در جلسه شورای اداری شهرستان مرزی بندر آستارا مطرح شد؛

پروژه‌های نیمه تمام عمرانی را به سرانجام برسانید | اعضای شورای شهر آستارا منافع شهر را در نظر بگیرند

نماینده عالی دولت در آستارا از دستگاه‌های اجرایی این شهرستان خواست هرچه سریع‌تر با هماهنگی با فرماندار و نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، پروژه‌های نیمه تمام عمرانی را پیگیری، تکمیل و به سرانجام برسانند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه شورای اداری شهرستان مرزی بندر آستارا در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در این جلسه گفت: تکریم ارباب رجوع، رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم و پیگیری پروژه‌های نیمه تمام باید مهمترین اولویت مدیران دستگاه‌های اجرایی آستارا باشد.

لزوم حضور مدیران در میان مردم و پاسخگویی به مشکلات آن‌ها

عنایت رضایی‌پور با تاکید بر لزوم حضور مدیران در میان مردم و پاسخگویی به مشکلات آن‌ها، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های بسیار مهم، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرستان آستارا است.

نماینده عالی دولت در آستارا از دستگاه‌های اجرایی این شهرستان خواست هرچه سریع‌تر با هماهنگی با فرماندار و نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، پروژه‌های نیمه تمام عمرانی را پیگیری، تکمیل و به سرانجام برسانند.

رضایی‌پور با اشاره به اهمیت توجه به صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، بیان کرد: کلیه روسای دستگاه‌های اجرایی و همچنین مردم باید به مدیریت حامل‌های انرژی توجه جدی داشته باشند.

تعطیلی خودسرانه برخی نانوایی‌ها در آستارا | آستارا در زمینه واکسیناسیون کرونا در سطح گیلان رتبه آخر را دارد

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه متاسفانه برخی نانوایی‌ها در آستارا تعطیلی خودسرانه دارند، تأکید کرد: تیم‌های بازرسی مربوطه هر چه سریعتر تشکیل و با خاطیان برخورد جدی و قانونی لازم شود.

وی با تاکید به همکاری کلیه مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان با خبرنگاران خبرگزاری‌های رسمی کشور در شهرستان، تصریح کرد: مسئولان باید با خبرنگاران خبرگزاری‌های رسمی همکاری لازم را داشته باشند و فعالیت‌های صورت گرفته در راستای عمران و آبادانی شهرستان را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

رضایی‌پور در ادامه با انتقاد از عدم تزریق واکسن کرونا توسط برخی افراد، اظهار کرد: متاسفانه آستارا در زمینه واکسیناسیون کرونا در سطح استان گیلان رتبه آخر را دارد و همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید در این زمینه همکاری کنند.

اعضای شورای شهر آستارا با گذشت، منافع شهر را در نظر بگیرند

به گزارش دیارمیرزا، نماینده مردم آستارا در مجلس نیز در این جلسه گفت: انتخاب شهردار توانمند باید به دور از سلایق صورت گرفته و لازم است که اعضای شورای شهر آستارا با گذشت، منافع شهر را در نظر بگیرند.

غلامرضا مرحبا با اشاره به روند ارزیابی انتخاب شهردار آستارا براساس قانون شورای اسلامی شهر و خلا مدیریتی در این زمینه، بیان کرد: شورای اسلامی شهر وظیفه انتخاب شهردار و نظارت بر کار شهرداری را برعهده دارد و در این زمینه قانون حرف اول را می‌زند.

وی با تاکید بر اینکه خط قرمز ما قانون است و باید قانون رعایت شود، افزود: امیدواریم اعضای شورای هفت نفره شهر آستارا که این روزها زیر ذره بین نگاه مردم قرار دارند با گذشت و به دور از سلایق دست به انتخاب فردی توانمند برای تصدی شهرداری بزنند تا منافع شهر تامین شود.

انتخاب شهردار موضوع بسیار مهمی است که بر روی زندگی مردم آستارا تاثیر می‌گذارد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: انتخاب شهردار موضوع بسیار مهمی است که بر روی زندگی مردم آستارا تاثیر می‌گذارد و باید تمام سعی و تلاش اعضای شورای شهر انتخاب شهردار در فضایی همراه با مشورت و همفکری باشد.

به گزارش دیارمیرزا، نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر شخصی از مراحل سخت قانون عبور کند، قطعا شهردار آستارا خواهد شد.

متاسفانه در آستارا اعتبارات استانی، خوب جذب نمی‌شوند

وی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی در جذب اعتبارات تلاش کنند، اظهار کرد: مدیران به طور کامل اعتبارات را جذب و برای روند اجرایی طرح‌ها هزینه کنند.

مرحبا با اشاره به اینکه متاسفانه در آستارا اعتبارات استانی، خوب جذب نمی‌شوند، افزود: مدیران اجرایی شهرستان به طور مرتب با مدیران کل مربوطه برای جذب اعتبارات در ارتباط باشند و حق شهرستان را در زمینه جذب اعتبارات مطالبه کنند.

کنترل فضای مجازی شهرستان مرزی آستارا ضرورت دارد

به گزارش دیارمیرزا، امام جمعه آستارا نیز در این با انتقاد از رواج بداخلاقی و شکسته شدن حرمت و حریم افراد در فضای مجازی، بیان کرد: کنترل فضای مجازی شهرستان مرزی آستارا ضرورت دارد.

حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی خواستار نظارت بیشتر مسئولان ذیربط در شهرستان آستارا بر فضای مجازی شد و وظیفه مدیران را در زمینه آگاه‌سازی و کنترل فضای مجازی خطیر دانست.

ارومی تلفن‌های همراه را یک اسلحه پرکاربرد و درعین حال تخریبی عنوان کرد و با اشاره به مزایای بسیار خوب فضای مجازی و همچنین آسیب‌های موجود در این فضا، تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد بدون هیچ تعهدی و غیر رسمی در فضای مجازی موجب احساس‌ عدم امنیت عمومی و به هم خوردن روح و روان افراد در جامعه می‌شوند و باید بر فعالیت این افراد در فضای مجازی نظارت شود.

انتقاد امام جمعه آستارا از وضعیت بسیار نامناسب حجاب

امام جمعه آستارا با انتقاد از وضعیت بسیار نامناسب حجاب تاکید کرد: باید با رفتار مناسب اجتماعی ولی قاطع در بحث بدحجابی با امر به معروف و نهی از منکر برخورد شود.

ارومی در ادامه با تاکید بر اینکه روزه خواران حرمت‌شکنی نکنند، از آنانی که به هر دلیل توانایی روزه داری ندارند خواست، حرمت این ماه مبارک را حفظ کنند.

به گزارش دیارمیرزا، امام جمعه آستارا از مسئولان مرتبط خواست بدون هر گونه برخورد نامناسب خاصی با تذکر به افراد خاطی آنان را به حفظ حرمت ماه مبارک رمضان دعوت کنند.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت فرهنگ‌سازی و انتقال پیام‌های فرهنگی و مذهبی در ورودی مرزهای آستارا، تصریح کرد: آستارا یک شهرستان مرزی است و مسئولان باید در زمینه پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران و مباحث مربوط به دین مقدس اسلام در دروازه‌های مرزی این شهرستان با فرهنگ سازی، افراد ورودی به کشور را با فرهنگ ایران اسلامی آشنا کنند.

ارومی بیان کرد: میزبانی ما از گردشگران خارجی و همچنین رانندگان ترانزیتی ورودی به کشور در شهر مرزی آستارا باید به گونه‌ای باشد تا آن‌ها جذب آیین حضرت محمد (ص) و دین مبین اسلام شوند.

Share