کاربردهای ورق استیل ۳۰۴

ورق استیل ۳۰۴ یکی از مدل های ورق استیل می باشد که پر فروش ترین مورد نیز در بازار آهن و الات محسوب می شود. این ورق ها دارای ویژگی های مختلف و متعددی هستند که به سبب همان ویژگی ها می توانند کاربردهای مختلفی را پیدا کنند.

کاربردهای ورق استیل ۳۰۴

ورق استیل ۳۰۴ یکی از مدل های ورق استیل می باشد که پر فروش ترین مورد نیز در بازار آهن و الات محسوب می شود. این ورق ها دارای ویژگی های مختلف و متعددی هستند که به سبب همان ویژگی ها می توانند کاربردهای مختلفی را پیدا کنند. فراموش نکنید که اطلاع از ویژگی ها و کاربردهای ورق استیل می تواند به شما کمک کند تا به بهترین شکل ممکن ورق استیل مورد نیاز و مناسب برای کار خودتان را تهیه کنید.

کاربردهای ورق استیل ۳۰۴

در خصوص کاربردهای ورق استیل ۳۰۴ می توان گفت که موارد مختلفی وجود دارد و هر کدام از این موارد نیز بنا به دلیل یکی از خواص ذاتی این نوع از ورق ها است. در ادامه به تمامی کاربردهای این نوع از آلیاژهای ضد زنگ به طور دقیق و کامل خواهیم پرداخت.

  • صنایع غذایی

یکی از مهم ترین کاربردهای ورق استیل ۳۰۴ مربوط به صنایع غذایی می شود. در صنایع غذایی همچون صنایع تولید لبنیات و به ویژه شیر می توان از ورق استیل هایی با گرید ۳۰۴ استفاده کرد که خاصیت ضد زنگ دارد.

  • تجهیزات آشپزخانه

وسایل و محصولاتی که در آشپزخانه ها استفاده می شوند، دائما با رطوبت، چربی ها و آب سروکار دارند. این موضوع نشان می دهد که نیاز است تا از فلزی استفاده شود که کاملا ضد زنگ باشد و شما را ناچار نکند تا در کوتاه ترین زمان ممکن ناچار به تعوبض آن ورق های فلزی شوید. مواردی همچون سینک ظرفشویی ها، یخچال فریزرها، انواع مختلف لوازم آشپزی و…جز مثال هایی هستند که از ورق استیل ۳۰۴ استفاده می کنند.

  • کالاهای معماری و ساختمانی

استفاده از گرید ۳۰۴ در بخش ساختمانی نیز طرفداران خاص خودش را دارد. در مهم ترین بخش هایی که از این گرید استفاده می شود، می توان به نرده ها و حفاظ های راه پله ها اشاره کرد. این قسمت معمولا در معرض تماس با دست افراد است و لازم است که مقاومت خوبی در برابر رطوبت، پوسیدگیف زنگ زدگی و… را از خودش نشان دهد.

مورد بعدی که در بین کاربردهای این آلیاژ برای ساختمان قرار می گیرد، مربوط به مقاوم سازی اسکلت خارجی ساختمان در برابر باد و باران می شود. از این فلز می توان به سادگی استفاده نمود و سطوح خارجی ساختمان را به طور کامل عایق کرد که هم در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت دارد و هم می تواند جلوه زیبایی را برای ساختمان به وجود بیاورد.

  • صنایع شیمیایی

مورد بعدی در خصوص استفاده در صنایع شیمیایی است. صنایع شیمیایی مختلفی وجود دارند که مواد شیمیایی گوناگونی را تولید و یا ذخیره می کنند. مسلما مهم ترین اصل در محفظه های نگهداری و مرتبط با این مواد مقاومت در برابر خوردگی مواد شیمیایی و همچنین ضد زنگ بودن محفظه است. خوشبختانه استیل با گرید ۳۰۴ هر دو این ویژگی ها را دارد و می توان در صنایع شیمیایی مختلفی با توجه به میزان خورندگی ماده شیمیایی و همچنین با توجه به میزان قدرت آن ماده در ایجاد پوسیدگی از استیل ۳۰۴ استفاده نمود.

