فرمانده انتظامی سیاهکل خبر داد:

پایان کار حفاران آثار باستانی در سیاهکل با دستگیری ۲ حفار غیرمجاز

سرهنگ حسین امیدخواه، فرمانده انتظامی سیاهکل از دستگیری ۲ حفار غیرمجاز آثار باستانی در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد و افزود: متهمان ۳۸ و ۵۲ ساله پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی سیاهکل از دستگیری ۲ حفار غیرمجاز آثار باستانی در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین امیدخواه اظهار داشت: هرگونه حفاری و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اموال تاریخی و آثار باستانی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

وی در ادامه گفت: ماموران پاسگاه انتظامی پیرکوه در پی اطلاع از حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای سطح حوزه استحفاظی به آدرس اعلامی اعزام و ۲ نفر را دستگیر و یک دستگاه فلزیاب را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل با اشاره به اینکه حفاران اقدام به حفر گودالی به عرض ۶۰ سانتیمتر و عمق یک متر و ۵۰ سانتیمتر کرده‌اند اذعان داشت: متهمان ۳۸ و ۵۲ ساله پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

این مقام انتظامی در پایان از همکاری صمیمانه و احساس مسئولیت مردم در قبال حفظ آثار فرهنگی و باستانی قدردانی کرد و از آن‌ها خواست در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشابه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

Share