد تصریح کرد: مسئولیت ارائه خدمات بر عهده مسئولین طرح‌ها و و مدیریت نقاط خطر آفرین بر عهده دهیاری‌های مربوطه است و تمامی دستگاه‌ها باید آمادگی‌های لازم را داشته باشند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه ستاد ساماندهی سواحل شهرستان مرزی بندر آستارا در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به آغاز فعالیت طرح‌های ساحلی جهت ارائه خدمات به گردشگران و شهروندان بیان کرد: تمامی دستگاه‌های متولی و خدمات رسان مثل شهرداری، هلال احمر، نیروی انتظامی، ورزش و جوانان، مرزبانی و سپاه جهت آماده سازی، پیشگیری از حوادث، اجرایی کردن برنامه‌های فرهنگی، دینی و هنری، ترویج و گسترش عفاف و حجاب، ارائه خدمات رفاهی، عمومی و بهداشتی اقدامات لازم را انجام بدهند.

عنایت رضایی‌پور با اشاره به فعالیت طرح‌های ساحلی از ۸ خرداد تصریح کرد: مسئولیت ارائه خدمات بر عهده مسئولین طرح‌ها و و مدیریت نقاط خطر آفرین بر عهده دهیاری‌های مربوطه است و تمامی دستگاه‌ها باید آمادگی‌های لازم را داشته باشند.

فعالیت طرح‌های شنا در سواحل از ۸ صبح تا ساعت ۲۰

وی ساعت فعالیت طرح‌های شنا در سواحل را از ۸ صبح تا ساعت ۲۰ اعلام و تصریح کرد: کمیته نظارت و بازرسی ستاد ساماندهی سواحل باید به طور مرتب از نقاط ممنوعه شنا و مناطق خطر آفرین بازدید به عمل آوردند و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری توسط اداره ارشاد اسلامی و سپاه در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به لزوم حضور تمامی دستگاه‌های متولی در طرح‌های ساحلی تصریح کرد: همه متولیان امر باید وظایف خود را جدی گرفته و به نحو احسن عمل کنند و در رابطه با حفظ امنیت و آرامش مردم با هیچ نهادی تعارف نداریم و با خاطیان برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم استقرار ناجیان غریق در طرح‌های ساحلی گفت: طرح سالم‌سازی سفیر امید، طرح سلامت لوندویل و همچنین طرح سالم‌سازی صدف در منطقه داداش آباد آستارا را از جمله طرح‌های سالم‌سازی استاندارد شهرستان آستارا بوده و نیروهای هلال احمر، پلیس، ورزش و جوانان و ناجیان غریق در طرح‌های فوق حضور خواهند داشت تا از وقوع خطرات احتمالی پیشگیری کنند.

فرماندار آستارا با تاکید بر ارائه خدمات مناسب به مسافران و گردشگران در طرح‌های سواحل آستارا، گفت: نقاط خطرآفرین جزو مناطق شنا ممنوع محسوب می‌شوند و شهروندان و مسافران برای اینکه خاطره خوش و ماندگاری را در سواحل برای خود و خانواده رقم بزنند، از طرح‌های سالم‌سازی سفیر امید، صدف و طرح سالم‌سازی لوندویل استفاده کنند.

شناسایی ۲۰ منطقه و ۴۰ نقطه خطرآفرین و حادثه‌خیز در سواحل آستارا

رضایی‌پور از شناسایی ۲۰ منطقه و ۴۰ نقطه خطرآفرین و حادثه‌خیز در سواحل شهرستان مرزی بندر آستارا خبر داد و بیان کرد: از گردشگران و شهروندان محترم درخواست‌عدم حضور و شنا در مناطق خطر آفرین و استفاده از طرح‌های ساحلی با حضور ناجیان غریق را جهت استفاده و بهره مندی کامل از سواحل را داریم.

فرماندار با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی در سواحل آستارا بیان کرد: طبق هماهنگی با ارشاد اسلامی برگزاری نمایشگاه کتاب با ۴۰ درصد تخفیف جهت ارائه محصولات فرهنگی تا پایان تابستان، برگزاری مسابقات نقاشی در روزهای پنجشنبه هر هفته در طرح ساحلی سفیر امید، اجرای ۵ برنامه فرهنگی و هنری تا پایان تیر ماه و پیش از آغاز ایام محرم و فرهنگ‌سازی در حوزه عفاف و حجاب و شئونات اسلامی گوشه‌ای از اقدامات فرهنگی دولت در طرح‌های ساحلی خواهد بود.

وی ادامه داد: در ادامه اقدامات فرهنگی، همچنین در روزهای ۲۸ و ۲۹ خرداد جشنواره تئاتر خیابانی را در ساحل سفیر با حضور گروه‌های نمایشی و هنرمندان و مردم خواهیم داشت.

فرماندار آستارا با اشاره به استفاده از ظرفیت هنرمندان صنایع دستی در شهرستان گفت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید با استفاده از ظرفیت هنرمندان صنایع دستی با برگزاری غرفه و نمایشگاه‌های مرتبط، عرضه محصولات بومی و استفاده از توان این هنرمندان را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به لزوم مدیریت صحیح طرح‌های ساحلی و تجهیز طرح‌ها و ارائه خدمات مناسب به مردم بیان کرد: تمامی دستگاه‌های متولی موظف به ارائه بهترین عملکرد در خدمت‌رسانی به مردم هستند و باید فضای را برای استفاده احسن فراهم کنیم.

Share