امام جمعه آستارا:

کاهش رفت و آمدها میان خانواده‌ها یک معضل است | امر به معروف ترک شود جامعه دچار بلا می‌شود

حافظ نیا احساس مسئولیت در مقابل بدی ها را وظیفه مردم دانست و گفت: در جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر ترک شود آن جامعه دچار بلا می‌شود، همه باید در مقابل بدی ها عکس العمل نشان بدهیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

حافظ نیا در ابتدای خطبه اول با اشاره به اهمیت دهه اول ماه ذی الحجه گفت: این ایام دهه عبارت بوده و معنویت آن بر همگان روشن است.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ‌نیا با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) گفت: پیامبر (ص) در مورد ایشان به جابر بن حیان می فرمایند: یَا جَابِرُ إِنَّکَ سَتَبْقَى- حَتَّى تَلْقَى وَلَدِی مُحَمَّدَ- بْنَ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ- الْمَعْرُوفَ فِی التَّوْرَاهِ بِالْبَاقِرِ- فَإِذَا لَقِیتَهُ فَأَقْرِئْهُ مِنِّی السَّلَامَ (جابر تو خواهى بود تا یکى از فرزندان من بنام محمد بن على بن الحسین بن على بن ابى طالب را که در تورات معروف به باقر است ملاقات کنى وقتى او را دیدى سلام مرا برسان) و مشاهده میکنیم که امام محمد باقر(ع) از بزرگ‌ترین شخصیت‌های تاریخ است.

امام جمعه آستارا شبهه را در هم آمیختگی حق و باطل به صورت غیر قابل تشخیص از هم دانست، عنوان کرد: بعد از رحلت نبی مکرم اسلام اتفاقات مسیر خلافت رخ داده و در زمان امام محمدباقر(ع) مردم حتی از نماز خواندن درست عاجز بودند و این امام پهلوی باطل را به فرمایش خود شکافته و حق را از میان پرده های آن آشکار و منتشر کردند.

حافظ‌نیا سه خصلت را باعث جزا در این دنیا و سپس مرگ افراد دانست و گفت: یکی حق را ناحق کردن و ظلم به مردم بوده و دیگری قطع رحم و ارتباط فامیلی و سوم قسم دروغ بوده و در حکم مبارزه با خداوند است، خداوند هیچ وقت مغلوب کسی نخواهد شد و بهترین عبادت که پاداش آن سریع نیز بوده صله رحم است.

کاهش رفت و آمدها میان خانواده‌ها در دنیای امروز یک معضل است

امام جمعه آستارا کاهش رفت و آمدها میان خانواده‌ها را در دنیای امروز یک معضل دانست و تصریح کرد: امروز در دنیای خودمان غرق شدیم، برخی ها گاهی از پدر و مادر خود نیز بی اطلاع می شوند که خداوند به واسطه صله رحم برکت ما را زیاد کرده و عمر را طولانی می کند.

حجت الاسلام حافظ‌نیا در ابتدای خطبه دوم با گرامیداشت یاد و نام شهید خبرنگار محمود صارمی گفت: خبرنگاران باید بر خبر و خبررسانی امین بوده و امانتداری کنند، یکی از ویژگی‌های مثبت خبرنگاران جسارت آنها بوده و با در نظر گرفتن اقتدار و مصالح نظام خبرها را نگارش می کنند.

وی با اشاره به جمعه سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) گفت: متأسفانه گاهی اوقات به سالروز شهادت این بزرگواران توجهی نمی‌شود، ما باید به‌عنوان ارادتمندان این امامان بزرگوار این نور های واحد را ارج نهاده و باید برای ایشان مراسم عزاداری در خور شان انجام بدهیم و مردم هم باید حرمت های این روز را حفظ کنند.

حافظ نیا با اشاره به نهم ذی الحجه روز عرفه و روزی نیایش گفت: در روز عرفه باید دعاهای این روز را خوانده و همه در نیایش این روز شرکت کنند.

امام جمعه آستارا با تبریک عید سعید قربان گفت: نماز عید سعید قربان در مکان مصلی در همان روز با شکوه هر چه تمام تر برگزار می شود.

در جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر ترک شود آن جامعه دچار بلا می‌شود

حافظ نیا احساس مسئولیت در مقابل بدی ها را وظیفه مردم دانست و گفت: در جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر ترک شود آن جامعه دچار بلا می‌شود، همه باید در مقابل بدی ها عکس العمل نشان بدهیم و از اقدامات اخیر بسیج و سپاه در قالب گشت‌های محله محور تقدیر و تشکر کرده و از زحمات این عزیزان در برخورد با ناهنجاری ها متشکریم.

حافظ نیا با اشاره به واکنش خوب مردم و مسئولین در خصوص دستگیری خانم مرضیه هاشمی در آمریکا، گفت: مردم در این قضیه با تماس‌های خود حرکت خوبی را انجام دادند و مورد بعد آزادی شیخ زکزاکی در نیجریه بوده که ۱۰ تا ۲۰ میلیون نفر را در یک کشور به مکتب اهل بیت تشویق کردند و شش فرزند پسر خود را در راه مکتب اهل بیت و اسلام فدا کرده و علی‌رغم اثبات بی‌گناهی دولت نیجریه از آزادیشان امتناع می کند و جان شیخ به عنوان اسطوره مقاومت در خطر است: عزیزان در فضای مجازی ورود کرده و از ظرفیت آن برای آزادی این شیخ بزرگوار استفاده کنند.

خطیب جمعه آستارا هدف جمهوری اسلامی را دفاع از امت های آزاده جهان دانست و بیان کرد: دولتمردان ما نباید به این امر بسنده کرده و با تمام قوا و استفاده از تمام ظرفیت ها برای آزادی این شیخ بزرگوار استفاده کنند.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share