از لزومات یک کشاورز موفق اره موتوری اونم از نوع پی فارمش!

اره موتوری یا اره زنجیری وسیله ای است که برای قطع درختان، هرس کردن و تهیه هیزم استفاده می شود این وسیله جایگزین خوبی برای اره دستی است.

امروزه ابزارهای زیادی برای کشاورزی به وجود آمده اند که کار آنها را بسیار آسان و راحت تر کرده است و بسیاری از این وسایل ابزارهایی هستند که بدون آنها کار بسیار سخت و دشوار خواهد شد که یکی از این ابزارها اره موتوری است. این وسیله در کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای قطع درختان،هرس کردن و تهیه هیزم کاربرد دارد و استفاده از اره دستی مدتها زمان می برد و خسته کننده است اما استفاده از اره موتوری برای این کار بسیار راحت و آسان است و در کمترین زمان ممکن کارهایتان را به انجام می رسانید.

در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت کامل با این ابزار پر کاربرد آشنا بشوید و در خرید خود دقت بیشتری داشته باشد و با توجه به نیاز کاری خود انتخاب کنید.

۱-اره موتوری چیست و چند نوع دارد؟!

اره موتوری یا اره زنجیری وسیله ای است که برای قطع درختان، هرس کردن و تهیه هیزم استفاده می شود این وسیله جایگزین خوبی برای اره دستی است البته اره دستی ها امروزه در خیلی جاها مورد استفاده قرار می گیرد اما بیشتر افراد هم برای باغ هایی با مساحت  کم و هم با مساحت زیاد از اره موتوری استفاده می کنند چون با استفاده از این دستگاه سرعت عملشان بیشتر است و در مصرف زمان صرفه جویی خواهند کرد و هم کار کردن با آنها راحت و آسانتر است.

دقت داشته باشید که اره ها در سایز و اندازه های مختلف وجود دارند و هر کدام کاربرد جداگانه ای دارند به عنوان مثال برای هرس کردن به اره موتوری های کوچک ۱۰ سانت نیاز خواهید داشت چون هم کوچک و سبک تر هستند و هنگامی که بالای درخت هستید به راحتی می توانید از آنها استفاده کنید اما اگر قصد قطع درختان و یا تهیه هیزم را دارید بهتر است از اره موتوری های بزرگ و ۵۰ سانت استفاده کنید چون از قدرت بسیار بیشتری برخوردارند و برای این کار مناسب و ایده آل هستند.

+انواع اره موتوری از نظر سوخت مصرفی:

اگر اره موتوری را از نظر سوخت مصرفی به دسته های جداگانه تقسیم کنیم به دو دسته تقسیم می شوند :

اره موتوری بنزینی در پی فارم

اره موتوری های بنزینی یکی از انواع اره موتوری ها هستند که این اره ها برخلاف اره های برقی از انرژی شیمیایی برای فعالیت خودش استفاده می کند که این اره ها معمولا موتور دو زمانه دارند یعنی باید روغن مخصوص موتور را با بنزین هم بزنید بعد در مخزن بنزین بریزید. این اره ها بنزین را می سوزانند و از انرژی شیمیایی حاصل از سوختن بنزین برای حرکت زنجیر استفاده می کند.

اره موتوری ( شارژی):

این نوع اره با استفاده از نیروی برق کار می کند و مشخص است که پس از قطع نیروی برق دیگر کارایی نخواهد داشت این اره ها معمولا باتری های پر قدرتی دارند و با هر بار شارژ کردن حدودا ۴ تا ۵ ساعت مفید کار می کنند. یکی از مزیت های مهم اره موتوری بنزینی و شارژی این است که قابل حمل اند و در جایی می توانید از آنها استفاده کنید.

اره موتوری برقی:

این نوع اره موتوری امروزه کاربرد کمتری دارند و دلیل آن قابل حمل نبودن آن است این نوع از اره ها همانطور که از اسمشان مشخص است نزدیک به پریز برق کار می کنند و نمی توانید در هرجایی از آنها استفاده کنید اما جدا از این موضوع این اره ها قدرت بسیار بالایی دارند و برای کارهایی که بتوانید نزدیک به نیروی برق انجام دهید قدرت شگفت انگیزی دارند و بسیار مناسب و ایده آل اند.

برای اطلاعات بیشتر از اره موتوری می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید.

WWW.PFARM.IR

۲مزایا و معایب انواع اره موتوری چیه؟!

هر کدام از این اره موتوری ها برای کارهایی مناسب اند و هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و به همین دلیل لازم است انواع آنها را بشناسید تا متناسب با کار خودتان گذینه مناسب را انتخاب کنید.

.اره موتوری بنزینی:

+مزایا:

از قدرت بسیار زیادی برخوردارند و قدرت آنها از سایر اره موتوری ها به مراتب بیشتر است.

به راحتی می توانید برای کار های قطع کردن درختان و تهیه هیزم روی آنها حساب کنید.

+معایب:

نسبت به سایر اره ها قیمت بالاتری دارد.

آلودگی حاصل از سوزاندن بنزین در آنها بیشتر است.

.اره موتوری شارژی:

+مزایا:

به هیچ وجه آلودگی ایجاد نمی کند چون سوختد مصرفی آن برق حاصل از باتری آن است و از انرژی شیمیایی استفاده نمی کند.

نسبت به سایر اره موتوری ها قیمت مناسب تری دارند.

+معایب:

نسبت به اره موتوری بنزینی از قدرت کمتری برخوردار است و قدرت اره موتوری بنزینی به مراتب از آنها بیشتر است.

۳-بخش های مهم اره موتوری:

حال با شناختن کامل اره موتوری لازم است بخش های مختلف آنها را بشناسیم در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی در مورد این محصول داشته باشید.

موتور دستگاه

مهم ترین بخش دستگاه موتور آن است که قدرت اره موتوری به آن بستگی دارد که موتور می تواند در دقیقه چند بار زنجیر را بچرخواند.

زنجیر دستگاه

زنجیر اره موتوری بخش برنده دستگاه است که تیغه های برنده روی آن قرار دارد و با چرخش آن کار برش چوب ها آغاز می شود.

هندل

یکی دیگر از بخش های دیگر دستگاه که لازم است بشناسید بخش هندل آن است که توجه داشته باشید که امروزه بیشتر اره های با کیفیت ایزی هندل هستند یعنی هندل زدن و روشن کردن آنها بسیار راحت و آسان است.

کلاج اره موتوری

بیشتر اره موتوری ها امروزه وسیه ای تحت عنوان کلاج در جلوی دسته بالایی برای آنها تعبیه شده است که کاربرد آن این است که موقع هندل زدن و روشن شدن دستگاه، یک دفعه زنجیر شروع به حرکت نکند.

۴-تاریخچه اره موتوری:

اگر به تاریخچه اره موتوری بپردازیم لازم است به آن بگوییم اره زنجیری چون کاملا کاربرد متفاوتی داشته است! لازم به ذکر است که این وسیه پر کاربرد در گذشته با هدف چوب بری اختراع نشده بود بلکه برای مصارف پزشکی و بریدن استخوان ها مورد استفاده قرار می گرفت و به آن اره زنجیری می گفتند و هیچ منبع تغذیه این نداشت و به صورت دستی با نیروی دست کار می کرد.

Share