فرماندار آستارا خبر داد:

برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری در طرح‌های ساحلی آستارا

فرماندار آستارا با اشاره به آغاز فعالیت طرح‌های ساحلی این شهرستان گفت: با مشارکت جوانان نخبه و فعال آستارا جشنواره‌های فرهنگی و هنری در طرح‌های ساحلی این شهرستان در حال برگزاری است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان مرزی بندر آستارا به ریاست عنایت رضایی‌پور فرماندار شهرستان در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به آغاز فعالیت طرح های ساحلی این شهرستان گفت: با مشارکت جوانان نخبه و فعال آستارا جشنواره های فرهنگی و هنری در طرح های ساحلی این شهرستان در حال برگزاری است.

رضایی‌پور با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بیان کرد: این مرکز با همکاری دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا اقدام به برگزاری دوره های مهارت افزایی در حوزه های مختلف مثل دوره های مهارت کار برای افراد شاغل و اجرای آموزش در محیط واقعی کار جهت تسهیل گری و افزایش بهره وری افراد فعال در تمامی مشاغل مربوط به این اداره در قالب شورای مهارت کرده است.

فرماندار آستارا در رابطه با پرداخت تسهیلات حمایت از خانواده و جمعیت در سال ۱۴۰۱ در شهرستان آستارا بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۲۴۷ مورد تسهیلات ازدواج به میزان ۲۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ، ۸ مورد ودیعه مسکن به میزان ۲۳۰ میلیون تومان، ۳۹ مورد خود اشتغالی به میزان ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، ۱۶۳ مورد فرزندآوری به میزان ۵ میلیارد تومان، ۵ مورد از محل سفر ریاست جمهوری و پنج مورد از محل خرید مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران به میزان ۷۱ میلیون تومان در شهرستان آستارا توسط بانک های دولتی، فرمانداری، بنیاد مسکن، کمیته امداد و نهاد های متولی پرداخت شده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های طبیعت گردی و مدیریت گردشگری برای افراد واجد شرایط در شهرستان بیان کرد: برای اولین بار توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا ۵ نفر برای گذراندن این دوره ها معرفی شده‌اند که ۸۰ الی ۹۰ درصد هزینه های این افراد از سوی میراث فرهنگی تامین می شود و از افراد واجد شرایط در این حوزه جهت طی دوره های آموزشی و اخذ مدرک برای ارائه خدمات مناسب گردشگری دعوت به عمل می‌آید.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به آغاز هفته ازدواج آسان بیان کرد: طبق هماهنگی های به عمل آمده توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهرستان ۱۰ برنامه در این هفته از قبیل تشکیل ستاد ازدواج، مشاوره ازدواج، پرداخت وام اشتغال، اعطای جهیزیه، تجلیل از زوج های جوان و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری بین زوجین برنامه ریزی شده است.

وی همچنین با اشاره به تشکیل شورای جوان در بخش لوندویل بیان کرد: به میمنت دهه امامت و ولایت، تشکیل شورای جوان در بخش لوندویل جهت انجام برنامه‌های مرتبط با این قشر تاثیر گذار در این بخش در دستور کار قرار دارد و شهرداری و بخشداری لوندویل زیرساخت‌های لازم برای تشکیل این شورا را فراهم کنند.

فرماندار بیان کرد: باید با بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای مشورتی جوانان، اطلسی از مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی جوانان همچنین ظرفیت‌ها و استعدادها تهیه شود تا براساس آن برای برنامه‌ریزی حساسیت ایجاد کرده و در جهت رفع آن و توانمندسازی جوانان اقدامات لازم انجام شود.

رضایی‌پور با اشاره به ارائه تسهیلات اشتغالزایی به جوانان توسط کمیته امداد در شهرستان گفت: با جذب اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان، اعطای تسهیلات اشتغال زایی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به افراد واجد شرایط در دستور کار قرار دارد و اولویت دولت سیزدهم در حوزه اشتغال زایی و محرومیت زدایی و ازدواج آسان برای جوانان باید از بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

Share