آیا می توان از درب های پی وی سی به عنوان درب ضد آب استفاده نمود؟

درب های ساختمانی دارای مدل های مختلفی هستند و هر درب دارای کاربرد خاص می باشد. از پر استفاده ترین مدل های درب داخلی می توان به انواع درب ضد آب و درب اتاقی اشاره نمود.

درب های ساختمانی دارای مدل های مختلفی هستند و هر درب دارای کاربرد خاص می باشد. از پر استفاده ترین مدل های درب داخلی می توان به انواع درب ضد آب و درب اتاقی اشاره نمود. شما می توانید درب های اتاقی را برای استفاده به عنوان درب سرویس بهداشتی و حمام نیز نصب نمایید اما باید بدانید درب هایی که قابلیت ضد آب نداشته باشند بعد از مدتی استفاده دچار پوسیدگی شده و شما مجبور به تعویض درب خواهید شد. درب پی وی سی از جمله درب هایی می باشد که هم می تواند به عنوان درب اتاقی و هم درب سرویس مورد استفاده قرار گیرد. راسان درب یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع درب داخلی و درب ضد آب در ایران می باشد. شما می توانید جدید ترین مدل های درب ساختمانی را با قیمت مناسب از این مجموعه تهیه نمایید.

درب پی وی سی یا ضد آب

انواع درب داخلی

درب داخلی پس از درب ورودی از پر اهمیت ترین اجزای یک ساختمان به شمار می رود. درب های داخلی به دسته های مختلفی مانند درب اتاقی، درب ضد آب سرویس و درب کمد تقسیم بندی می شوند. همچنین این درب ها را می توان از لحاظ نوع متریال مورد استفاده برای ساخت هم تقسیم بندی نمود:

  • درب ام دی اف
  • درب پی وی سی
  • درب چوبی
  • درب فلزی
  • درب آلومینیومی
  • درب ای بی اس

این محصولات از انواع درب داخلی مورد استفاده در ساختمان ها می باشند. در این مقاله سعی داریم در مورد درب ضد آب و درب پی وی سی و مشخصات آن ها با شما صحبت نماییم.

درب ضد آب ارزان قیمت

به درب هایی که به صورت سفارشی به عنوان درب سرویس بهداشتی و حمام ساخته می شوند درب ضد آب می گویند. درب ضد آب یا همان درب های ABS  از نوعی مواد پلی مری ساخته می شوند که نفوذ آب در این درب ها را غیر ممکن می کند. ساختار داخلی درب های ای بی اس از چوب روسی بوده و با متریال ای بی اس پوشانده شده اند. قیمت درب ضد آب نسبت به کارایی و دوامی که دارد بسیار ارزان است و شما می توانید با کمترین هزینه مقاوم ترین درب ها را برای سرویس بهداشتی خود تهیه نمایید. یکی از معایب درب های ضد آب ای بی اس کم بودن تنوع طرح در این درب ها نسبت به سایر مدل های درب ساختمانی می باشد.

درب ضد آب ای بی اس ABS

بهترین نوع درب ضد آب کدام است؟

درب های ضد آب بر حسب نوع متریال مورد استفاده و نوع تکنولوژی ساخت به مدل های ای بی اس، تمام پلیمری مانند پلی وود یا جی آر پی تقسیم بندی می شوند. درب های پلی وود یا همان درب های چوب پلاست هم نمونه ای از درب های مقاوم و ضد آب به شمار می روند. اما نکته ای که در مورد مدل های مختلف درب ضد آب وجود دارد این است که قیمت درب هایABS  از سایر مدل ها ارزان تر بوده و به همین دلیل بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. اما در عوض درب ها پلی وود درب هایی با کیفیت و مقاومت بسیار بالا هستند که از ظاهر بسیار زیبایی هم برخوردار می باشند.

