مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان؛

باید زمینه را برای تحقق خودکفایی اقتصادی در آینده‌ای نزدیک فراهم سازیم

مهدی محبوبی حسن کیاده، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان اظهار کرد: می‌بایست رفته رفته موانع پیش‌روی صاحبان صنایع را مرتفع کنیم و زمینه را برای تحقق خودکفایی اقتصادی در آینده‌ای نزدیک رقم بزنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده مردم شهرستان‌های آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از شهرک صنعتی نقره ده آستانه اشرفیه بازدید کردند.

در همین راستا ابراهیم نجفی، نماینده مردم شهرستان‌های آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امروزه بسیاری از کشورهای دنیا به این امر پی برده‌اند که واحدهای تولیدی کوچک، نقش عمده‌ای در اقتصاد ملی ایفا می‌کنند و در برخی از این کشورها چنین به نظر می‌رسد که اقتصاد ملی بر پایه بنگاه‌های اقتصادی کوچک بنا شده است.

نجفی گفت: با توجه به اهمیت صنایع خرد در تحقق توسعه صنعتی، مسئولیت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به عنوان متولی سیاستگذاری و توسعه صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در کشور سنگین‌تر شده است.

وی در ادامه افزود: از نکات دیگری که این مجموعه به عنوان یکی از ارکان ایجاد اشتغال و متولی، بخشی از تولید صنعتی در کشور، پیگیری می‌کند، توانمندی واحدهای صنعتی با محوریت جذب بازارهای جهانی است.

نجفی اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید ملی تدبیر هوشمندانه‌ای است تا دولتمردان را بیش از گذشته به حمایت از صنعتگران ایرانی معطوف کند. بدون تردید دولت باید در کنار بخش خصوصی قرار گیرد و با تقویت و افزایش مشارکت این بخش در اقتصاد زمینه رشد تولید ملی را فراهم سازد.

مهدی محبوبی حسن کیاده، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان ضمن تشکر از حضور نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر و فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در بازدید از شهرک صنعتی نقره ده، گفت: یکی از ابزارهای حمایتی که ترغیب بخش خصوصی را به دنبال دارد، رفع مشکلات ساختاری در اقتصاد دولتی است.

وی ادامه داد: مجموعه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با شناسایی چالش‌های موجود بخش صنعت و خلأهای قانونی، گام‌هایی در جهت مشارکت بخش خصوصی به کار گرفته است که واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها به بخش خصوصی از جمله این سیاست‌ها است.

محبوبی در پایان اظهار کرد: می‌بایست رفته رفته موانع پیش‌روی صاحبان صنایع را مرتفع کنیم و زمینه را برای تحقق خودکفایی اقتصادی در آینده‌ای نزدیک رقم بزنیم.

Share