آیا درباره قوانین واردات چیزی شنیده اید ؟

واردات محصول و کالای گوناگون از نواحی مختلف جهان، یکی از قدیمی‌ترین روش‌های انسان‌های برای برقراری ارتباط با ملل مختلف بوده است. کشور ایران نیز با توجه به موقعیت لجستیک جغرافیایی خود، همواره از ارتباطات قوی و فراوانی برخوردار بوده است.

واردات محصول و کالای گوناگون از نواحی مختلف جهان ، یکی از قدیمی ترین روش های انسان های برای برقراری ارتباط با ملل مختلف بوده است. کشور ایران نیز با توجه به موقعیت لجستیک جغرافیایی خود ، همواره از ارتباطات قوی و فراوانی برخوردار بوده است. واردات یکی از روش هایی است که یک کشور، محصول مورد نیاز خود را تامین می‌ کند. به عنوان مثال، کشوری که توانایی تولید گندم مورد نیاز خود را ندارد ؛ از کشوری که تولیدات گندم فراوانی دارد، این محصول را خریداری کرده و واردات انجام می دهد. به طور کلی می توان گفت که واردات کالا، یک نیاز اساسی برای هر جامعه ای به حساب می آید. این پروسه خود یک سری از قوانین را شامل می شود که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. قوانین واردات، هر شرکت یا فرد وارد کننده ای را موظف می کند که در چارچوب خاصی این کار را انجام دهند تا به کشور لطمه ای وارد نشود. برای اینکه واردات کالا ، بدون هیچ مشکلی صورت گیرد، بهتر است در مورد این قوانین و آیین نامه ها اطلاعات کاملی را کسب کنیم. در صورت تخطی از این آیین نامه ها ، کالای شما توقیف شده و اجازه واردات کالا از شما گرفته می شود. ثبت سفارش کالا برای ورود هر محصولی، باید تحت نظارت مراجعی که قانون تعیین می کند انجام شود. برخی کالا ها مانند محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی؛ نیازمند دریافت مجوز های لازم از وزارت بهداشت می‌ باشد. هر فردی چه شخصیت حقوقی باشد و چه شخصیت حقیقی ، اگر بخواهد کالایی را وارد و یا صادر کند ؛ باید علاوه بر ثبت درخواست خود، اطلاعاتی را نیز درباره هویت محصول خود ارائه دهد. همچنین باید اعلام کند که کالای مورد نظر ، از کدام مبدا صادر شده و به کدام مقصد قرار است که وارد شود. اگر به دنبال اطلاعات کامل و جامع تری در مورد قوانین واردات و صادرات هستید، پیشنهاد می کنیم که به سایت شرکت راد کامرشیال گروپ (radcommercialgroup.com) مراجعه کرده و مطالب مورد نیاز خود را مطالعه کنید.

انواع مختلف ثبت سفارش کالا

  • مدات دار
  • دیداری
  • یوزانس
  • سفارش مبتنی بر صادرات ، بدون انتقال ارز
  • ثبت سفارش واردات در مقابل صادرات

جهت ثبت سفارش کالا ، تفاوتی نمی کند که کدام بانک را معرفی کنیم. چرا که قوانین در تمامی بانک های کشور، یکسان می باشد.

بخش های مختلف سامانه تجارت

به طور کلی تجارت به دو دسته تقسیم می شود ؛ تجارت داخلی و تجارت خارج مرزی. هریک از این پروسه ها ، مشمول قوانین و آیین نامه های خاص خود می شوند که هریک را شرح خواهیم داد. تمامی فرآیند های مربوط به واردات ، صادرات و ترانزیت ؛ تماما مربوط به تجارت برون مرزی می شود. فرآیند واردات در بخش برون مرزی ، خود به پنج مرحله مختلف تقسیم می شود.

  1. اولین گام برای وارد کردن یک کالا به داخل کشور، اخذ مجوز های ضروری و ثبت سفارش کالای مورد نظر می باشد.
  2. در گام دوم باید شفاف سازی هایی را در مورد نحوه انتقال ارز و اعلام منشا آن انجام دهیم.
  3. در‌ گام سوم ، زمانی که محصول ما به مرز رسید، باید اظهارات لازم در مورد کالا را انجام دهیم و مراحل مربوط به ترخیص آن را بگذرانیم.
  4. گام چهارم مربوط به حمل و نقل و جابجایی بین المللی محصول ما می شود.
  5. گام پنجم و آخرین مرحله از واردات، به حمل و نقل کالا در سطح داخلی کشور اختصاص داده می شود.

تمامی فرآیند ها و نکات درباره تجارت و خرید و فروش داخلی، مربوط به تجارت داخلی می شود. این تجارت قوانین جدا از تجارت بین المللی داشته و جمهوری اسلامی ایران مانند دیگر کشورها ، قوانین مختص خود را وضع می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آیین نامه واردات و صادرات ، به سایت کدام شرکت مراجعه کنیم ؟

اگر برای واردات کالای خود به مشکل برخورده اید و یا اطلاعات کافی در مورد این موضوعات ندارید، حتما به سایت راد کامرشیال گروپ (radcommercialgroup.com) مراجعه کرده و نکات مورد نظر خود را مطالعه کنید. این مجموعه، تمامی مراحل گمرکی کالا ها جهت ارسال به داخل کشور را پشتیبانی کرده و شما را در امر واردات کمک می رساند. تجارت در عرصه بین المللی، ممکن است سود های کلانی برای ما به همراه داشته باشد؛ اما ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که در صورت کوچکترین اشتباهی، امکان دارد که ضرر های بزرگی به بار آید. بنابراین برای انجام این کار پر خطر، بهتر است با افراد مجرب و کاربلد مشورت کنیم تا میزان ریسک این فرآیند را به صفر برسانیم. شرکت های بازرگانی بسیار زیادی در سطح کشور وجود دارند که تمامی مراحل یک تجارت سالم، اعم از؛ صادرات، واردات، ثبت سفارش، ترخیص کالا و … را انجام می دهند. مجموعه راد کامرشیال گروپ، با داشتن سال ها تجربه در امور مربوط به صادرات، تجارت، ترخیص کالا و … یکی از معتبر ترین و قابل اعتماد ترین شرکت های بازرگانی برای واردات کالای شما به حساب می آیند. هدف این شرکت بزرگ طی این سال ها ، تنها کسب رضایت همکاران و شرکای تجاری بوده و با به کارگیری تجربه و تخصص کارشناسان خود ، به این امر مهم دست پیدا کرده است. شرکت بازرگانی راد کامرشیال ، پذیرای تمامی نیاز های شما می باشد.

Share