  • مبدل های حرارتی

مورد بعدی در خصوص مبدل های حرارتی است. مبدل های حرارتی می توانند به خوبی و به سادگی از ورق استیل ۳۰۴ استفاده کنند. مسلما با توجه به نام این تجهیزات، متوجه شده اید که در مبدل های حرارتی گرما و انرژی بسیار زیادی تولید و حتی ذخیره می شود. این موضوع سبب می شود تا نیاز به فلزی باشد که در برابر گرما مقاومت خوبی را از خودش نشان می دهد. مبدل های حرارتی معمولا در اغلب کارخانه ها و پالایشگاه ها و همچنین صنایع مختلف و گوناگون وجود دارند.

  • صنایع تولیدی خاص

برخی از صنایع تولیدی خاص همچون صنایعی که تولید اتصال دهنده ها را بر عهده دارند نیز می توانند از ورق استیل ۳۰۴ استفاده کنند. این اتصال دهنده ها در بخش های مختلف از بخش های خودرو سازی تا ساختمان سازی و پالایشگاه ها و صنایع شیمیایی استفاده می شوند؛ بنابراین نیاز است تا حتما دارای مقاومت زیاد، ضد زنگ بودن و همچنین مقاوم در برابر خوردگی باشند که بتوانند صنایع و سازه ها را برای چندین سال در بهترین وضعیت ممکن نگهداری کنند.

  • فیلتراسیون آب

یکی دیگر از کاربردهای انواع ورق استیل ۳۰۴ می تواند مربوط به استفاده از آن ها در صنایع برای غربالگری و همچنین فیلتراسیون آب باشد. این فلز به خوبی می تواند شکل بپذیرد و انعطاف پذیری خوبی دارد. این موضوع سبب می شود تا بتوان آن را به شکل غربال و توری های بسیار نازک نیز در آورد.

  • ظروف آزمایشگاهی

تولید کردن ظرف های مخصوص آزمایشگاه های مختلف نیز در دستور کار استفاده از این فلز قرار می گیرد. این مورد را نیز می توانیم بنا به ویژگی هایی همچون مقاومت به خوردگی و پوسیدگی، عدم داشتن واکنش با مواد مختلف و همچنین نازک و انعطاف پذیر بودن در نظر بگیریم.

  • انرژی مطلوب

یکی از بخش هایی که به تازگی در جهان در حال رشد و پیشرفت می باشد، مربوط به انرژی مطلوب و انرژی های تجدید پذیر می شود. سازه های مربوط به این انرژی ها می توانند شامل انواع و اقسام مختلفی شوند و مسلما ترکیبی از شیشه و فلز و… خواهند بود. به همین دلیل است که لازم می دانیم در مورد آن اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار شما قرار دهیم. استفاده در ساخت تجهیزات مربوط به انرژی های مطلوب و پاک نیز یکی دیگر از کاربردهای ورق استیل ۳۰۴ است.

  • صنایع نفت و معدن

در دو صنعت نفت و همچنین صنعت معدن از ورق های استیل که گرید ۳۰۴ دارند، استفاده های فراوانی می شود. در صنعت معدن معمولا برای ساخت ابزار و تجهیزات حفاری از این نوع فولاد استفاده می کنند و در صنعت نفت نیز برای تجهیز پالایشگاه ها آن را به کار می برند.

جمع بندی

موارد و مسائلی که در خصوص ورق استیل ۳۰۴ مطرح شد را می توانیم مهم ترین کاربردهای این ورق در دنیای امروز و در صنعت بدانیم. در صورتی که به دنبال قیمت ورق استیل ۳۰۴ هستید و یا اطلاعات بیشتری از این ورق نیاز دارید، بهترین کار مراجعه به سایت www.felez.org خواهد بود که تمامی اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار دهد.

Share