هوشمند سازی در چه بخش هایی از ساختمان کاربرد دارد؟

امروزه مراکز زیادی اقدام به خدمات هوشمند سازی و لوازم هوشمند سازی منزل را ارائه می دهند شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به خانه هوشمند دکتر بی ام اس که وب سایت آن doctorbms.com می باشد مراجعه نمایید.

هوشمند سازی از وجود یک سیستم یکپارچه که توانایی کنترل تجهیزات برقی مختلف در ساختمان را دارد صحبت می کند  که به عنوان المان های اصلی در هوشمند سازی یک ساختمان به شمار می رود. وجود یک شبکه مشترک در فرایند هوشمند سازی ساختمان ها اتصال لوازم و یا سیستم های خانه را ایجاد می کند که کنترل از راه دور را به طور مستقیم انجام می دهد. ترموستات، چراغ ها، بلندگوهای صوتی ، تلویزیون ها، دوربین های امنیتی، قفل ها، وسایل و … از جمله مواردی می باشند که می توان آن ها را به طور مستقیم به دستگاه مرکزی اتصال داد .امروزه در صنعت هوشمند سازی سنسور حرکتی به عنوان یک عامل در هوشمند سازی منزل تاثیر گذار می باشد  که در این خصوص می توانید اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

سیستم های کنترل دسترسی

سیستم های کنترل دسترسی از راه هایی است  که می توان از طریق آن از ساختمان یا کسب و کار یا ساکنین آنجا باشد محافظت نمود، ولی سیستم های کنترل دسترسی تنها محدود به ورود و خروج افراد نمی شوند. این سامانه ها منجر به آن شده تا از امنیت بالایی در برابر نفوذ قرار گیرند.

سنسور حرکتی چیست؟

سنسور یا حسگر به عنوان یک ابزار  حس کننده  می باشد که توانایی  تبدیل انرژی فیزیکی و شیمیایی را به انرژی الکتریکی دارد. این سنسورها با قابلیت تنظیم دستی در مواردی همچون  صدا ، حرکت در میزان حساسیت در المان تعریف می شوند که  با روشن و خاموش شدن به موقع در کاهش هزینه و مصرف برق تاثیرگذار می باشند.. به طور کلی در این خصوص سنسور شما را  از یک رویداد امنیتی فیزیکی که نباید رخ دهد اما در حال اتفاق افتادن است، طلع می سازد. سنسورهای حرکتی در اتاق سرور به عنوان حسگرهای حرکتی نیز معرفی می گردند.

سیستم سنسور حرکتی از چند مؤلفه اصلی برخوردار می باشد که  مشهودترین قسمت سنسور می باشد بنابراین کل سیستم هشدار دهنده سنسور حرکت گاهی اوقات تنها به عنوان حسگر حرکتی معرفی می گردد. به طور کلی کلید و سنسورحرکتی هوشمند بخش مهمی از زندگی امروزی می باشند که جهت هوشمند سازی منزل بسیار موثر و کاربردی هستند.

اهمیت بهره برداری  از سنسور حرکتی در اتاق سرور

علت بهره مندی از سنسور  خیلی پیچیده نمی باشد در هر زمان حرکتی در مجاورت مکانی که در آن زندگی یا فعالیتی دارید ، می توانید با بهره مندی از سنسور نسبت به آنچه رخ می دهد مطلع شوید. انواع سنسورهای حرکتی در واقع محافظ اصلی امنیت محیط به شمار می روند و لایه بیرونی امنیت اتاق سرور را در بر می گیرد.به طور کلی یک سنسور  می تواند به شما هشدار دهد تا قبل از اینکه ابتکار عمل را از دست بدهید، اقدام نمایید.

منابع اطلاعاتی بسیار زیادی در رابطه با سنسور حرکتی وجود دارد  و نصب آن نیز بسیار آسان انجام می گیرد. سنسور حرکتی ازن قابلیت را دارد تا در نقاط آسیب پذیر اتاق سرور یا دیتاسنتر قرار گیرد. از آنجا که اندازه یک حسگر حرکتی کوچک می باشد و همچون  سیستم های نظارت تصویری به سادگی قابل تشخیص نمی باشند، متجاوزان کمتر توانایی پیدا کردن و غیرفعال کردن یک سنسور  در اتاق سرور را خواهن د داشت بنابراین از نظز امنیتی بالا می باشند.

هوشمند سازی منزل چیست؟

خانه هوشمند در برگیرنده یک محل اقامت که به دستگاه‌های مختلفی متصل بوده و به خوبی مواردی که انسان می بایست از آن نگهداری کند را به طور خودکار انجام می دهد. نمونه ای از این دستگاه‌ها با هدف آلارم بودن ساخته شدند و به مرور نمونه هایی تولید شد که هر بار قابلیت هایی به آن اضافه گردید و صاحبان خانه با استفاده از برنامه‌ ها، دستورات صوتی یا با استفاده از هوش مصنوعی آن ها را اداره می نمایند. گاها بعضی کاربران  تبدیل یک خانه‌ ی معمولی به خانه هوشمند را همچون به سادگی خرید یک اسپیکر انجام می دهند و برخی دیگر اتصال چندین محصول مختلف همچون اسپیکرها، دوربین‌ها، کامپیوتر، تلفن‌های هوشمند، تبلت، تلویزیون، سیستم امنیتی، لوازم خانگی و … را انجام می دهند.

تکنولوژی خانه هوشمند که معمولا به نام اتوماسیون خانگی نیز یاد می شوند قابلیت کنترل دستگاه‌های هوشمند  را به کاربر از طریق یک برنامه در گوشی تلفن یا سایر دستگاه‌های متصل به اینترنت، امنیت، آسایش، راحتی و بهره ‌وری انرژی را برای صاحب خانه به وجود می آورد.

قابلیت کنترل سنتی و هوشمند به صورت هم زمان

پروتکل Zigbee ضمن اینکه قابلیت هوشمند سازی  منزل  را در هر نوع پروژه ای را برای Control4 ایجاد می کند ، توانایی  کنترل Standalone را نیز به دنیای هوشمند سازی مرتبط می کند. مشتریان خانه هوشمند Control4 می توانند هم زمان هم کنترل هوشمند خانه شان را داشته باشند و هم به صورت غیر هوشمند به همه تجهیزات خانه فرمان ارسال نمایند . برای مثال و توضیح بهتر  کلیدهای روشنایی ، ترموستات Control4 و قفل های هوشمند، همگی قابلیت کنترل غیر هوشمند از طریق خود تجهیزات را دارند. به طور کلی جهت هوشمند سازی توجهی به  چه نوع سیستم سرمایشی – گرمایشی نمی شود متخصصین مرکز دکتر بی ام اس با برخورداری از  کامل ترین دسترسی های هوشمند در بخش تهویه مطبوع را در خانه هوشمند برای شما اجرا می نمایند.

امروزه مراکز زیادی اقدام به خدمات هوشمند سازی و لوازم  هوشمند سازی منزل را ارائه می دهند شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به خانه هوشمند دکتر بی ام اس که وب سایت آن doctorbms.com می باشد مراجعه نمایید این مرکز خدمات هوشمند سازی را روی لوازمی همچون پرده ها، روشنایی های منزل ،سیستم صوتی و… اجرا می کند.

Share