درب چوب پلاست

درب های پلی وود یا چوب پلاست مدل های جدیدی از درب ضد آب می باشند. این درب ها دارای مقاومت و درصد بیشتری از ضد آب بودن نسبت به مدل های قدیمی مانند درب ABS هستند. پلی وود در واقع ترکیبی از براده های چوب با پلیمر پی وی سی می باشد که در ساخت درب های چوب پلاست استفاده می شود. از مزایای درب های پلی وود می توان به این موارد اشاره نمود:

  • دارای مقاومت و طول عمر بسیار بالایی هستند.
  • وزن آن ها سبک بوده و در نتیجه جابجایی و نصب آن ها ساده است.
  • یکی از بهترین گزینه ها برای درب ضد آب می باشند.
  • دارای مشخصات آنتی باکتریال می باشند.
  • یک عایق صوتی مناسب برای صدا و حرارت هستند.
  • در مقابل پوسیدگی و همچنین نفوذ حشرات موذی به داخل درب بسیار مقاوم هستند.

شما همزمان با تهیه درب های پلی وود می توانید چهارچوب های این درب ها را نیز تهیه نمایید تا یک درب بسیار باکیفیت و مقاوم را برای سرویس بهداشتی خود نصب نمایید.

آیا درب پی وی سی می تواند یک انتخاب درست برای سرویس بهداشتی شما باشد؟

همان طور که اشاره شد درب پی وی سی یکی از انواع درب داخلی ساختمان می باشد. این درب ها را می توانید هم به عنوان درب اتاق و هم درب سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار دهید. باید توجه نمایید درب های روکش پی وی سی نمی توانند گزینه مناسبی برای نصب به عنوان درب سرویس باشند. درب روکش پی وی سی از ورقه های ام دی اف تولید شده که با استفاده از روکش پی وی سی پوشانده شده است اما به صورت صد در صد در مقابل نفوذ آب مقاوم نیستند و در صورت مواجه با آب و رطوبت در دراز مدت دچار پوسیدگی خواهند شد. اما در مقابل درب های تمام پی وی سی می توانند یک گزینه مناسب برای نصب به عنوان درب ضد آب باشند. بهتر است برای ایجاد عایق بیشتر در درب های پی وی سی دورتا دور کلاف درب و تمام درزها با استفاده از رزین پوشانده شود تا اطمینان حاصل نمایید که این درب می تواند تا مدت ها بدون خرابی مورد استفاده قرار گیرد. انجام رزین کاری بهتر است توسط تولید کنندگان درب و به سفارش شما صورت گیرد. قیمت درب پی وی سی نسبت به درب ضد آب ABS  گران تر است.

قیمت درب پی وی سی

قیمت درب ضد آب ABS

درب ای بی اس به عنوان درب ضد آب ارزان قیمت شناخته شده است. این درب ها به دلیل رویه ضد آب که بر روی کلاف چوبی درب پرس می شود، دارای مقاومت بسیار بالایی در مقابل رطوبت و آب می باشد و شما با پرداخت هزینه ای اندک می توانید دربی را تهیه و سال ها بدون تغییر در ظاهر درب و یا ایجاد پوسیدگی از آن استفاده نمایید. قیمت درب ضد آب در بازار از حدود یک میلیون تومان شروع شده و این قیمت با توجه به ابعاد درب، جنس و طرح می تواند متفاوت باشد.
برای خرید درب ضد آب می توانید با فروشگاه های راشا درب، اتحاد درب، درب امن و راسان درب تماس بگیرید.

توصیه ما به شما برای خرید درب سرویس ضد آب

ما به شما توصیه می کنیم برای درب های سرویس بهداشتی از درب ضد آب به جای درب پی وی سی استفاده نمایید. اگر قیمت درب برای شما اهمیت دارد و به دنبال درب ارزان و با کیفیت هستید می توانید مدل های درب ضد آب ABS را تهیه نمایید. اما اگر تمایل دارید دربی با کیفیت و با ظاهری شیک و لوکس را برای ساختمان خود تهیه نمایید می توانید با پرداخت هزینه بیشتر اقدام به خرید درب های پلی وود نمایید.

Share