فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

رفع تصرف هزار و ۷۳۰ متر مربع از اراضی ملی در آستانه‌ اشرفیه

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف هزار و ۷۳۰ متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۱۷ میلیارد ریال در شهرستان آستانه‌اشرفیه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف هزار و ۷۳۰ متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۱۷ میلیارد ریال در شهرستان آستانه‌اشرفیه خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی اظهار داشت: مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی از اولویت‌های مهم پلیس است و برخورد با مجرمان این حوزه هموراه در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد.

وی گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط افرادی در یکی از روستاهای شهرستان آستانه‌اشرفیه، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره اینکه پلیس ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و منابع آب به محل اعلامی اعزام شد افزود: در بازدید از زمین‌های مورد نظر مشخص شد، ۵ نفر، هزار و ۷۳۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن‌ها را به وسیله سیم‌خادار، پرچین و کاشت درخت محصور کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی به تشکیل پرونده در این رابطه اشاره کرد و اذعان داشت: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

سردار ملکی از معرفی متهمان ۴۵، ۴۷، ۴۸، ۵۵ و ۷۸ ساله در این راستا به مرجع قضایی خبر داد و تصریح کرد: کارشناسان ارزش تقریبی زمین‌های تصرف شده را ۱۷ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

وی با توجه به رصد دقیق و اشرافیت بالای پلیس بر روی اقدامات غیرمجاز و مجرمانه متصرفان اراضی ملی و عزم راسخ نیروی انتظامی و دستگاه قضائی در برخورد با پدیده زمین‌خواری خاطرنشان کرد: با افراد سودجویی که بدون مجوز و به صورت غیرقانونی اقدام به تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی کرده و به منابع طبیعی و زیست محیطی آسیب وارد کنند، برابر قانون برخورد خواهد شد.

Share