فرمانده انتظامی سیاهکل خبر داد:

رفع تصرف ۷ هزار و صد متر مربع از اراضی ملی در سیاهکل

سرهنگ حسین‌ امیدخواه، فرمانده انتظامی سیاهکل گفت: ۷ هزار و صد متر مربع از اراضی ملی در یکی از روستا‌های این شهرستان در بخش مرکزی رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی سیاهکل گفت: ۷ هزار و صد متر مربع از اراضی ملی در یکی از روستا‌های این شهرستان در بخش مرکزی رفع تصرف شد.

سرهنگ حسین‌ امیدخواه با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، اظهار داشت: نیروی انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به دست‌اندازی در اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از روستا‌های بخش مرکزی شهرستان سیاهکل، تحقیقات پلیس برای اطمینان از صحت موضوع آغاز شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل با بیان اینکه ماموران انتظامی ضمن هماهنگی قضائی با کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند، تصریح کرد: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، فردی ۷ هزار و ۱۰۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و پرچین محصور کرده است.

این مقام انتظامی از معرفی متهم ۵۲ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و بیان داشت: کارشناسان ارزش اراضی رفع تصرف شده را بیش از ۳ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ‌ امیدخواه گفت: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

وی در پایان با تاکید بر مبارزه جدی نیروی انتظامی با متخلفان اقتصادی، زمین‌خواران و افرادی که به هر نحوی اقدام به تصرف اراضی ملی می‌کنند از مردم خواست در صورت اطلاع یا برخورد با موارد این چنینی، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

Share